F

Ναυτιλία

Νέες παραγγελίες τάνκερ αξίας 2,1 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές – Στο επίκεντρο τα suezmax

επάνω: Ευ. Πιστιόλης, Γ. Προκοπίου, Γ. Αλαφούζος κάτω: Ν. Τσάκος, Άννα Αγγελικούση, Κρ. Λεντούδης


Παρά το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες πλοίων φέτος έχουν υποχωρήσει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, γεγονός που αποδίδεται από τους αναλυτές στο συνδυασμό της αβεβαιότητας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τις οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία και την έλλειψη χρηματοδότησης, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπογράψει από τις αρχές του έτους συμφωνίες παραγγελίας νεότευκτων τάνκερ ύψους 2,1 δισ. δολαρίων.

Κατά τους τελευταίους μήνες οι κινήσεις είναι περισσότερες, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε στο Mononews.gr η VesselsValue, από τα 37 δεξαμενόπλοια που έχουν παραγγείλει ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, τα 18 αφορούν suezmax (συνολικής αξίας 1,003 δισ. δολαρίων), τα 9 VLCC αξίας 804 εκατ. δολαρίων, τα 6 aframax (αξίας 193 εκατ. δολαρίων) και τα υπόλοιπα 4 είναι τύπου MR2, αξίας 144 εκατ. δολαρίων.

Τις περισσότερες παραγγελίες,  σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, έχει κάνει ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης.

H ναυτιλιακή του Central Mare έχει υπό κατασκευή επτά τάνκερ συνολικής αξίας 539 εκατ. δολαρίων. Από αυτά τα πλοία τα τέσσερα είναι τύπου VLCC, αξίας 350 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης εισήλθε στην αγορά των υπερτάνκερ φέτος την Άνοιξη, υπογράφοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Group (HHI) για την κατασκευής δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 300,000 dwt, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συναλλαγής. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, προχώρησε στην παραγγελία δύο ακόμη ίδιων τάνκερ, στο ίδιο ναυπηγείο.

Επίσης, στις αρχές του 2020 παρήγγειλε δύο τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158.000 dwt το καθένα, συνολικού κόστους κοντά στα 130 εκατ. δολάρια. Η νέα παραγγελία έγινε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας, με ημερομηνία παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Στην παραγγελία οκτώ τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με τη VV η Dyancom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, συνολικής αξίας 463 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι οι αρχικές συζητήσεις ανάμεσα στον ισχυρό πλοιοκτήτη και το κινέζικο ναυπηγείο New Times Shipbuilding, με το οποίο διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία, είχαν γίνει στις αρχές του 2020, πριν το θέμα του κορονοϊού λάβει τόσο μεγάλη έκταση, και επρόκειτο για πλοία τύπου VLCC και suezmax.

Τα VLCC είναι δύο και υπολογίζεται ότι το κόστος τους θα ανέλθει στα 188 εκατ. δολάρια.

Παραγγελίες ύψους 260 εκατ. δολαρίων έχει πραγματοποιήσει η Pantheon Tankers, σύμφωνα με την VV.

Στην παραγγελία νέων τάνκερ suezmax προχώρησε και η ναυτιλιακή Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, κλείνοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Σύμφωνα με την  Intermodal, η Nereus Shipping, παρήγγειλε δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για την κατασκευή δύο επιπλέον, στην τιμή των 61 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για το 2022.

Η Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας  Αλαφούζου, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Heavy Industries (HHI) για την κατασκευών δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC, συνολικής αξίας 172 εκατ. δολαρίων.

Σε συμφωνία με το ίδιο ναυπηγείο για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC, προχώρησε και η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ναυτιλιακή παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300,000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το πέμπτο VLCC που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας στο συγκεκριμένο ναυπηγείο.

Σύμφωνα με τη VV, η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, έχει παραγγείλει ένα τάνκερ αξίας 78 εκατ. δολαρίων.

Η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου, προχώρησε, σύμφωνα με την Αllied Shipbroking, στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων. Η παραγγελία δόθηκε στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Daehan Shipbuilding και αφορά στην κατασκευή δύο τάνκερ χωρητικότητας 114,000 dwt, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2021.

Νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στη second hand αγορά – Ποιοι αγόρασαν, ποιοι πούλησαν

Δυναμικό comeback των «Greeks» στις παραγγελίες πλοίων: Την τιμητική τους τα δεξαμενόπλοια, «θρίλερ» για την πρωτιά στα «second hand» μεταξύ Ελλάδας-Κίνας

Τα ελληνικά «σινιάλα» κυριαρχούν – 13 στα 100 πλοία σε κάθε λιμάνι είναι ελληνικά!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ