• Ναυτιλία

    Νέο μπαράζ εξαγορών second hand πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές – Στο επίκεντρο τα bulkers

    Π. Παππάς, Ν. Μαρτίνος, Α. Μαρτίνος, (μέση) Κ. Κωνσταντακόπουλος, Ν. Μουνδρέας, (κάτω) Γ. Προκοπίου, Γ. Φειδάκης, Π. Διαμαντίδης


    Με αυξημένους ρυθμούς συνεχίστηκαν και κατά το μήνα Μάρτιο οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στη second hand αγορά, με το ενδιαφέρον τους να εστιάζεται στα bulkers.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές οι αξίες των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου αυξάνονται αλματωδώς κάθε εβδομάδα, λόγω της αύξησης των τιμών των ναύλων, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να πραγματοποιούνται σε υψηλότερες τιμές.

    Εντός της εβδομάδας η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη ανακοίνωσε την εξαγορά ενός οικολογικού τύπου Kamsarmax κατασκευής 2018, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi, έναντι 27 εκατ. δολαρίων. Ορισμένες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για το πλοίο Yangze 15, ενώ κατά την Intermodal πρόκειται για το Yangze 11.

    Σύμφωνα με την ίδια ναυλομεσιτική, η Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, εξαγόρασε το capesize Cape Providence (169,200 dwt, κατασκευής 2010, Daehan)  στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 21,68 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, σύμφωνα με την VV, η Thenamaris επικεφαλής της οποίας είναι ο Νικόλας Μαρτίνος, απέκτησε το panamax Yangze 16 , χωρητικότητας 81,800 dwt που κατασκευάστηκε το 2019, στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 26,5 εκατ. δολάρια, με την αξία του πλοίου να αποτιμάται στα 26,87 εκατ. δολάρια.

    Κατά τις πληροφορίες της VesselsValue, η ναυτιλιακή Moundreas Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα απέκτησε το Cape Saturn, χωρητικότητας 175,900 dwt, κατασκευής 2003, στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 10,82 εκατ. δολάρια.

    Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, το Supramax Winning Bright χωρητικότητας 58,800 dwt, κατασκευής 2012, στο ναυπηγείο Nantong COSCO KHI, πουλήθηκε στην Nomikos AM έναντι 14,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,05 εκατ. δολάρια.

    Με δύο ακόμη πλοία ενίσχυσε, εντός του Μαρτίου, το στόλο της η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππάένα μόλις μήνα μετά την απόκτηση επτά σύγχρονων bulkers από την Scorpio Bulkers. Η εισηγμένη ναυτιλιακή ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2021 αντίστοιχα, από το ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).

    Με την απόκτηση δύο ακόμη bulker η ναυτιλιακή  Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη συνέχισε το μπαράζ εξαγορών πλοίων που πραγματοποιεί τους τελευταίους μήνες. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε συμφωνία για την εξαγορά πλοίου τύπου kamsarmax που κατασκευάστηκε το 2010 σε ναυπηγείο της Κορέας, έναντι 15,45 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα εξαγόρασε ένα ιαπωνικής κατασκευής kamsarmax του 2011, στην τιμή των 16,85 εκατ. δολαρίων.

     Τάνκερ, containerships

    Στον εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η ναυτιλιακή Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου εξαγόρασε το χωρητικότητας 318,348 dwt VLCC QI LIAN SAN κατασκευής 2012, σε κινέζικο ναυπηγείο. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 44 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη απέκτησε το τάνκερ LR2 Falcon Express, χωρητικότητας 105,000 dwt, που κατασκευάστηκε τo 2008 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Sasebo, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το τίμημα της συναλλαγής. Πάντως, σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 14,9 εκατ. δολάρια.

    Σημειώνεται ότι στο τέλος Φεβρουαρίου, ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία έχει εξαγοράσει και το χωρητικότητας 48,008 dwt δεξαμενόπλοιο Bright Fortune, που κατασκευάστηκε το 2010 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Iwagi Zosen.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking,  το post panamax  Glen Canyon Bridge,  χωρητικότητας 5,642 teu, που κατασκευάστηκε το 2006 στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας, πουλήθηκε στην Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου.  Ωστόσο, το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

    Διαβάστε ακόμα:

    Κρίτων Λεντούδης: Νέες παραγγελίες ύψους 320 εκατ. δολαρίων στην αγορά LPG από την Evalend Shipping

    Navios South American Logistics: Διπλό χτύπημα σε Νέα Υόρκη και Σάο Πάολο σχεδιάζει η Αγγελική Φράγκου

    Νέο deal για τέσσερα containerships από τον Λου Κολλάκη

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ