• Ναυτιλία

    Jefferies: Γιατί οι ναυτιλιακές μετοχές κατέγραψαν διπλάσιες απώλειες στο α’ τρίμηνο συγκριτικά με το σύνολο της Wall Street

    • Εριέττα Κομνηνού
    ναυτιλία


    Οι απώλειες της Wall Street κυμάνθηκαν στο 20% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους εν μέσω της ανησυχίας των επενδυτών για τις επιπτώσεις της πανδημίας, καταγράφοντας τη χειρότερη τους απόδοση από την χρηματοοικονομική κρίση του 2008.

    Τι γίνεται όμως με τις μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου; Οι περισσότερες από αυτές κατέγραψαν διπλάσιες και πλέον απώλειες που ανήλθαν κατά μέσο όρο στο 42%, σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Jefferies.

    Πρόκειται για μία απογοητευτική απόδοση για μία βιομηχανία που σύμφωνα με τους αναλυτές δεν δίνει στους επενδυτές αυτό που ζητούν. Αποδόσεις.

    Ο αναλυτής της Jefferies, Randy Giveans εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η εικόνα της ναυτιλίας ήταν χειρότερη από αυτή της ευρύτερης αγοράς. “Πρόκειται για ένα συνδυασμό πραγμάτων”, επισημαίνει.

    “Οι μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου τείνουν να επιδεικνύουν μεγαλύτερη μεταβλητότητα από το σύνολο της αγοράς. Αυτό παρατηρείται και σε καλές περιόδους, όπως συνέβη στο περυσινό τέταρτο τρίμηνο στον τομέα των τάνκερ”, τόνισε ο Giveans.

    “Υπάρχουν πολλοί παράγοντες στους οποίους αποδίδεται αυτό. Η ναυτιλία τείνει να έχει υψηλή μόχλευση, μικρές κεφαλαιοποιήσεις, λιγότερη εμπορευσιμότητα και σίγουρα πολύ μεγαλύτερη έκθεση στην παγκόσμια οικονομία. Οι πωλήσεις τον Φεβρουάριο δεν είχαν αγοραστική υποστήριξη, καθώς οι επενδυτές δεν ήθελαν να τοποθετηθούν σε εταιρείας που έχουν έκθεση στην Κίνα, που συνδέονται με τον κλάδο ενέργειας και με το παγκόσμιο εμπόριο”.

    Η κατηγορία των containerships υποχώρησε κατά 48,8%, η αγορά ξηρού φορτίου έχασε ποσοστό 52%, οι εταιρείες του κλάδου LPG υποχώρησαν κατά 52% και του LNG κατά 56,5%, σύμφωνα με την ανάλυσης την Jefferies.

    Η αγορά των τάνκερ είχε καλύτερη απόδοση λόγω της ανάκαμψης των ναύλων κατά τις τελευταίες 2-3 εβδομάδες. Αν και στις αρχές Μαρτίου οι εταιρείες του κλάδου κατέγραφαν απώλειες 55% κατά μέσο όρο, τελικά η πτώση περιορίστηκε στο 21,8%.

    Την χειρότερη απόδοση κατέγραψε η GasLog Partners του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, καθώς έχασε το 84,4% της χρηματιστηριακής της αξίας. Ακολούθησαν η Navios Maritime Partners από τον κλάδο ξηρού φορτίου, με πτώση 70,7%, η  Navigator Gas Holdings με πτώση 66,9%, η Golar LNG Partners με απώλειες 62% και η GasLog με πτώση 61,7%.

    Άλλες ναυτιλιακές που έχασαν πάνω από το 50% της αξίας τους ήταν η Scorpio Bulkers με πτώση 59,8%, η Eagle Bulk με απώλειες 59,8%, η Diana Shipping του Συμεών Παληού με πτώση 52,4% και η Star Bulk του Πέτρου Παππά, που έχασε ποσοστό 51,9%.

     



    ΣΧΟΛΙΑ