Ναυτιλία

Δυναμικό comeback των «Greeks» στις παραγγελίες πλοίων: Την τιμητική τους τα δεξαμενόπλοια, «θρίλερ» για την πρωτιά στα «second hand» μεταξύ Ελλάδας-Κίνας

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Βαγγέλης Μαρινάκης, Άννα Αγγελικούση, Γιώργος Προκοπίου, καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, Σπύρος Πολέμης

Βαγγέλης Μαρινάκης, Άννα Αγγελικούση, Γιώργος Προκοπίου, καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, Σπύρος Πολέμης


Δυναμική επιστροφή στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων, αλλά και στις αγοραπωλησίες πλοίων, πραγματοποιούν τις τελευταίες ημέρες οι Έλληνες εφοπλιστές.

Μπορεί το τελευταίο διάστημα οι κινήσεις να ήταν «μετρημένες στα δάχτυλα», εξαιτίας κυρίως των επιπτώσεων της πανδημίας, αλλά και των αναπάντητων ερωτηματικών σχετικά με τις διαθέσιμες «πράσινες» επιλογές για το πλοίο της επόμενης δεκαετίας, αλλά οι προοπτικές, ειδικά των δεξαμενόπλοιων αυτή την περίοδο φαντάζουν θετικές.

Πιο συγκεκριμένα, στο ντεμαράζ των νέων παραγγελιών συμμετείχαν γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού, όπως o όμιλος Αλαφούζου, ο Ευάγγελος Πιστιόλης,  ο όμιλος Περατικού, ο Αδαμάντιος Λαιμός και ο όμιλος Μελισσανίδη.

Αλλά οι «Greeks» επέστρεψαν και στη second hand αγορά, όπως έγραψε το mononews, με ηχηρά ονόματα να κάνουν και πάλι της εμφάνιση τους, όπως ο όμιλος Βαγγέλη Μαρινάκη, η Άννα Αγγελικούση, ο όμιλος Τσάκου ο Γιώργος Προκοπίου, ο Σπύρος Πολέμης αλλά και ο Πέτρος Παναγιωτίδης.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τη second hand market, μια αγορά όπου την τελευταία δεκαετία οι Έλληνες κυριαρχούν, φέτος έχουν περάσει στη πρώτη θέση οι Κινέζοι με επενδύσεις 2,27 δισ. δολαρίων για 133 πλοία, έναντι επενδύσεων 1,85 δισ. δολαρίων για 124 πλοία από Έλληνες εφοπλιστές.

Οι δύο χώρες τα τελευταία χρόνια ανταγωνίζονται για τα πρωτεία της ναυτιλίας, με τους Κινέζους να ανεβαίνουν διαρκώς ξεπερνώντας άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της ναυτιλίας, αλλά και τους Έλληνες να κρατούν απόσταση ασφαλείας στη πρώτη θέση, με τις συνεχόμενες επενδύσεις που κάνουν.

Η πρωτιά τη φετινή χρονιά, όπως δείχνουν τα στατιστικά, θα κριθεί στο «νήμα».

Οι παραγγελίες

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking η Central Shipping του Ευάγγελου Πιστιόλη συμφώνησε με τα ναυπηγεία Hyundai Ulsan της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή δύο σούπερ δεξαμενόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν 300.000 τόνους αργό το καθένα. Τα ίδια ναυπηγεία θα κατασκευάσουν δύο ακόμα super tanker για λογαριασμό της Kyklades Shipping του ομίλου Αλαφούζου, έναντι 92 εκατ. δολαρίων το καθένα. Και τα τέσσερα πλοία θα έχουν εγκατεστημένο σύστημα scrubber, το οποίο καθαρίζει τις εκπομπές διοξειδίου του θείου.

Ένα δεξαμενόπλοιο 11.500 τόνων παράγγειλαν και οι Pleiades του ομίλου Περατικού. Το πλοίο θα κατασκευαστεί και αυτό στη Νότια Κορέα στα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding, και θα κοστίσει 45 εκατ. δολάρια. Στη Κορέα, αλλά αυτή τη φορά στα ναυπηγεία της Samsung, θα κατασκευαστεί ένα ακόμα δεξαμενόπλοιο 115.000 τόνων για λογαριασμό της Unisea του Αδαμαντίου Λαιμού.

Αντίθετα η Aegean Shipping του ομίλου Μελισσανίδη, προτίμησε κινεζικά ναυπηγεία και ειδικότερα αυτά της Cosco για να κτίσει δύο δεξαμενόπλοια 113.000 τόνων το καθένα, με option για άλλο ένα.

Αγοραπωλησίες

Αλλά και στο πεδίο των αγοραπωλησιών πλοίων, το ελληνικό στοιχείο κυριαρχεί τις δύο τελευταίες εβδομάδες, «χτυπώντας», σε όλους τους τύπους πλοίων.

Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια η Dymacom του Γιώργου Προκοπίου, αγόρασε το χωρητικότητας 305.484 τόνων τάνκερ «Tokitsu Maru», ναυπήγησης 2011. Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 45 εκατ. δολάρια.

Στα containerships, σύμφωνα με την VesselsValue, έκανε κίνηση η Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη. Στο στόλο της εταιρείας προστέθηκαν τα χωρητικότητας 5.085 «κουτιών» πλοία Chicago, Las Vegas και Memphis, τα οποία έπεσαν στο νερό το 2008.

Την μερίδα του λέοντος στο ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών είχαν όμως τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, γνωστά ως bulk carriers.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Lion Shipbrokers, ο όμιλος Τσάκου αγόρασε το πλοίο «E. R. America» μεταφορικής ικανότητας  179.570 τόνων το οποίο κατασκευάστηκε το 2010 στα ναυπηγεία Daewoo στη Ρουμανία, έναντι 20,75 εκατ. δολαρίων.

Αλλά και ηAlpha Bulkers της Άννας Αγγελικούση απέκτησε το φορτηγό πλοίο SBI Rock χωρητικότητας 82.057 τόνων, κατασκευής 2016 στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu Newyangzi. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 18,1 εκατ. δολάρια.

Επίσης η Castor Maritime, συμφερόντων του Πέτρου Παναγιωτίδη, συμφώνησε να αποκτήσει το χωρητικότητας 78.833 τόνων  Triton Hawk, κατασκευής 2010 έναντι 13,86 εκατ. δολαρίων.

Αλλά και η Kouros Maritime ενέταξε στο στόλο της το φορτηγό πλοίο Capetan Costis, χωρητικότητας 34.146 τόνων. Η αξίας της συμφωνίας έφτασε τα 8,25 εκατ. δολάρια.

Κίνηση στην αγορά έκανε και η Polembros Shipping, του Σπύρου Πολέμη που απέκτησε το χωρητικότητας 95.712 dwt post panamax Double Paradise Double Paradise, κατασκευής 2011 και μεταφορικής ικανότητας 95.000 τόνων έναντι 16 εκατ. δολαρίων.

Τέλος, το χωρητικότητας 81.893 τόνων Precious Sky πουλήθηκε στην Primerose Shipping, στην τιμή των 21,5 εκατ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ