Ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές, τα funds και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ- Κίνας

  • Γιώργος Μανέττας


Σε «θολά νερά» θα εξακολουθεί να κινείται το επόμενο διάστημα η ποντοπόρος ναυτιλία, εν αναμονή της κατάληξης του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην Κίνα και τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Petrofin Research, Ted Πετρόπουλο.

Όπως λέει ο ίδιος, παρ’ ότι υπάρχουν σημάδια πως δεν πρόκειται να κλιμακωθεί η σύγκρουση των δυο χωρών, η μεταβλητότητα αναμένεται να συνεχιστεί σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας, την ώρα που η επιβράδυνση του διεθνούς εμπορίου στον τομέα του ξηρού φορτίου έχει κάνει πολλές ναυτιλιακές και τους χρηματοδότες τους να προτιμούν να παρακολουθούν παρά να επενδύουν.

Σχετικά με τις οδηγίες του IMO για τη μείωση των ρύπων από τη ναυτιλία, ο κ. Πετρόπουλος θεωρεί πως δεν θα είναι απαραίτητα επιζήμιες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς μπορεί να παρουσιάζουν τεχνικές προκλήσεις στην εφαρμογή τους, ωστόσο αυτές φαίνεται να είναι διαχειρίσιμες.

Μάλιστα, χαρακτηρίζει υπερβολικές τις ανησυχίες αναφορικά με τη διαθεσιμότητα και το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καθώς όπως λέει η πετρελαϊκή βιομηχανία ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει την πρόκληση της μετάβασης σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Ted Πετρόπουλος, επικεφαλής της Petrofin Research

Υπογραμμίζει ακόμη πως μερικοί προβλέπουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα βελτιώσουν τις συνθήκες της αγοράς,  καθώς πολλά πλοία θα αποσυρθούν κατά την διάρκεια της εγκατάστασης των scrubbers  και θα αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων προς διάλυση.

Όσον αφορά στη δυναμική είσοδο των Private Equity Funds στη χρηματοδότηση της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο κ. Πετρόπουλος υπογραμμίζει πως οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν επιφυλακτικοί και ανήσυχοι για τον ρόλο τους. Και αυτό όπως λέει γιατί μπορεί να είναι πιο ευέλικτα και συχνά να προσφέρουν υψηλότερα ποσοστά δανειοδότησης από τις τράπεζες έως 75%, σε αντίθεση με περίπου 50% – 60% της τραπεζικής χρηματοδότησης, ωστόσο δανείζουν ακριβότερα απ’ ότι οι τράπεζες, με αποτέλεσμα να αυξάνουν το «breakeven» ενός πλοίου.

Το χρονικό διάστημα που το πλοίο θα αρχίσει να παράγει κέρδη. Πράγμα εξαιρετικά κρίσιμο για μια δραστηριότητα όπως η ναυτιλία που ενέχει υψηλό ρίσκο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Petrofin Research, αυτή τη στιγμή ο αριθμός των ενεργών Private Equity Funds που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία έχει αυξηθεί σε πάνω από 50 ενώ η παρουσία τους μεγαλώνει από μήνα σε μήνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Ο εφοπλιστής επενδύει 350 εκατ. δολάρια σε scrubbers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Κίνα παραμένει βασική πηγή χρηματοδότησης για τους Έλληνες εφοπλιστές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ηχηρή παρέμβαση Γ. Προκοπίου – Π. Λασκαρίδη: «Η Κίνα είναι η λύση και όχι πρόβλημα για τους Έλληνες εφοπλιστές»