• Ναυτιλία

    Λέων Πατίτσας: Συνεχίζει τις παραγγελίες νεότευκτων η Atlas Maritime – Στα 12 τα υπό κατασκευή πλοία της

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime


    Με δύο νεότευκτα τάνκερ suezmax και ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων (PCTC) ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα

    Σύμφωνα με την Intermodal, η εταιρεία άσκησε option προηγούμενης συμφωνίας που είχε κλείσει με το ναυπηγείο DH Shipbuilding της Νοτίου Κορέας, για την κατασκευή δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 158,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025 και το 2026.

    Η νέα παραγγελία επιβεβαιώνεται και από την ιστοσελίδα της ναυτιλιακής.

    Όπως αναφέρει η ναυλομεσιτική, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 85 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

    Παράλληλα, η Atlas Maritime άσκησε option για την παραγγελία ενός πλοίου μεταφοράς οχημάτων (PCTC), χωρητικότητας 7,000 ceu, που θα κατασκευαστεί στο κινεζικό ναυπηγείο Yantai CIMC Raffles και θα παραδοθεί το 2026. Το κόστος του εκτιμάται στα 80 εκατ. δολάρια, αναφέρει η Intermodal.

    Στο συγκεκριμένο τομέα η ναυτιλιακή εισήλθε στα μέσα του 2022, όταν έκανε την πρώτη παραγγελία πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων στο ίδιο ναυπηγείο.

    Μετά και τις νέες κινήσεις το βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής του κ. Πατίτσα περιλαμβάνει 12 πλοία, τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2, τέσσερα τάνκερ suezmax και τέσσερα πλοία μεταφοράς οχημάτων.

    Σημαντικές υπεραξίες

    Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει εξαιρετικά συμφέρουσες κινήσεις asset play εκμεταλλευόμενη την σημαντική άνοδο των τιμών των πλοίων.

    Μεταξύ άλλων, πούλησε δύο aframax δεξαμενόπλοια τα οποία επρόκειτο να παραλάβει φέτος, τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Τα είχε παραγγείλει το 2020, όταν οι τιμές των τάνκερ βρίσκονταν σε χαμηλό 20 ετών, και σύμφωνα με ναυλομεσίτες κυμαίνονταν τότε στα 45 με 46 εκατ. δολάρια.

    Ο Λέων Πατίτσας, σπούδασε μηχανολόγος-μηχανικός με μεταπτυχιακό στα οικονομικά στο Tufts University και στο MIT.

    Ίδρυσε την Atlas Maritime το 2004, με δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα bulkers πούλησε την περίοδο 2005-2007 κατά την οποία η αγορά ξηρού φορτίου ήταν πολύ ισχυρή, πετυχαίνοντας συμφέρουσες τιμές.

    Στη συνέχεια εστίασε στα τάνκερ, εξαγοράζοντας τέσσερα aframax την διετία 2007-2008.

    Κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Atlas Maritime, η οποία έχει πραγματοποιήσει από την ίδρυση της μέχρι σήμερα συναλλαγές άνω του 1 δισ. δολαρίων, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιώργος Ν. Μουνδρέας: Τα κέρδη από την θάλασσα, τα επενδύει στην στεριά

    Αδαμάντιος Πολέμης: Πλοίο 21 ετών έφερε στα ταμεία της New Shipping κέρδη 14 εκατ. δολ.

    Τζέρι Καλογηράτος: Στα $7 δισ. η επένδυση για τον «πράσινο στόλο» της Capital

    ______________________

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε



    ΣΧΟΛΙΑ