• Ναυτιλία

    Νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στη second hand αγορά – Ποιοι αγόρασαν, ποιοι πούλησαν

    επάνω αριστερά Θανάσης Μαρτίνος, Ν. Μουνδρέας κάτω αριστερά Κ. Κωνσταντακόπουλος, Ανδρέας Μαρτίνος


    Αυξημένη κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στη second hand αγορά πλοίων, κατά κύριο λόγο στους κλάδους των τάνκερ και των bulker και δευτερευόντως στα containerships, με τους Έλληνες εφοπλιστές να εμφανίζονται αρκετά δραστήριοι.

    Αγορά ξηρού φορτίου

    Στο εβδομαδιαίο της report η Lion Shipbrokers αναφέρει ότι η Alpha Bulkers εξαγόρασε το χωρητικότητας 280,556 dwt φορτηγό πλοίο Tilda Oldernoff, κατασκευής 2011, έναντι 18,4 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτηεξαγόρασε το Orient Grace, χωρητικότητας 58,620 dwt, κατασκευής 2012, στην τιμή των 12,3 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του πλοίου είναι υψηλότερη και εκτιμάται στα 13,1 εκατ. δολάρια.

    Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, εξαγόρασε, σύμφωνα με την Lion Shipbrokers, το bulker SBI ZEUS, χωρητικότητας 60,414 dwt και κατασκευής 2016, στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Eastmed εξαγόρασε και το χωρητικότητας 77,116 dwt Crimson Monarch, κατασκευής 2014 έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι η εταιρεία του ισχυρού πλοιοκτήτη εμφανίζεται φέτος ιδιαίτερα δραστήρια στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, κυρίως στον τομέα των τάνκερ.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα  εξαγόρασε το capesise Cologny, χωρητικότητας 180,600 dwt, κατασκευής 2011, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

    Σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές -χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστά τα ονόματα τους- πέρασαν, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Lion Shipbrokers, το Cas Amares, χωρητικότητας 55,783 dwt και κατασκευής 2011 έναντι 8,8 εκατ. δολαρίων και το Andalucian Zephyr, χωρητικότητας 34,436 dwt και κατασκευής 2014, έναντι 12,3 εκατ. δολαρίων.

    Τάνκερ

    Σύμφωνα με την Lion Shipbroking, η Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου,  πούλησε σε άγνωστους αγοραστές το τάνκερ VLCC Minerva Emma, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 107,197 dwt, στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων, που θεωρείται από τους ναυλομεσίτες άκρως συμφέρουσα.  Σύμφωνα με τη VesselsValue, η ναυτιλιακή έχει πουλήσει από τις αρχές του έτους έξι τάνκερ του στόλου της, συνολικής αξίας 81,5 εκατ. δολαρίων, ενώ έχει εξαγοράσει το aframax Minerva Kallisto, χωρητικότητας 112,802 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2019 στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries Co. Ltd. της Νότιας Κορέας.

    Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή  Monte Nero απέκτησε το χωρητικότητας 309,449 dwt τάνκερ Olympic Liberty, κατασκευής 2003, στην τιμή των 26,3 εκατ. δολαρίων.

    Σε πελάτες της επίσης ελληνικής Spring Marine πέρασε το χωρητικότητας 47,962 τάνκερ Carina, κατασκευής 2010, έναντι 14,4 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Lion Shipbroking. 

    Containerships

    Στον στόλο της  Lomar Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Λογοθέτη κατέληξε σύμφωνα με την Lion Shipbroking, το χωρητικότητας 42,141 dwt Panamax container, Maria Schulte, κατασκευής. Η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 7,5 εκατ. δολάρια.

    Επίσης, το Tanja Rickmers, χωρητικότητας 50,591 dwt, που κατασκευάστηκε το 2009 στο ναυπηγείο Newyangzi της Κίνας, πουλήθηκε στην Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ