F

Ναυτιλία

Π. Χατζηιωάννου: Γιατί η Safe Bulkers έδωσε πλοίο της προς ναύλωση

Πόλυς Χατζηιωάννου ναυτιλία

Πόλυς Χατζηιωάννου, επικεφαλής Safe Bulkers


Τη ναύλωση ενός πλοίου της τύπου post-panamax για τουλάχιστον 12 μήνες από τρίτη εταιρεία εξασφάλισε η ναυτιλιακή Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά του ξηρού φορτίου συνεχίζει να ανακάμπτει.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στις ΗΠΑ Safe Bulkers εξασφάλισε τη ναύλωση του πλοίου Venus History (χωρητικότητας 93.700 dwt, κατασκευής 2011) για περίοδο 12 έως 16 μηνών σε άγνωστο ναυλωτή, με το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας να εκτιμάται στα 14.750 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με τον δείκτη Baltic Exchange.

Πηγές της Safe Bulkers που επικαλείται το TradeWinds επιβεβαιώνουν το deal, εξηγώντας πως με έναν στόλο που αγγίζει τα 40 πλοία είναι λογικό η εταιρεία να θέλει να εξασφαλίσει μία κάλυψη με ναυλώσεις.

Παρά τη συμφωνία αυτή, πάντως, η Safe Bulkers διατηρεί σημαντική έκθεση στην αγορά του ξηρού φορτίου, η οποία συνεχίζει να ενισχύεται. Στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα τριμήνου της, τον περασμένο Οκτώβριο, η εταιρεία εμφανιζόταν θετική απέναντι στην αγορά αυτή, την ώρα που οι παραγγελίες νέων πλοίων είναι οι λιγότερες των τελευταίων 15 ετών. Αναμένοντας το τέλος της περιόδου υπερπληθώρας πλοίων, η Safe Bulkers, που δραστηριοποιείται στους τομείς capesize, post-panamax, panamax και kamsarmax, προέβλεπε αυξημένες τιμές ναύλωσης και βελτιωμένες αξίες στα πλοία ξηρού φορτίου στο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα του προηγούμενου μήνα η εταιρεία είχε αγοράσει σε ελκυστική τιμή -όπως ανέφερε στην ανακοίνωση της- ένα bulk carrier χωρητικότητας 92.000-dwt και κατασκευής 2010 σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία. Επιπλέον, η εταιρεία της οποίας ηγείται ο κ. Χατζηιωάννου είχε αναφέρει πως το post-panamax είναι αδελφό πλοίο με άλλα δύο bulkers που έχει στον στόλο της.

Η Safe Bulkers έχει εξάλλου ξεκαθαρίσει πως θα μείνει μακριά από παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και το 2018, με τον ίδιο τον Πόλυ Χατζηιωάννου να δηλώνει προ μηνών πως «αυτή τη στιγμή τα νεότευκτα πλοία δεν είναι απαραίτητα, διότι η αγορά δεν είναι ακόμα σε υγιή κατάσταση», εκτιμώντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάκτηση των περσινών απωλειών τους προτού κινηθούν για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.

Πάντως, ο ίδιος δεν είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο να κινηθεί η Safe Bulkers για εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αν υπάρξουν συμφέρουσες ευκαιρίες στην αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιος Έλληνας εφοπλιστής απέκτησε τα δύο τάνκερ της Mercator Navigation;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Μυλωνάς: «Colpo grosso» από την Transmed Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ντίνος Καρούσης: Μεγάλο comeback μετά από 6 χρόνια για τη Chios Navigation


ΣΧΟΛΙΑ