• Ναυτιλία

    Μαρία Δεληγιάννη (CLIA) στο mononews: Δυναμική επιστροφή της κρουαζιέρας – 87 κρουαζιερόπλοια προγραμμάτισαν 5.000 προσεγγίσεις στα ελληνικά νησιά και λιμάνια

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο

    H Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο


    “Όλα δείχνουν ότι το 2022 είναι για την κρουαζιέρα όχι απλώς η χρονιά της επιστροφής στην κανονικότητα μετά την περιπέτεια της πανδημίας, αλλά η αφετηρία μιας νέας εποχής”, επισημαίνει στο mononews, η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο και προσθέτει:

    “Είμαστε πιο δυνατοί από πότε, δείξαμε την ανθεκτικότητα και γρήγορη προσαρμοστικότητα μας. Περάσαμε δύσκολα, δεν υπάρχει αμφιβολία. Το 2020, οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο μας μειώθηκαν κατά το ήμισυ παγκοσμίως, από 1,17 εκατ. στους 576.000, ότι τη χρονιά εκείνη συνολικά πραγματοποίησαν κρουαζιέρα μόλις 6 εκατ. επιβάτες από τους 30 εκατ. προ πανδημίας. Το 2021, ήταν χρονιά προσαρμογής στα νέα πρωτόκολλα, ενώ φέτος κινούμαστε με γρήγορη ταχύτητα προς πλήρη επανεκκίνηση. Το 100% των πλοίων των μελών της CLIA θα είναι σε λειτουργία μέχρι το τέλος του Ιουλίου. Από άποψη χωρητικότητας, σε πολλά μέρη του κόσμου ήδη από φέτος τον Αύγουστο θα αγγίξουμε τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ το 2023 θα τα ξεπεράσουμε.”

    Στη συνέχεια η Μαρία Δεληγιάννη, είναι αποκαλυπτική, αναφέροντας στοιχεία για την πορεία της κρουαζιέρας στην χώρα μας:

    “Στην Ελλάδα, αναμένεται να είναι μία εξαιρετική χρονιά για την κρουαζιέρα. Μέχρι τώρα θεωρούσαμε το 2019 χρονιά σταθμό για την ελληνική κρουαζιέρα. Το 2022 ήρθε δυναμικά και προσβλέπουμε ότι θα πάρει τα ηνία της πρωτιάς. Φέτος, από τα 279 κρουαζιερόπλοια των μελών μας, τα 87 θα λειτουργήσουν στην Ελλάδα. Τα 47 δε από αυτά θα πραγματοποιήσουν μερική ή ολική επιβίβαση επιβατών κρουαζιέρας σε ελληνικά λιμάνια, αυξάνοντας τη συνεισφορά του κλάδου στην εθνική οικονομία. Σε επίπεδο προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιών, σύμφωνα με τα εθνικά στοιχεία, θα έχουμε 5.000 προσεγγίσεις, δηλαδή +25% συγκριτικά με το 2019. Ξεκινήσαμε τις κρουαζιέρες στην Ελλάδα ήδη από το Μάρτιο ενώ η σεζόν θα επεκταθεί μέχρι το Δεκέμβριο”.

    Στο ερώτημα: “Ποιές είναι οι προοπτικές της κρουαζιέρας παγκοσμίως” τόνισε:

    “Καθώς η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις. Η δραστηριότητα μας με όρους αειφορίας είναι μονόδρομος πλέον για εμάς. Πρώτα απ’ όλα ο στόχος της κρουαζιέρας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050 δεν είναι πλέον θεωρητικός ούτε μία φιλοδοξία μας. Είναι η ίδια η προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε. Επενδύσεις σε 78 νεότευκτα πλοία μέχρι το 2027 που αγγίζουν τα 40 δις ευρώ και θα είναι πιο ενεργειακά από ποτέ, χρήση εναλλακτικών καυσίμων, ο στόχος μας για δυνατότητα χρήσης παράκτιας ενέργειας «cold ironing» στο 66% των πλοίων μας μέχρι ρο 2025, πρακτικές 100% ανακύκλωσης πάνω στο πλοίο είναι μερικά απτά παραδείγματα. Η υλοποίηση όμως αυτού του στόχου δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι μια συλλογική προσπάθεια για όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα. Γι’ αυτό καλούμε τις εθνικές Αρχές και κυβερνήσεις, να δημιουργήσουν το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο και να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες επενδύσεις που να ανταποκρίνονται στις δεσμεύσεις του ναυτιλιακού κλάδου”.

    Η Μαρία Δεληγιάννη, απαντώντας στο ερώτημα, “, ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα”, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική:

    “Παράλληλα, καθώς ο τουρισμός αυξάνεται γρήγορα σε όλο το κόσμο, ερχόμαστε αντιμέτωποι με λειτουργικές δυσκολίες που δημιουργούνται από τα «απόνερα» των δύο χρόνων πανδημίας. Στην Ελλάδα για παράδειγμα υπάρχει σημαντική έλλειψη ξεναγών αλλά και λεωφορείων. Παράλληλα υπάρχουν πολλές καθυστερήσεις σε αεροδρόμια στην Ευρώπη λόγω έλλειψης προσωπικού που επίσης επηρεάζουν τη λειτουργία μας”.

    Στο ερώτημα, αν “υπάρχει συνεργασία των εταιρειών της κρουαζιέρας με τις τοπικές κοινωνίες”; η Μαρία Δεληγιάννη, είπε:

    “Κοιτώντας όμως μακροπρόθεσμα, γίνεται επιτακτική η ανάγκη να συνεργαστούμε με τις τοπικές κοινωνίες, να κατανοήσουμε τις τοπικές προκλήσεις και να βοηθήσουμε με πρακτικές λύσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, ακόμα και εν μέσω πανδημίας συγχρηματοδοτήσαμε τη διεξαγωγή αξιολογήσεων προορισμών στο Ηράκλειο και τη Κέρκυρα σε συνεργασία με τους δύο Δήμους και Λιμενικές Αρχές, προκειμένου να βοηθήσουμε να καταλάβουν που ελλοχεύουν κίνδυνοι και να δημιουργήσουν ένα πλάνο δράσεων προς την αειφορία. Παράλληλα ενθαρρύνουμε το άνοιγμα νέων προορισμών για την αποσυμφόρηση των ήδη ιδιαίτερα δημοφιλών τουριστικών πόλεων και η Ελλάδα προσφέρει πληθώρα επιλογών αλλά απαιτούνται δράσεις προβολής σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Επίσης, στους ήδη δημοφιλείς προορισμούς, ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να δημιουργήσουν νέες εκδρομές και να βοηθήσουν στην καλύτερη και αποτελεσματική διάχυση του κόσμου. Τέλος, βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως ενώ έχουμε υπογράψει μνημόνια συμφωνίας με το Ντουμπρόβνικ στη Κροατία και την Πάλμα στην Ισπανία”.

    Τέλος, η Μαρία Δεληγιάννη, καταλήγοντας είπε:

    “Οι προκλήσεις δε σταματούν ποτέ και μέσα από αυτές ο κλάδος της κρουαζιέρας αναδιαμορφώνεται. Στην ουσία, είναι μία αέναη προσπάθεια όπου οι προκλήσεις γίνονται για εμάς ευκαιρίες για ένα καλύτερο μέλλον για τη κρουαζιέρας αλλά και τον πλανήτη μας”.

    Διαβάστε επίσης

    CLIA: Είναι αναγκαίες οι δημόσιες επενδύσεις στα λιμάνια



    ΣΧΟΛΙΑ