• Business

    Tsakos Energy Navigation: Ποια εταιρεία ναύλωσε το δεύτερο πλοίο LNG της

    Νίκος Τσάκος

    Nίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation


    Στην αμερικανική Cheniere Energy ναυλώθηκε το νέο, δεύτερο πλοίο LNG της Tsakos Energy Navigation (TEN, συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου), το οποίο η ελληνική εταιρεία παρέλαβε πρόσφατα.

    Αν και δεν υπάρχουν επισήμως λεπτομέρειες για το deal, πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι το χωρητικότητας 174.000 cbm πλοίο Maria Energy παραχωρείται στη Cheniere Energy με 18μηνη ναύλωση (που μπορεί να επεκταθεί ως και στα τρία χρόνια) και με αντίτιμο κοντά στα 20.000 ευρώ ημερησίως, για το οποίο όμως ενδεχομένως να υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση μετά το πέρας του πρώτου εξαμήνου. Μάλιστα, τα δεδομένα γεωεντοπισμού του πλοίου δείχνουν ότι στις 19 Οκτωβρίου απέπλευσε από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας, κατευθυνόμενο προς τη Βόρεια Αμερική.

    Η TEN, αν και δεν αποκάλυψε το όνομα της ναυλώτριας εταιρείας, γνωστοποίησε πως αν ενεργοποιηθούν όλες οι οψιόν που περιλαμβάνονται στη συμφωνία, τα ακαθάριστα έσοδα μπορούν να φτάσουν στα 70 εκατομμύρια δολάρια.

    Σημειώνεται ότι η συμφωνία για την κατασκευή του Maria Energy υπεγράφη στις αρχές του 2012 (αρχικά επρόκειτο να έχει χωρητικότητα 162.000 cbm, όμως αργότερα αναβαθμίστηκε) και το πλοίο ήταν προγραμματισμένο προς παράδοση τον Μάρτιο του 2015, όμως η TEN καθυστέρησε λόγω της αδύναμης αγοράς την παραλαβή του, η οποία τελικά έγινε τον περασμένο μήνα.

    Όπως γράφαμε στο mononews.gr τον περασμένο Αύγουστο, το άλλο πλοίο LNG της εταιρείας, το χωρητικότητας 149.700 cbm Neo Energy (κατασκευής 2007), επελέγη από τον κινεζικό κολοσσό CNOOC για να χρησιμοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG στην Κίνα, αντικαθιστώντας το GDF Suez Cape Ann (κατασκευής 2010), που χρησιμοποιείτο από τον Νοέμβριο του 2014 ως τερματικό εισαγωγών στο κινεζικό λιμάνι της Τιαντζίν, με δυνατότητα αποθήκευσης αλλά και επαναεριοποίησης LNG. Ωστόσο, η μονάδα κατά διαστήματα παρουσίαζε χαμηλή αξιοποίηση χωρητικότητας, κι έτσι η ναύλωσή του από την CNOOC δεν ανανεώθηκε στο τέλος του 2015.

    Σύμφωνα με το TradeWinds, το Neo Energy εμφανίζεται να πλέει με προορισμό την Κίνα και το λιμάνι Zhuhai, όπου και αναμένεται να φτάσει στις 7 Νοεμβρίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Cosco: Γιατί αναμένει αύξηση της εμπορικής κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια είναι η δυναμική πάμπλουτη Βρετανίδα που θα κρατήσει την Αγγλία στην ΕΕ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ