• Ναυτιλία

    Κύπρος: Δημιουργείται ναυτιλιακό κέντρο μονοθυριδικής εξυπηρέτησης – «one-stop shipping center»

    O Πρόεδρος του Συνεδρίου, Δρ. Στέλιος Χειμώνας, Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου Ναυτιλίας

    O Πρόεδρος του Συνεδρίου, Δρ. Στέλιος Χειμώνας, Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου Ναυτιλίας


    Ουσιαστικές συζητήσεις έγιναν, αλλά και διατυπώθηκαν σημαντικές απόψεις κατά την πρώτη μέρα του Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» στο Parklane Resort & Spa στη Λεμεσό.

    Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών. Το θέμα του φετινού Συνεδρίου Ναυτιλιακή Κύπρος είναι «Shipping in Action: An Agenda for Change».

    Το φετινό Συνέδριο προσέλκυσε πέραν των 900 ναυτιλιακών παραγόντων από όλο τον κόσμο καθώς προέρχονται από πέραν των 35 χωρών. Το Συνέδριο το οποίο διοργανώνεται ανά διετία στην Κύπρο, πραγματοποιείται για δέκατη όγδοη φορά από το 1989.

    Τις εργασίες του Συνεδρίου προσφώνησε αρχικά καλωσορίζοντας τους σύνεδρους o Πρόεδρος του Συνεδρίου, Δρ. Στέλιος Χειμώνας, Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου Ναυτιλίας.

    Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του Συνεδρίου που συνιστά ευκαιρία για διάλογο επί των κρίσιμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία και ευχαρίστησε τους συνδιοργανωτές, χορηγούς, ομιλητές και συνέδρους για τη συμβολή και παρουσία τους και ιδιαίτερα τον σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων που ταξίδεψαν από το εξωτερικό.

    Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης αφού πρώτα εγκαινίασε την Έκθεση για τις Ναυτιλιακές Υπηρεσίες που διοργανώνεται στα πλαίσια του Συνεδρίου, ακολούθως απηύθυνε τον εναρκτήριο χαιρετισμό του Συνεδρίου. Ο Πρόεδρος τόνισε ότι ο ναυτιλιακός τομέας απαιτεί ταχεία αντίδραση και αποτελεσματική αντιμετώπιση σε κρίσεις και προκλήσεις, καινοτόμο σχεδιασμό και προσαρμοστικότητα. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στις ενέργειες της Κύπρου προς αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης στην Ουκρανία και στο γεγονός ότι οι θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να τύχουν της δέουσας προσοχής και ν ’απολαμβάνουν εξέχουσα θέση εντός της ΕΕ.

    Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στη συμβολή της Κύπρου στη μετάβαση της ναυτιλίας σε μια βιομηχανία χαμηλών ή και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών, στη διαδικασία ψηφιοποίησης των εσωτερικών διαδικασιών του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, στη δημιουργία ενός ναυτιλιακού κέντρου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης «one-stop shipping center» και στην εφαρμογή του Νόμου για τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης.

    Τέλος, ο Πρόεδρος τόνισε ότι η Κύπρος προωθεί τα ναυτιλιακά επαγγέλματα και την ισότητα των φύλων στη ναυτιλία. Ακολούθως, ο κ. Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και η κα. Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απηύθυναν τους εναρκτήριους χαιρετισμούς τους.

    Ο κ. Kitack Lim αναγνώρισε την πρόοδο που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής η ναυτιλιακή βιομηχανία, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεχούς αντιμετώπισης των υφιστάμενων και των νέων προκλήσεων. Τόνισε επίσης την αξία του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος» στην προσφορά μιας πλατφόρμας ανταλλαγής απόψεων μεταξύ όλων των φορέων της ναυτιλίας. Παρευρισκόμενος για τελευταία φορά στο συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος» ως Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι επιτακτική ανάγκη οι κανόνες και οι κανονισμοί για τη ναυτιλία να τροποποιούνται και να εφαρμόζονται σε διεθνές επίπεδο από τη ναυτιλιακή κοινότητα.

    Η κα. Adina Vălean αναφέρθηκε στις πολλές ευκαιρίες για τη ναυτιλία που βρίσκονται στον ορίζοντα, τονίζοντας τη σημασία της ευελιξίας για την προώθηση της ανάπτυξης πράσινων καυσίμων και την υιοθέτηση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης. «Σε όλη αυτή τη διαδικασία, πρέπει να κοιτάξουμε πέραν από τις ακτές της Ευρώπης για να υιοθετήσουμε αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο», κατέληξε.

    Το πρώτο πάνελ ομιλητών είχε θέμα «Διάλογος Ναυτιλιακής Πολιτικής» (“Shipping Policy Dialogue”) μεταξύ της κας. Μαρίνας Χατζημανώλη, Υφυπουργού Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω της Κυπριακής Δημοκρατίας και του κ. Arsenio Dominguez, Διευθυντή της Διεύθυνσης Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και Εκλεγμένου Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Η κα. Μαρίνα Χατζημανώλη υπέβαλε ερωτήσεις στον κ. Arsenio Dominguez αναφορικά με το όραμα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, τα αποτελέσματα της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 80) και την υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Στρατηγικής για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων Θερμοκηπίου από τα πλοία, την ανακύκλωση πλοίων, την εικόνα της ναυτιλίας και την ισότητα των φύλων.

    Ο κ. Arsenio Dominguez τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω της ενθάρρυνσης της συμμετοχής τους στις ναυτιλιακές σπουδές και της συνέχισης της εκστρατείας για την ισότητα των φύλων στο επίπεδο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και πέραν αυτού.

    Ως ανέφερε ο κ. Dominguez, «Αυτό περιλαμβάνει τις ενεργείς προσπάθειες για αύξηση του αριθμού γυναικών σε υψηλές θέσεις στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό». Το δεύτερο πάνελ ομιλητών αφορούσε το θέμα «Βιώσιμη ναυτιλία με ορίζοντα το 2050: μια αποστολή (Α)Δυνατή;» (“Sustainable Shipping towards 2050: a Mission (Im)Possible?”), είχε ως συντονιστή τον κ. Θέμη Παπαδόπουλο, Πρόεδρο του ΚΝΕ/CEO της Interorient Navigation Co Ltd.

    Η ομάδα των ομιλητών περιλάμβανε τον κ. Emanuele Grimaldi, ICS Chairman/Πρόεδρος & MD της Grimaldi Euromed SpA, τον κ. Φίλιππο Φιλή, Πρόεδρο της ECSA/Chairman & CEO της Lemissoler Navigation Ltd, την Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) και τον κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρο του BIMCO. Το πάνελ σημείωσε την ανάγκη για σαφήνεια στον καθορισμό πολιτικής.

    Ο κ. Παπαδόπουλος, ανέφερε πως θα πρέπει να αναπτύσσονται διεθνείς και όχι εθνικοί ή περιφερειακοί κανονισμοί. «Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα πρέπει να αναπτύξει ένα νέο σύστημα αντί να ζητά από τα μέλη της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συμμορφώνονται με διάφορες νομοθεσίες που περιπλέκουν την πορεία της βιομηχανίας προς την απανθρακοποίηση» ανέφερε.

    Συμμεριζόμενη αυτές τις θέσεις, η Δρ. Gaby Bornheim είπε πως «ως βιομηχανία, απαιτείται να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι και αυτό περιλαμβάνει και τους προμηθευτές καυσίμων. Οι νέοι κανόνες πρέπει να καταστούν διεθνείς και απαιτείται ένα ξεκάθαρο, διεθνές πλαίσιο με σκοπό να πετύχουμε μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050. Το πλαίσιο αυτό πρέπει να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

    Ο κ. Emanuele Grimaldi αναφέρθηκε σε ένα σύστημα «επιχορήγησης και ανταμοιβής» με σκοπό την στήριξη όσων υιοθετούν νωρίτερα λιγότερα ακριβά καύσιμα στη ναυτιλία.

    Ο κ. Nikolaus H. Schües ενθάρρυνε τους σύνεδρους να δουν τις προκλήσεις της ναυτιλίας με πιο θετική προοπτική, ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη την πληθώρα των νέων καυσίμων υπό εξέλιξη, σε συνάρτηση με τις ήδη διαθέσιμες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης.

    Κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων και απαντήσεων στο τέλος της συζήτησης, ένα μέλος του ακροατηρίου υπέβαλε ερώτημα αναφορικά με τη δυνατότητα χρήσης της ατομικής ενέργειας στα πλοία. Η Δρ. Gaby Bornheim απάντησε πως «δεν υπάρχουν απαγορευτικές σκέψεις. Αποτελεί μια ιδέα αλλά δεν είναι ρεαλιστικό να αναμένεται πως η βιομηχανία θα κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση». Κατέληξε πως, παρόλο που η ναυτιλία θα πρέπει να αξιολογήσει την εν λόγω τεχνολογία, δεν θεωρεί πως θα γίνει πραγματικότητα.

    Επίσης, πραγματοποιήθηκε Ημερίδα Νεαρών Στελεχών της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας όπου συζητήθηκε η συμβολή και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και το μέλλον του επαγγέλματος στη ναυτιλία.

    Διαβάστε επίσης:

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Παρήγγειλε δύο πλοία, κατασκευάζει άλλα εννέα

    Στράτος και Νικόλας Τσαλαμανιός: Στηρίζουν την ελληνική σημαία με τα 18 πλοία τους

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Πούλησε πλοίο και εισέπραξε 18 εκατ. δολάρια

    ________________­_______

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Δείτε πώς διαμορφώνονται οι χάρτες των αποτελεσμάτων για δήμους και περιφέρειες



    ΣΧΟΛΙΑ