Ναυτιλία

Οι πρωταγωνιστές της second hand αγοράς πλοίων για το 2018. Ελληνική ναυτιλιακή στην πρώτη θέση

(Από αριστερά) Πέτρος Παππάς, Αγγελική Φράγκου, Διαμαντής Διαμαντίδης


Η ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά,  αναδείχθηκε πρωταγωνίστρια του 2018 στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue.

H ελληνική εταιρεία, διέθεσε για αγορές 38 second hand πλοίων από τις αρχές του έτους 938 εκατ. δολάρια. Συγκεκριμένα, εξαγόρασε 15 πλοία της εταιρείας Songa Bulk, τρία capesizes της Oceanbulk,  16 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, από εταιρίες που συνδέονται με τις Augustea Atlantica SpA και York Capital Management, μέσω μίας συναλλαγής που περιλάμβανε την έκδοση μετοχών και μετρητά. Παράλληλα η Star Bulk προχώρησε σε συμφωνία με τη γερμανική E.R. Capital Holding GmbH & Cie. KG για την απόκτηση τριών φορτηγών πλοίων εντός του 2018 και την option εξαγοράς τεσσάρων επιπλέον πλοίων το 2019.

Mε βάση τα στοιχεία της VesselsValue στη δεύτερη θέση βρέθηκε η νορβηγική Borr Drilling που διαθέτει μονάδες γεώτρησης ανοιχτής θαλάσσης και ξόδεψε φέτος 720 εκατ. δολάρια για πέντε πλοία.

Στην τρίτη θέση, βρίσκουμε την επίσης νορβηγική, Ocean Yield, του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου Kjell Inge Rokke (κατέχει 61,7% της εταιρείας), η οποία δαπάνησε 617 εκατ. δολάρια για να προσθέσει 17 πλοία στο στόλο της.

 

Πηγή: VesselsValue

Σχετικά με τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, τα στοιχεία της VesselsValue αναφέρουν ότι μετά από τη Star Bulk Carriers, τα περισσότερα χρήματα, 346 εκατ. δολάρια, διέθεσε για την εξαγορά δέκα μεταχειρισμένων πλοίων η Navios Μaritime Containers, της Αγγελικής Φράγκου. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Delta Tankers, του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, ο οποίος έχει ξοδέψει 300 εκατ. δολάρια για την αγορά επτά μεταχειρισμένων πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και τις 14 Δεκεμβρίου 2018, οι ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων έχουν ξοδέψει συνολικά 4,7 δισ. δολ. για τις αγορές 293 second hand πλοίων και είναι πρώτοι με διαφορά, καθώς ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι Κινέζοι εφοπλιστές που έχουν διαθέσει 1,89  δισ. δολ. για αγορές 205 πλοίων και στην τρίτη θέση οι Νορβηγοί, που έχουν δαπανήσει 1,79 δισ. δολάρια για 70 μεταχειρισμένα πλοία.

 

Kjell Inge Rokke

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Εντυπωσιακή κίνηση από την Enesel στην εκπνοή του 2018

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Προχωρά η αναδιάρθρωση της Aegean Marine. Η βελτιωμένη προσφορά της Mercuria

MH ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Μαρτίνος: Η επικερδής κίνηση της Thenamaris