Ναυτιλία

Μαύρα σύννεφα στην αγορά LNG με νέα βουτιά στα ναύλα

  • Ερριέτα Κομνηνού


Σε νέα χαμηλά υποχώρησαν αυτή την εβδομάδα οι τιμές των ναύλων στα πλοία μεταφοράς LNG τόσο στη spot αγορά όσο και στις χρονοναυλώσεις.

Ειδικότερα, τα ημερήσια ναύλα της spot αγοράς για πλοία μεταφοράς LNG τεχνολογίας τριπλού καυσίμου (TFDE) βυθίστηκαν κάτω από τα 40.000 δολάρια, αναφέρουν ναυλομεσίτες, σημειώνοντας πτώση άνω του 10% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι απώλειες είναι τεράστιες αν λάβουμε υπόψη ότι τα ναύλα για τα συγκεκριμένα πλοία κυμαίνονταν στα 95.000 δολάρια ημερησίως στις αρχές του έτους.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι οι τιμές για χρονική περίοδο ναύλωσης μέχρι και 12 μήνες έχουν σημειώσει βουτιά ακολουθώντας την πορεία της spot αγοράς. Οι ναυλωτές, όπως επισημαίνουν, αναμένουν τα κατώτατα επίπεδα προκειμένου να ναυλώσουν πλοία για την περίοδο του καλοκαιριού.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά περιμένει τις επόμενες κινήσεις της ExxonMobil, η οποία επιθυμεί να ναυλώσει πλοίο LNG από το Μάιο και για χρονικό διάστημα 8 έως 11 μήνες. Ορισμένοι εκτιμούν ότι η τιμή των ναύλων που θα συμφωνήσει θα αποτελέσει οδηγό για τις επόμενες ναυλώσεις ενώ άλλοι πιστεύουν ότι μπορεί να μην αποτυπώσει με ακρίβεια τα επίπεδα ναύλων που είναι διατεθειμένοι να καθορίσουν οι πλοιοκτήτες.

Οι τιμές των ναύλων αποδυναμώθηκαν φέτος με φόντο την πτώση τις τιμής του αερίου σε σχεδόν νέα ιστορικά χαμηλά. Ωστόσο, η υποχώρηση τους επιταχύνθηκε από το ξέσπασμα του κοροναϊού, με την μείωση τους αυτή την εβδομάδα να περιγράφεται ως πολύ πιο απότομη από όσο αναμένονταν.

Από την πλευρά τους οι πλοιοκτήτες, μιλώντας κατά τη ανακοίνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων την περασμένη εβδομάδα, έκαναν λόγο για «αβεβαιότητα» και «δυσκολίες στις προβλέψεις» για όσα θα συμβούν στο άμεσο μέλλον και μεσοπρόθεσμα. Ωστόσο, κάποιοι υποστήριξαν ότι αναμένουν ισχυρό φινάλε στο τέλος του χρόνου.

 


ΣΧΟΛΙΑ