Ναυτιλία

Ο πετρελαϊκός πόλεμος τιμών κάνει καλό στην αγορά των τάνκερ


Σε θετικό έδαφος γύρισαν τη Δευτέρα οι τιμές ναύλωσης και οι μετοχές εταιρειών με τάνκερ, καθώς οι εφοπλιστές εμφανίζονται αισιόδοξοι για περισσότερες ευκαιρίες πλωτής αποθήκευσης και προβλέπουν αυξημένες εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή.

Στον δείκτη Baltic Exchange, οι τιμές spot για τη ναύλωση ενός VLCC στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα κινείτο τη Δευτέρα στα 38.694 δολάρια ημερησίως, με μία αύξηση της τάξεως των 8.355 δολαρίων από την Παρασκευή.

Παρότι η εμπορική δραστηριότητα παραμένει περιορισμένη, καθώς οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής για να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές ναύλωσης, το κλίμα για τις προοπτικές φαίνεται να είναι θετικό μεταξύ των ανθρώπων της αγοράς.

Σύμφωνα με τον Robert Hvide Macleod, διευθύνοντα σύμβουλο της Frontline Management, η κίνηση-έκπληξη της Σαουδικής Αραβίας να μειώσει την επίσημη τιμή πώλησης του πετρελαίου της τον Απρίλιο, την οποία αναμένεται να μιμηθούν και άλλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες της Μέσης Ανατολής, επηρέασε άμεσα τη ζήτηση για τάνκερ, καθώς οι εξαγωγικοί όγκοι από τη Μέση Ανατολή αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά.

Με την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να έχει πληγεί από την επιδημία του κοροναϊού, μεγάλο μέρος της αυξημένης προσφοράς πετρελαίου αναμένεται να κατευθυνθεί σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης. Σύμφωνα με το TradeWinds, σήμερα οι πετρελαϊκές εταιρείες φαίνονται πρόθυμες να πληρώσουν 30.000 δολάρια ημερησίως για μονάδες αποθήκευσης που διαρκούν 60 έως 90 μέρες, όμως οι εφοπλιστές αναμένουν περαιτέρω βελτίωση.

«Τα έσοδα των τάνκερ είναι ήδη αρκετά αξιοπρεπή για αυτήν την περίοδο του έτους, και θα υπάρξει περαιτέρω περιθώριο ανάπτυξης αν υπάρξουν πλωτές μονάδες αποθήκευσης σε μεγάλη κλίμακα», δήλωσε Κινέζος πλοιοκτήτης, προσθέτοντας: «Έχουμε ήδη κάποια αιτήματα, αλλά θα προτιμούσαμε να περιμένουμε μέχρι να υπάρξει μεγαλύτερη βεβαιότητα στην αγορά».

Η μέση τιμή ναύλωσης για supramaxes αυξήθηκε τη Δευτέρα κατά 2.286 δολάρια, στα 26.754 δολάρια ημερησίως, ενώ η τιμή για aframaxes αυξήθηκε κατά 1.926 δολάρια, στα 20.503 δολάρια ημερησίως.

Όσον αφορά στα τάνκερ παραγώγων, η περασμένη εβδομάδα έφερε άνοδο στις τιμές ναύλωσής τους, που αναμένεται να παραμείνουν σε ισχυρά επίπεδα, με ορισμένους αναλυτές να παρατηρούν πως ο πόλεμος τιμών μεταξύ πετρελαιοπαραγωγών οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές για πετρελαϊκά παράγωγα, που με τη σειρά τους υποστηρίζουν την κατανάλωση πετρελαίου και διευκολύνουν την αύξηση του εμπορίου πετρελαϊκών παραγώγων, παρά την αρνητική επίπτωση από τον κοροναϊό.

Για τη διαδρομή Μέση Ανατολή-Βορειοανατολική Ασία, ο δείκτης Baltic Exchange υπολογίζει τη μέση τιμή ναύλωσης ενός LR2 στα 28.866 δολάρια ημερησίως και ενός LR1 στα 21.683 δολάρια ημερησίως, κοντά στα υψηλότερα επίπεδα του φετινού έτους.

«Μία αύξηση στα φορτία νάφθας στις ασιατικές αγορές και στην Άπω Ανατολή γενικά έχουν οδηγήσει σε μία σημαντική αύξηση των ναυλώσεων, με 30 ναυλώσεις LR να καταγράφονται την περασμένη εβδομάδα, συγκριτικά με τον εβδομαδιαίο μέσο όρο των 21 ναυλώσεων έως τώρα φέτος, αντιπροσωπεύοντας την πιο πολυάσχολη εβδομάδα από τα μέσα Δεκεμβρίου», αναφέρει η Clarksons Platou Securities.

Στο προσκήνιο οι μετοχές τάνκερ

Εν τω μεταξύ, την ώρα που οι παγκόσμιες χρηματαγορές δέχονται ισχυρές πτωτικές πιέσεις λόγω του κοροναϊού, οι κύριες μετοχές εταιρειών τάνκερ κινούνται πολύ ικανοποιητικά. Η μετοχή της Cosco Shipping Energy Transportation έκλεισε με άνοδο 8% στο Χονγκ Κονγκ και η μετοχή της China Merchants Energy Shipping ενισχύθηκε κατά 10,1% στη Σαγκάη.

Στις ΗΠΑ, η μετοχή της Euronav ενισχύθηκε κατά 10,2%, αυτή της Frontline κατά 7,3%, αυτή της DHT κατά 3,7% και αυτή της Teekay Tankers κατά 4,4%. H μετοχή της Scorpio Tankers, της μεγαλύτερης εταιρείας τάνκερ παραγώγων στον κόσμο, ενισχύθηκε αρχικά σε ποσοστό άνω του 8%, προτού κλείσει τελικά με πτώση 7,8%.

Η Stifel αναβάθμισε την αξιολόγησή της για τις DHT και Scorpio Tankers, ενώ η Webber Research επεσήμανε ότι οι εταιρείες τάνκερ είναι μεταξύ των λίγων που θα βγουν κερδισμένοι από την υπερπαραγωγή πετρελαίου.



ΣΧΟΛΙΑ