• Ναυτιλία

    Η Κίνα πήρε τα πρωτεία στις ναυπηγήσεις πλοίων, όμως η Νότια Κορέα κατασκευάζει το 79% των πλοίων μεταφοράς LNG

    bulker ναυλαγορά ναυτιλία

    To panamax bulk carrier Ecostar (χωρητικότητας 75.149-dwt και κατασκευής 2007 στα κινέζικα ναυπηγεία Hudong-Zhonghua Shipbuilding


    Η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας ξεπέρασε ακόμη και το αθροιστικό μερίδιο αγοράς των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων. Τα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με την ετήσια ανάλυση της ναυπηγικής αγοράς της Bimco έφτασαν στο 47% το 2022.

    Τα πλοία που παραδόθηκαν σε νέους πλοιοκτήτες από κινεζικά ναυπηγεία το 2022 ανήλθαν συνολικά σε 14,6 εκατομμύρια τόνους (CGT), από τα 30,8 εκατομμύρια CGT που παραδόθηκαν παγκοσμίως.

    Οι άλλες δύο κύριες ναυπηγικές χώρες, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, παρέδωσαν αντίστοιχα 4,8 και 7,8 εκατομμύρια CGT.

    Επισημαίνεται ότι πριν από είκοσι χρόνια, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν μερίδιο αγοράς λιγότερο από 10%, αλλά μια τεράστια επέκταση της παραγωγικής ικανότητας κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 ώθησε τη χώρα στην πρώτη θέση το 2009.

    Τα ναυπηγεία στην Κίνα κυριαρχούν επίσης στο βιβλίο παραγγελιών για τα πλοία που θα παραδοθούν τα επόμενα χρόνια. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε 109,1 εκατομμύρια CGT και το 45% αυτών των παραγγελιών κατέχονται από κινεζικά ναυπηγεία σε σύγκριση με το 34% και το 10% από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας αντίστοιχα.

    Η επιτυχία των κινεζικών ναυπηγείων επιτεύχθηκε διατηρώντας ηγετική θέση στη ναυπήγηση πλοίων ξηρού χύδην φορτίου και πρόσφατα, καθιερώθηκαν ως η κορυφαία χώρα για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Διατηρούν επίσης μεγάλο μερίδιο παραγγελιών για τους περισσότερους άλλους τύπους πλοίων.

    «Τα πλοία LNG είναι επί του παρόντος ο δεύτερος μεγαλύτερος κλάδος πλοίων στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για πλοία και τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας παραμένουν οι ηγέτες της αγοράς σε αυτόν τον τομέα, κατέχοντας το 79% του βιβλίου παραγγελιών», σύμφωνα με την ανάλυση του Niels Rasmussen της Bimco.

    Σε αναζήτηση χαμηλότερου κόστους, χώρες όπως το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες θα μπορούσαν να γίνουν μεγαλύτεροι ανταγωνιστές στο μέλλον, επισημαίνουν οι αναλυτές.

    Επιπλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μόνο το 15% του βιβλίου παραγγελιών μεταφορέων LNG, αλλά θα μπορούσαν να διεισδύσουν και σε αυτόν τον τομέα, όπως σταδιακά προσέλκυσαν παραγγελίες για εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Διαβάστε επίσης

    Κυριαρχούν τα Κινεζικά Ναυπηγεία στις παραγγελίες νέων πλοίων



    ΣΧΟΛΙΑ