Vincent Clerc, CEO της ναυτιλιακής Maersk
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk είπε ότι η «σιωπηλή» οικονομική ανάπτυξη πρόκειται να οδηγήσει τον παγκόσμιο όγκο των κοντέινερ που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε συρρίκνωση έως και 2,5% φέτος.
Η ναυτιλιακή αγορά ομαλοποιήθηκε μετά από δύο χρόνια εξαιρετικά υψηλών ναύλων, όταν η έλλειψη πλοίων επέτρεψε στη Maersk και τις ομοειδείς εταιρείες να χρεώνουν υψηλότερες τιμές για τις υπηρεσίες τους, καταγράφοντας ρεκόρ κερδών.
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «μία σημαντική διόρθωση στα αποθέματα», έπειτα από μία περίοδο όπου η ζήτηση ήταν εξαιρετική, επισήμανε στο BloombergTV o Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του CEO της Maersk, στις αρχές της χρονιάς.
«Καθώς ο κόσμος έγινε λίγο πιο φυσιολογικός μετά την πανδημία, είδαμε ένα μέρος της ζήτησης να επιβραδύνεται», δήλωσε ο Clerk.
Ο γίγαντας των εμπορευματοκιβωτίων με έδρα την Κοπεγχάγη, δήλωσε ότι αναμένει να αναπτυχθεί σύμφωνα με την αγορά, καθώς παρουσίασε τις προβλέψεις του για το 2023, οι οποίες ήταν χαμηλότερες των εκτιμήσεων των αναλυτών.
Οι μετοχές της υποχώρησαν αρχικά έως και 5,7% στη πρωτεύουσα της Δανίας, πριν καλύψουν τις απώλειες και βρεθούν έως και 2,9% υψηλότερα.
Η Maersk, η οποία διακινεί περίπου το ένα έκτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε την Τετάρτη ότι η ζήτηση στον κλάδο των containerships αναμένεται να παρουσιάσει από πτώση 2,5% έως άνοδο 0,5%.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων της Maersk θα μπορούσαν να ανέλθουν μόλις σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε σύγκριση με 31,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, εκτιμά η εταιρεία.
«Πιστεύουμε ότι αυτή η πρόβλεψη αντικατοπτρίζει τους σημαντικά χαμηλότερους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά το 2023, αλλά και την πολύ χαμηλή ορατότητα των προοπτικών της αγοράς containerships», δήλωσε σε σημείωμα ο Brian Borsting, αναλυτής της Danske Bank.
«Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του – επομένως είναι πιθανό να είναι ελαφρώς συντηρητικός στις προβλέψεις του 2023 κατά την άποψή μας».
Διαβάστε ακόμη: