• Ναυτιλία

    Νέα παραγγελία νεότευκτου από τον Κώστα Δελαπόρτα – Ναυπηγεί συνολικά 9 πλοία!

    Κώστας Δελαπόρτας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβούλος της Drydel Shipping (πρώην Meadway Shipping)

    Κώστας Δελαπόρτας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβούλος της Drydel Shipping (πρώην Meadway Shipping)


    Η Meadway Shipping, του Κώστα Δελαπόρτα, γνωστοποίησε ότι υπέγραψε συμβόλαιο ναυπήγησης ενός bulk carrier από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Oshima.

    Πρόκειται για το δεύτερο νεότευκτο bulk carrier, συνολικής χωρητικότητας 42.500 dwt.

    H παράδοση του πλοίου, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026.

    Η Meadway Shipping αναμένει την παράδοση εννέα νεότευκτων μεταξύ 2024 και 2026 με στόχο να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών της για διά θαλάσσης μεταφορά ξηρών φορτίων.

    Γενάρχης της ναυτιλιακής πορείας είναι ο Διονύσιος Δελαπόρτας, ο οποίος γεννήθηκε το 1948 και πέθανε το 2019. Ο Διονύσης Δελαπόρτας, μεγάλωσε στις ελληνικές παροικίες της Αιγύπτου και του Σουδάν, όπου γνώρισε την ακμή μιας κοσμοπολίτικης κουλτούρας, που του έδωσαν τα απαραίτητα εφόδια να ασχοληθεί το 1973 σε ηλικία 25 ετών με τις υπηρεσίες στη ναυτιλία και το 1988, σε ηλικία 40 ετών να κατορθώσει να ιδρύσει τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, την Meadway.

    Από το 1988, η εταιρεία του Διονύση Δελαπόρτα, Meadway «έχτισε τη φήμη της ως εμπειρογνώμονας στη ναύλωση και τη διαχείριση πλοίων, ενώ πρόσθεσε πολλά νέα ναυπηγεία στον συνεχώς αυξανόμενο στόλο της».

    Ο Κώστας Δελαπόρτας είναι ιδρυτής της Meadway Shipping and Trading, η οποία σήμερα έχει ένα στόλο με 11 φορτηγά πλοία και ναυπηγεί 9 ακόμη, ενώ διαχειρίζεται και άλλα 14 ναυλωμένα πλοία. Τα τέσσερα πλοία τα κατασκευάζει στο ναυπηγείο Namura Shipbuilding. Τα πλοία αυτά είναι χωρητικότητας 40.050 dwt το καθένα και θα παραληφθούν το έτος 2024.

    Τα άλλα τρία πλοία, χωρητικότητας 63.300 dwt, το καθένα, ναυπηγούνται στο ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding και έχουν σχεδιαστεί να παραδοθούν το 2025 και 2026.

    Στις 4 Μαίου ο Κώστας Δελαπόρτας γνωστοποίησε ότι υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση του έβδομου νεότευκτου ενός πλοίου, ultramax, με το ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding Co Ltd.

    Ο Κώστας Δελαπόρτας, υπογραμμίζει ότι τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία του έχει αναπτύξει άριστη σχέση με την ιαπωνική αγορά και έχει καταφέρει να ανανεώσει τον στόλο της και επιπλέον έχει δημιουργήσει με επιτυχία, εκτός του γραφείου των Αθηνών, δύο γραφεία λειτουργίας στη Σιγκαπούρη και το Ντουμπάι, τα οποία επιτρέπουν στην εταιρεία να έχει άμεση πρόσβαση σε φορτία και χωρητικότητα.

    Αναφερόμενος στις δυσκολίες στη χρηματοδότηση των πλοίων, ο Κώστας Δελαπόρτας, τονίζει:

    «Καθώς η ναυτιλία είναι επιχείρηση υψηλής έντασης κεφαλαίου, αναζητούμε συνεχώς εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης, αν και το κόστος χρηματοδότησης είναι και ήταν πάντα ένα ζήτημα. Τα κοινά ίδια κεφάλαια είναι πολύ περιορισμένα και μάλλον ακριβά., ενώ το τραπεζικό χρέος πλήρως εκτεθειμένο στις αυξήσεις των επιτοκίων και αυξάνεται λόγω του πληθωρισμού παγκοσμίως. Είμαστε από τις λίγες εταιρείες που χρησιμοποιούμε “χρηματοδότηση πώλησης και επαναμίσθωσης” καθώς και απλό χρέος για τη χρηματοδότηση των σκαφών μας».

    Το πλεονέκτημα της χρηματοδότησης “πώλησης και επαναμίσθωσης” είναι να πληρώνουμε ένα σταθερό επιτόκιο ενοικίασης bareboat ανά ημέρα και υπό αυτή την έννοια δεν είμαστε εκτεθειμένοι στις τελευταίες αυξήσεις των επιτοκίων. Αξιολογούμε εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης της επιχείρησης μας, αλλά ποτέ δεν θα κάνουμε έκπτωση στους εντολείς μας ούτε θα βλάψουμε τις μακροχρόνιες σχέσεις μας με τους δανειστές και ιδιοκτήτες».

    Σχετικά, με την ελληνική σημαία, ο Κώστας Δελαπόρτας, έχει την ακόλουθη άποψη:

    «Η επιλογή της ελληνικής σημαίας είναι για την ώρα, κάτι ουτοπικό και απόμακρο για τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες. Είμαι σίγουρος πως γνωρίζετε ότι υπάρχει έλλειψη παγκοσμίως σε πληρώματα. Η χρήση της ελληνικής σημαίας προϋποθέτει την ύπαρξη ελληνικών πληρωμάτων σε κάποιο βαθμό, κάτι που συντελεί στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων ενός πλοίου. Η ελληνική σημαία μπορεί να είναι αρκετά ανταγωνιστική σε κόστος, ωστόσο για να ισχύει αυτό θα πρέπει μια ναυτιλιακή εταιρεία να επενδύσει σε Έλληνες ναυτικούς, κάτι που αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για τους περισσότερους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούμαστε στον χώρο του ξηρού φορτίου.

    Διαβάστε επίσης:

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 17,8 εκατ. δολάρια

    Αριστείδης Πίττας: Super deal από την Eurodry – Εξαγόρασε 4 bulkers

    Στυλιανίδης: Η χώρα περνάει δύσκολες στιγμές



    ΣΧΟΛΙΑ