• Ναυτιλία

    Κόντρες για τα «μάτια» του θαλάσσιου τουρισμού» – Από μια Επιτροπή κρουαζιέρας για τα υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πειραιάς


    Για τα «μάτια του θαλάσσιου τουρισμού», κονταροχτυπιούνται εδώ και χρόνια τα υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού. Από την περίοδο που το υπουργείο Τουρισμού πήρε στο χαρτοφυλάκιό του τα εμπορικά θέματα της κρουαζιέρας και τις μαρίνες, έχουν προκύψει αρκετές κόντρες ανάμεσα στις, κατά καιρούς, πολιτικές ηγεσίες.

    Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, και ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, τα δύο υπουργεία, συγκρούστηκαν, είτε φανερά είτε πίσω από κλειστές πόρτες, για ζητήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τα σκάφη αναψυχής και τις μαρίνες, με επίκεντρο την άρση του καμποτάζ στην αγορά.

    Με το υπουργείο τουρισμού, κατά κύριο λόγο να υποστηρίζει την άρση του καμποτάζ για τα σκάφη αναψυχής, και από την άλλη το υπουργείο Ναυτιλίας να στηρίζει την ελληνική σημαία, και τα περίπου 3.500 υπό ελληνική σημαία σκάφη.

    Τώρα στο προσκήνιο βγήκε και η κρουαζιέρα. Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, σε μια περίοδο που ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης βρίσκεται στον Ευαγγελισμό, έχοντας διαγνωσθεί θετικός στον κορονοϊό, κατέθεσε στο υπουργικό συμβούλιο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει «τη σύσταση «Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας» για τον καλύτερο συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. Ο ρόλος του Συμβουλίου είναι συμβουλευτικού χαρακτήρα. Προβλέπεται η εκπροσώπηση όλων των συναρμόδιων υπουργείων σε επίπεδο γενικών γραμματέων, καθώς και η συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων».

    Ρύθμιση που σύμφωνα με πληροφορίες, κυβερνητικοί παράγοντες που ασχολούνται με τον τουρισμό την διάβασαν από το δελτίο τύπου του υπουργείου Τουρισμού.

    Ωστόσο, μια τέτοια ρύθμιση είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση στην αγορά, αφού αντίστοιχη Επιτροπή, και πολύ παλαιότερη υπάρχει και στο υπουργείο Ναυτιλίας.

    Μάλιστα ο κ. Πλακιωτάκης από την ανάληψη των καθηκόντων του προέβη στην ανασυγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρα. Στην Επιτροπή πλέον προβλέπεται  προβλέπεται συμμετοχή εκπροσώπων Κυβερνητικών παραγόντων οκτώ υπουργείων, που έχουν αρμοδιότητα σε θέματα, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του Υπουργείου Τουρισμού, δίνοντας χαρακτήρα διυπουργικής Επιτροπής.

    Στην Επιτροπή αυτή, συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι Φορέων αποκλειστικά από τον ελληνικό χώρο, που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα.

    Η αντίδραση

    Στην αναγγελία για την δημιουργία δεύτερης κυβερνητικής Επιτροπής κρουαζιέρας αντέδρασε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.

    Η ΕΕΚΦΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

    -Στην ενημέρωση αυτή αναγκαζόμαστε να προβούμε, εκ του λόγου ότι, διαπιστώνεται η διαδικασία συγκρότησης, από το Υπουργείο Τουρισμού, άλλου Οργάνου για την κρουαζιέρα, όπως ονομάζεται Συμβούλιο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, χωρίς τις απόψεις του Εθνικού Φορέα του κλάδου – της Ένωσής μας, γεγονός που προκαλεί απορία, ως προς την κίνηση του κ. Υπουργού Τουρισμού, τη στιγμή που ήδη υπάρχει και λειτουργεί τέτοιο Όργανο, με πλήρη δομή στους μηχανισμούς εξέτασης των θεμάτων και το Υπουργείο Τουρισμού συμμετέχει με εκπρόσωπό του.

    -Ζητήθηκε από τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς η αποφυγή συγκρότησης και άλλου Οργάνου για τον ίδιο σκοπό, με ενέργεια που, σύμφωνα με πληροφορίες μας έχει επείγοντα χαρακτήρα και είναι βέβαιο ότι θα περιπλέξει τα πράγματα, τη στιγμή που γίνεται προσπάθεια να μπορέσει να μπει σε τάξη το όλο θέμα της σωστής λειτουργίας της κρουαζιέρας στον Εθνικό μας χώρο».

    Διαβάστε επίσης: 

    Παρουσιάστηκε το νέο νομοσχέδιο για τον Τουρισμό – Τι προβλέπει για Κρουαζιέρα, Ναυάγιο Ζακύνθου, Ιαματικό τουρισμό



    ΣΧΟΛΙΑ