F

Ναυτιλία

Ιωάννης Μαρτίνος: Το όραμα, η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας και το δέκατο δεξαμενόπλοιο της Shell

Ιωάννης Μαρτίνος: Το όραμα, η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας και το δέκατο δεξαμενόπλοιο της Shell

Ιωάννης Μαρτίνος CEO και Ιδρυτής της Signal Group


«Εμπλουτίζουμε το “ρεπερτόριο” της Ελληνικής ναυτιλίας, δεδομένου ότι η Αθήνα είναι ιστορικά γνωστή ως εφοπλιστικό κέντρο αλλά εμείς καταφέραμε να αποδείξουμε ότι μπορεί να αποτελέσει και σημείο αναφοράς για τεχνολογία και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας», τόνισε ο Ιωάννης Μαρτίνος που δημιούργησε την Signal Group, πριν από λίγες ημέρες σε εκδήλωση του ΣΕΒ.

Με αφορμή την προσθήκη του δέκατου πλοίου της Shell στην εμπορική διαχείριση του δεξαμενοπλοίου Silver London, στην Signal Maritime, που είναι ναυτιλιακή εταιρία του ομίλου Signal Group, ο Ιωάννης Μαρτίνος δήλωσε: «Έχοντας ήδη την επιτυχημένη πορεία του Aframax pool της Signal Maritime, αδράξαμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε τις δοκιμασμένες μας λύσεις στην MR αγορά. Όσο μεγαλώνει ο στόλος, τόσο πιο σημαντική καθίσταται η σωστή τοποθέτηση των πλοίων στις εκάστοτε αγορές και η μείωση του χρόνου εκτός ναύλου. Αυτό ωφελεί τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και το περιβάλλον».

Έτσι, η εμπορική διαχείριση του δέκατου κατά σειρά δεξαμενόπλοιου μεσαίας εμβέλειας (MR) της Shell, είναι γεγονός και προστίθεται στον αντίστοιχο στόλο της Signal αυξάνοντας έτσι το μέγεθος του MR στόλου στα 15 πλοία.

Η συνεργασία αυτή δίνει στη Shell την δυνατότητα να επωφεληθεί από την επταετή επένδυση της Signal στην ανάπτυξη ψηφιακής τεχνολογίας που υποστηρίζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τη διαδικασία ναύλωσης πλοίων.

Επισημαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η Shell αναθέτει τη διαχείριση μέρους του στόλου της σε τρίτους γεγονός που κάνει τη συνεργασία αυτή ορόσημο για την Signal.

Η συμφωνία ήταν το αποτέλεσμα 6μηνης διαπραγμάτευσης και επισταμένης έρευνας και από τις δύο πλευρές. H νέα αυτή συνεργασία έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν προς όφελος και των δικών τους στόλων την πλατφόρμα της Signal, η οποία βασίζεται στην χρήση της τεχνολογίας.

Για τη νέα συνεργασία ο κ. Πάνος Δημητρακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Signal Maritime υπογράμμισε:

«Το tanker pool της Signal Maritime βασίζεται σε ένα μείγμα τεχνολογίας και βαθιάς γνώσης της ναυλαγοράς. Το συναρπαστικό ταξίδι μας με συνοδοιπόρο μια από τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες παγκοσμίως ξεκίνησε όταν η Shell, αρχικά σαν πελάτης της software πλατφόρμας Signal Ocean, έκανε χρήση αυτής ενδοεταιρικά και διαπίστωσε στην πράξη βελτιωμένη επίδοση στη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα. Το επόμενο βήμα ήταν να αναθέσει τη διαχείριση δεξαμενόπλοιων τύπου MR στο pool της Signal».

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, εταιρείες που ελέγχουν πάνω από το 60% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 47% των αντίστοιχων φορτίων, χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία που παρέχει η Signal του Ιωάννη Μαρτίνου για να ενισχύσουν την απόδοση των στόλων τους στη ναυλαγορά. Η τεχνολογία είναι προσβάσιμη από πελάτες και συνεργάτες μέσω ενός φιλικού προς τον χρήστη περιβάλλοντος ή με την απευθείας σύνδεση με τα υφιστάμενα συστήματά τους, μέσω APIs.

Εκτός από την βελτιωμένη απόδοση στον εμπορικό τομέα, η Shell και η Signal συνεργάζονται και με σκοπό να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά και να βελτιστοποιηθούν διαδικασίες και η ροή των ναυλομεσιτικών εργασιών εκατέρωθεν.

Ο κ. Ιωάννης Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του Signal Group ανέφερε:

«Έχοντας ήδη δει την επιτυχημένη πορεία του Aframax pool της Signal Maritime, αδράξαμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε τις δοκιμασμένες μας λύσεις στην MR αγορά. Όσο μεγαλώνει ο στόλος, τόσο πιο σημαντική καθίσταται η σωστή τοποθέτηση των πλοίων στις εκάστοτε αγορές και η μείωση του χρόνου εκτός ναύλου. Αυτό ωφελεί τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και το περιβάλλον».

Η πλατφόρμα της Signal Ocean υποστηρίζεται από περισσότερους από 60 data scientists, software engineers και αναλυτές και παρέχει στην ομάδα της Signal Maritime πληροφόρηση σχετικά με τις βέλτιστες διαδρομές, συγκρίσεις εναλλακτικών σεναρίων κερδοφορίας και υπολογισμούς της ποσότητας CO2 που παράγεται κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Το σύστημα βοηθά στην ανάπτυξη στρατηγικών βέλτιστης διασποράς του στόλου στις εκάστοτε αγορές και την παρακολούθηση των σχετικών αποτελεσμάτων, ή εν ολίγοις στην διαχείριση της απόδοσης στο εμπορικό κομμάτι της ναυτιλίας.

Η τεχνολογία της Signal, που έχει ήδη αποσπάσει πατέντα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική, επεξεργάζεται και συνδυάζει μεγάλη γκάμα από διαφορετικές πηγές δεδομένων, ανά πελάτη, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων AIS, πληροφορίες διαθέσιμων φορτίων και πλοίων, θέσεις πλοίων, κόστη φόρτωσης και εκφόρτωσης σε λιμάνια, λίστες λιμανιών και δείκτες ναύλων. Με την χρήση προηγμένων αλγόριθμων και τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα μετατρέπονται σε χρήσιμες, συνεκτικές αποτυπώσεις των συνθηκών προσφοράς και ζήτησης σε όλες τις ναυλαγορές παγκοσμίως, που βοηθούν τους χρήστες να πάρουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις.

Η Signal Maritime είναι μια εμπορική εταιρεία διαχείρισης πλοίων με μια στροφή. Ένα spin-off από την Thenamaris Ships Management, η οποία καθορίζει τα πρότυπα του κλάδου για σχεδόν 40 χρόνια, συγκεντρώνει τις βέλτιστες πρακτικές ναυτιλίας με προηγμένες μεθόδους ανάλυσης και διαχείρισης της εποχής του Διαδικτύου. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην παραγωγή ανταποκρινόμενων, υψηλής απόδοσης και βιώσιμης εμπορικής διαχείρισης για έναν αναπτυσσόμενο, σύγχρονο στόλο. Η Διαχείριση Ασφάλειας, Ποιότητας και Τεχνικής Διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος, ανατίθεται σε εξωτερικούς συνεργάτες της Thenamaris Ships Management.

Ο Ιωάννης Μαρτίνος είναι CEO και Ιδρυτής της Signal Group. Πριν από το εγχείρημα αυτό, ο Ιωάννης εργαζόταν στην Thenamaris για δώδεκα χρόνια. Ο Ιωάννης Μαρτίνος, σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Tufts University και Αεροναυπηγός από το MIT.

Μιλώντας στο ΣΕΒ, σε ειδική εκδήλωση για τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης της ναυτιλίας, ο Ιωάννης Μαρτίνος είπε: «Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και με ένα ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα νεοφυών τεχνολογιών, θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο. Η ύπαρξη μιας μεγάλης βιομηχανίας κοντά στην καινοτομία βοηθάει την δημιουργία και την ανάπτυξη της διττά. Πρώτον, καλλιεργεί ένα μεγάλο pool ανθρωπίνου δυναμικού μέσα από την ναυτιλία, με τις εμπειρίες, την τεχνογνωσία και τις ιδέες για να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Δεύτερον, η ύπαρξη πελατών κοντά στις startup, ειδικά στα αρχικά στάδια ανάπτυξής τους είναι καίρια για την επιτυχία τους καθώς παρέχουν πολύτιμο feedback για την δημιουργία πραγματικής αξίας. Έτσι παρατηρούμε ήδη πολλές νεοφυείς εταιρείες να αναπτύσσονται στην Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα. Το κρίσιμο βήμα είναι να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί η Ελλάδα ως παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας».

Διαβάστε επίσης:

Project Dory: Ποια είναι τα 4 funds που διεκδικούν τα ναυτιλιακά δάνεια των 650 εκατ. ευρώ από την Πειραιώς

Τρεις νέες προσεγγίσεις σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Μήλο για την Celestyal Cruises



ΣΧΟΛΙΑ