• Ναυτιλία

    Οι τρεις προϋποθέσεις για να παραμείνουν οι Έλληνες εφοπλιστές στην κορυφή του κόσμου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Κόντρα σε όλα τα εμπόδια με πρώτο και κυριότερο τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία κατάφερε και το 2018 να διευρύνει το αποτύπωμά της και να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της. Ο ελληνόκτητος στόλος χάρη στις επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών πέτυχε να αυξήσει τον αριθμό των πλοίων του σε πάνω από 5.500, αλλά και να μεγαλώσει περαιτέρω την χωρητικότητά του. Μπορεί αυτή η ανάπτυξη να συνεχισθεί; Και αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις; Την απάντηση δίνουν οι αναλυτές της Petrofin Research, οι οποίοι υποστηρίζουν πως η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να μεγαλώνει υπό τρεις προϋποθέσεις.

    Η πρώτη αφορά στη δέσμευση για συνεχόμενες επενδύσεις, οι οποίες θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελλήνων εφοπλιστών και γενικότερα της θέσης τους στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Η δεύτερη σχετίζεται με την ανταποδοτικότητα των επενδύσεων και η τρίτη στη διαθεσιμότητα της αναγκαίας χρηματοδότησης. Σύμφωνα με την Petrofin, η ελληνική ναυτιλία ανταποκρίνεται πλήρως και στις τρεις παραπάνω προϋποθέσεις, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές, χάρη στις επενδύσεις και την παρουσία τους σε διάφορους τομείς, μπορούν και ανταποκρίνονται στις μεταβολές των αγορών. Η ελληνική ναυτιλία αναμένεται και τα επόμενα χρόνια να αυξήσει τη δύναμη του στόλου της, αλλά και τη διείσδυση της σε όλες τις κατηγορίες.

    Οι αναλυτές της Petrofin, υπογραμμίζουν πως η τάση μείωσης των νέων παραγγελιών που παρατηρήθηκε πέρυσι είναι παροδική και αποτυπώνει τη βούληση των Ελλήνων εφοπλιστών να προσαρμοστούν στις συνθήκες της αγοράς, η οποία εξακολουθεί να πιέζεται. Εξ άλλου, όπως επισημαίνουν, οι φρενήρεις ρυθμοί ανέγερσης νέων πλοίων και οι αγοραπωλησίες, δεν θα μπορούσαν να διατηρηθούν επ’ αόριστο. Να σημειωθεί πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες μείωσαν πέρυσι τις παραγγελίες για νέα πλοία σε 248 από 326 το 2017 και 502 το 2016.

    Να σημειωθεί πως το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και άνω του 51% του κοινοτικού στόλου. Η κυριαρχία των Ελλήνων εφοπλιστών επιβεβαιώθηκε και στη λίστα του Lloyd’s list για τους πιο ισχυρούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας για την περσινή χρονιά.

    Σύμφωνα με το «Lloyd’s List», οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν η μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και συνεχίζουν να «διδάσκουν» πως μπορεί να είναι κανείς κερδισμένος ακόμα και στον καθοδικό κύκλο της αγοράς, αναφέρει χαρακτηριστικά η λίστα που αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς για τον κλάδο. Από τους Έλληνες εφοπλιστές που ξεχώρισαν είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Γιώργος Προκοπίου, ο Παναγιώτης Λιβανός, ο Πέτρος Παππάς, η Αγγελική Φράγκου και ο Γιώργος Οικονόμου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Petrofin: Πόσο μεγάλωσε ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών – Τι γίνεται με τις μικρές ναυτιλιακές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι κορυφαίες, σε αξία στόλου, ελληνικές εισηγμένες ναυτιλιακές



    ΣΧΟΛΙΑ