• Ναυτιλία

    Ναυπηγούνται 198 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινούνται με διπλό καύσιμο

    k line - πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Brooklyn Bridge” της K Line


    Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Alphaliner αποκαλύπτεται ότι υπάρχουν 198 παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων διπλού καυσίμου LNG.

    Το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα έχει φτάσει το 40% της χωρητικότητας που κατασκευάζεται, καθώς τους τελευταίους έξι μήνες οι εταιρείες αποφάσισαν να απομακρυνθούν από τα πλοία που χρησιμοποιούν παραδοσιακά καύσιμα.

    Η τελευταία έκθεση της Alphaliner αποκαλύπτει ότι υπάρχουν τώρα 198 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων LNG διπλού καυσίμου, που ανέρχονται σε 2,31 εκατομμύρια TEU, που αντιστοιχεί στο 30% του βιβλίου παραγγελιών, από το 25% που ήταν ένα χρόνο πριν.

    Τα πλοία που κινούνται με μεθανόλη κερδίζουν συνεχώς θέσεις: υπάρχουν 68 μονάδες υπό κατασκευή για συνολικά 930.000 TEU, ή το 12% του βιβλίου παραγγελιών με σημαντικό άλμα από το 1% πού ήταν πριν από ένα χρόνο.

    Σημαντικές παραγγελίες έκλεισαν τον μήνα Φεβρουάριο, όταν η HMM παρήγγειλε εννέα πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου 9.000 TEU από την Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) και την HJ Heavy Industries, ενώ η CMA CGM έκλεισε δώδεκα πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου από 13.000 TEU έως HSHI.

    «Τα στοιχεία δείχνουν ότι η πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων συνεργάζεται με τους μεταφορείς που επενδύουν για να ανανεώσουν τους στόλους τους με στόχο την αντιμετώπιση της φάσης της ενεργειακής μετάβασης. Στην πραγματικότητα, μόνο το 14% της δυναμικότητας που παραγγέλθηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα χρησιμοποιεί μαζούτ», επισημαίνει η Alphaliner.

    Από την αρχή του έτους, από τα 380.000 TEU που έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής, μόνο το 8% τροφοδοτείται από συμβατικό μαζούτ. Η Maersk Line πρωτοστατεί στις παραγγελίες για νέες κατασκευές που τροφοδοτούνται με μεθανόλη με σχεδόν 300.000 TEU χωρητικότητας μεθανόλης διπλού καυσίμου κατόπιν παραγγελίας, που αντιστοιχεί στο 80% της χωρητικότητας της σύμβασης νέας κατασκευής.

    Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Δανίας έκανε πρόσφατα παραγγελίες για έξι μονάδες 17.000 TEU από την Hyundai Heavy Industries τον Οκτώβριο του 2022, με χρονοδιάγραμμα παράδοσης τον Δεκέμβριο του 2025.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Κουμπενάς: «Απαιτείται χάραξη εθνικής στρατηγικής στην κρουαζιέρα»

    Wars & Sanctions: Aυτοί είναι οι Έλληνες “σπόνσορες” του ρωσικού πολέμου



    ΣΧΟΛΙΑ