• Ναυτιλία

    Οι Κινέζοι «εισβάλλουν» και στην κρουαζιέρα με τη βοήθεια Αμερικής και Ευρώπης

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πάτμος


    Η Κίνα μπαίνει και επίσημα στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων.

    Η πρώτη ναυπηγική δύναμη στο κόσμο «απείχε» από τις πιο ακριβές κατασκευές, αυτές των κρουαζιερόπλοιων, που μπορεί να ξεπεράσουν ακόμα και το 1 δισ. δολάρια ανά πλοίο, εξαιτίας της έλλειψης τεχνογνωσίας.

    Κάποιες προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν, από τα κινεζικά ναυπηγεία, δεν είχαν στεφθεί από επιτυχία. Η συμφωνία «κλειδί», που θα άλλαζε το σκηνικό, έγινε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, μεταξύ της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στο κόσμο, της αμερικανικής Carnival, του Ιταλικού ναυπηγικού κολοσσού Fincantieri και τον κινεζικό ναυπηγικό όμιλο China State Shipbuilding Corporation.

    Μια συμφωνία που προέβλεπε την ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιου στη Κίνα, για λογαριασμό της Carnival, υπό τις οδηγίες των Ιταλών «μετρ» στις ναυπηγήσεις. Μια συμφωνία που, αν και είχε προβληθεί ως ένα τεράστιο deal, όταν έκλεισε, τα επόμενα χρόνια δεν προχώρησε, αφού στο ενδιάμεσο και οι σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας πέρασαν από 40 κύματα.

    Λίγες μέρες μετά τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, τις οποίες φαίνεται ότι κερδίζει ο Δημοκρατικός υποψήφιος Τζο Μπάιντεν, παρά το γεγονός ότι ο νυν πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, δεν φαίνεται να αναγνωρίζει το αποτέλεσμα, ήρθαν και τα μαντάτα από την χώρα του μεταξιού.

    Τα εγκαίνια

    Με την τοποθέτηση του «τυχερού νομίσματος» στα ελάσματα της τρόπιδας, ξεκίνησαν επίσημα οι εργασίες κατασκευής κρουαζιερόπλοιου για λογαριασμό της Carnival Corporation στα Κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd .

    Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η κατασκευή θα γίνει με βάση την τεχνογνωσία που κατέχει η Fincantieri στις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων, στο πλαίσιο ενός joint venture που έχει δημιουργηθεί μεταξύ της Carnival Corporation και του China State Shipbuilding Corporation.

    Η κοινοπραξία, που είχε ανακοινωθεί το 2017, αναλάμβανε τη ναυπήγηση δύο κρουαζιερόπλοιων τύπου Vista-Class στην Κίνα, με την προοπτική ναυπήγησης άλλων τεσσάρων στο μέλλον, με συνολικό κόστος 1,5 δισ δολαρίων.

    Στόχος είναι τα κρουαζιερόπλοια να καλύψουν τις ανάγκες της κινεζικής αγοράς. Για παράδειγμα, στα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάζονται, προκειμένου να εξυπηρετήσουν Κινέζους επιβάτες, μειώνονται οι χώροι εστίασης, προκειμένου να μεγαλώσουν οι παροχές καζίνο στους επιβάτες.

    Το νέο πλοίο, το οποίο θα παραδοθεί το 2023, θα φιλοξενήσει περίπου 4.250 επιβάτες, και 1.400 μέλη πληρώματος, και θα είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε στην Κίνα για την κινεζική αγορά.

    Η κρίση

    Η ανακοίνωση αυτή έγινε μεσούσης της τεράστιας κρίσης που έχει δημιουργήσει στη αγορά κρουαζιέρας η πανδημία του Covid-19. Υπολογίζεται ότι κανένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο δεν ταξιδεύει σήμερα με επιβάτες, ενώ οι ζημιές των εταιρειών υπολογίζονται σε περισσότερα από 10 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση.

    Με βάση αυτά τα δεδομένα, αυτή τη περίοδο καμία νέα παραγγελία δεν έχει ανακοινωθεί, ορισμένα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις ακυρώνονται, και οι εταιρείες πουλούν παλαιότερα πλοία τους, σε πολύ χαμηλές τιμές ή για διάλυση.

    Ωστόσο, μακροπρόθεσμα η Κίνα θεωρείται ότι μπορεί να γίνει ακόμα και η νούμερο ένα χώρα στη κρουαζιέρα, όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών και να «εξοστρακίσει» από την κορυφή τις ΗΠΑ, κάτι που θα δώσει νέα ώθηση στη κρουαζιέρα, που σήμερα την χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

    Με το υποτονικό κλίμα που κυριαρχεί στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία που εξειδικεύονται στα κρουαζιερόπλοια, η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει ανάσες και στους Ευρωπαίους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, οι οποίοι είναι και οι ηγέτες της αγοράς.

    Ωστόσο, ενδόμυχα εκφράζονται φόβοι ότι, μακροπρόθεσμα, η Ευρώπη μπορεί να χάσει και το τελευταίο προπύργιο της ναυπηγικής της βιομηχανίας, που είναι η κρουαζιέρα. Τις προηγούμενες δεκαετίες, η απαγόρευση κρατικών επιδοτήσεων στις ναυπηγήσεις στους κόλπους της Ε.Ε. και η παράλληλη εκτόξευση των κρατικών επιδοτήσεων σε Κίνα και Νότια Κορέα (άμεσων ή έμμεσων) είχε σαν αποτέλεσμα την μεταφορά του ναυπηγικού κέντρου του κόσμου από την Ευρώπη στην Ασία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Διπλή πώληση ύψους 76 εκατ. δολαρίων στην JP Morgan για τη ναυτιλιακή του Ωνάση

    «Κόκκινο» στα κρουαζιερόπλοια από τα λιμάνια – Ακυρώνονται και οι κρουαζιέρες

    Metis: Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της ναυτιλίας

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ