Ναυτιλία

Η νέα, κοινή, επενδυτική κίνηση των εφοπλιστών Βενιάμη και Μαρτίνου

Θ. Βενιάμης (αριστερά), Ν. Μαρτίνος, εφοπλιστές


Με τη συμμετοχή ισχυρών εφοπλιστών, μεταξύ των οποίων και δύο Έλληνες, ξεκινά το νέο ναυτιλιακό εγχείρημα του πρώην CEO της SwissMarinePeter Weernink, στην αγορά ξηρού φορτίου.

Ο Ολλανδός εφοπλιστής αποτελεί το βασικό μέτοχο της νέας εταιρείας, με την ονομασία Singapore Marine, η οποία κατόρθωσε να συγκεντρώσει κεφάλαια 105 εκατ. δολαρίων. Όσον αφορά τους υπόλοιπους μετόχους, στη ναυτιλιακή έχουν επενδύσει ο μεγιστάνας της ναυτιλίας John Fredriksen με την εταιρεία του Golden Ocean, η οικογένεια Μαρτίνου (Thenamaris), o John Michael Radziwill (Goodbulk), ο εφοπλιστής Θ. Βενιάμης (Golden Union). Επίσης έχουν επενδύσει ο Angus Paul, διευθυντής στη Goodbulk και πρώην στέλεχος της Glencore International και ο Will Snellings, στέλεχος της Marianas Fund Management.

«Πρόκειται για μία εταιρεία ξηρού φορτίου, η οποία αρχικά θα εστιάσει σε πλοία cape, πολύ μικρά cape και post-panamax. Στόχος είναι να δώσει έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών» επισήμανε ο Weernick. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν υπάρχουν συμφωνίες με τους πλοιοκτήτες-επενδυτές που συμμετέχουν στη Singapore Marine για διάθεση πλοίων.

Peter Weernink
Peter Weernink, επικεφαλής της Singapore Marine

Ο φιλόδοξος στόχος

Το πλάνο του Weernick είναι να δημιουργηθεί μία μεγάλης κλίμακας σύμπραξη. Αρχικός στόχος είναι τα 50 πλοία κατά τον πρώτο χρόνο, με απώτερο σκοπό να φτάσει στα 150 με 200 πλοία σε βάθος τριετίας.

Οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για τα ναύλα στην αγορά ξηρού φορτίου. Μετά την κατάρρευση του φράγματος στη Vale στη Βραζιλία τον Ιανουάριο, δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι η αγορά των capesize οδηγείται σε συντριβή, εκτροχιάζοντας την ανάκαμψη που είχε ξεκινήσει στον κλάδο.

Ωστόσο, ο Weernink δεν ανησυχεί για την έναρξη λειτουργίας της νέας εταιρείας την ώρα που ο δείκτης Baltic Dry Index βρίσκεται μόλις στις 734 μονάδες.

«Σε μια εμπορική επιχείρηση κερδίζεις χρήματα τόσο στην άνοδο όσο και στην πτώση της αγοράς, ή αντίστοιχα, χάνεις χρήματα και στις δύο περιπτώσεις. Το επίπεδο της αγοράς δεν παίζει απαραίτητα μεγάλο ρόλο», αναφέρει.

Αν και η Singapore Marine φέρει ομοιότητες με τη SwissMarine, από όπου ο Weernink παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον περασμένο Μάιο, δεν θα επενδύσει, προς το παρόν, στην απόκτηση δικών της πλοίων. Τουλάχιστον όχι στην αρχική φάση λειτουργίας της, διευκρίνισε ο ίδιος.

Η επένδυση της Golden Ocean

Η Golden Ocean Group Limited, του μεγιστάνα John Fredriksen, έκανε γνωστή τη νέα της συνεργασία, με σχετική ανακοίνωση. Όπως αναφέρει, απέκτησε ποσοστό 15% στη Singapore Marine Pte Ltd, η οποία έχει γραφεία στη Σιγκαπούρη, τη Γενεύη και το χιονοδρομικό κέντρο Verbier.

Μάλιστα θα συμμετέχει και στην διοίκηση της νέας εταιρείας, καθώς ο Thomas Semino, CCO της Golden Ocean, θα είναι διευθυντής της Singapore Marine.

Ο κ. Semino σχολίασε: «Αν και η Singapore Marine θα λειτουργεί ανεξάρτητα από την Golden Ocean και η συμμετοχή μας στην εταιρεία είναι κυρίως οικονομική, αναμένουμε να αντλήσουμε προστιθέμενη αξία μέσω αυτής της σχέσης. Οι σημαντικές εμπορικές δυνατότητες της Golden Ocean και το μέγεθος συμμετοχής της στην αγορά θα ενισχυθούν περαιτέρω από αυτή τη νέα σχέση.»

Η Golden Ocean έχει διαθέσει στην Golden Ocean 10 εκατ. δολάρια σε μετοχές και 10 εκατ. δολάρια σε δάνειο μειωμένης εξασφάλισης μετόχων.

John Fredriksen
John ,Ceiliie και Kathrine Fredriksen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Γ. Αγγελικούσης: Ένα ακόμη πλοίο για τo στόλο της Maran Gas

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Σημαντικά περιθώρια ανόδου για τη μετοχή της Diamond S των Μαρινάκη-Ross. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Νέα καριέρα στο Λονδίνο για έμπειρα στελέχη της χρεοκοπημένης Toisa