• Ναυτιλία

    Εισήγηση, αλλά και αντιδράσεις για την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από Ουγγαρία, Σλοβακία, Κύπρο, Μάλτα και Ελλάδα

    Petrofin Research: Αυξημένος στα 10,95 δισ. δολάρια ο δανεισμός των ναυτιλιακών εταιρειών από Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική, Alpha και Eurobank

    Πηγή: petrofin.gr


    Έντονες είναι αντιδράσεις για την εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην γηραιά ήπειρο από πέντε χώρες.

    Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την απαγόρευση από τον Ιούνιο όλων των υπηρεσιών ναυτιλίας, μεσιτείας, ασφάλισης και χρηματοδότησης που προσφέρονται από εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

    Η ανταπόκριση επικαλείται ως πηγή έναν ανώνυμο αξιωματούχο της ΕΕ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η απαγόρευση των ναυτιλιακών υπηρεσιών και των πλοίων θα ισχύει για τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

    Πολλά P&I, τράπεζες καθώς και εταιρείες έχουν ήδη αναστείλει τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία από τότε που εισέβαλε στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου.

    Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, πρότεινε στα κράτη μέλη της ΕΕ να καταργήσουν σταδιακά τις εισαγωγές αργού πετρελαίου εντός έξι μηνών και διυλισμένων προϊόντων μέχρι το τέλος του έτους, και παραδέχτηκε ότι πολλά από τα 27 κράτη εξαρτώνται ιδιαίτερα από τη Ρωσία για την ενεργειακή αυτάρκεια τους.

    Η ΕΕ έχει ήδη επιβάλει εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού άνθρακα, ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις για τον καλύτερο τρόπο απομάκρυνσης της ηπείρου από τις προμήθειες φυσικού αερίου της Ρωσίας με πολλές χώρες να είναι απασχολημένες τις τελευταίες εβδομάδες αναζητώντας λύσεις με πλωτές πλατφόρμες φυσικού αερίου.

    Η απαγόρευση του πετρελαίου της ΕΕ απαιτεί να συμφωνήσουν και τα 27 μέλη, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο με την Ουγγαρία και τη Σλοβακία ιδίως να εκφράζουν την αντίθεσή τους στην κίνηση, αλλά και τις τρεις χώρες που έχουν ιδιαίτερα και μεγάλα ναυτιλιακά συμφέροντα, δηλαδή την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα.



    ΣΧΟΛΙΑ