• Ναυτιλία

    Η Κίνα παραμένει βασική πηγή χρηματοδότησης για τους Έλληνες εφοπλιστές

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Η Κίνα έχει εξελιχθεί σε βασική πηγή χρηματοδότησης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων.

    Κατά τη διάρκεια του Marine Money που πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη, εκπρόσωποι ισχυρών ελληνικών ναυτιλιακών εξέφρασαν την πεποίηση ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

    Ειδικότερα, ο CEO της Capital Product Partners, Τζέρι Καλογηράτος επισήμανε ότι η χρηματοδοτική μίσθωση από την Κίνα έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τα τελευταία 3-4 χρόνια, μετατρέποντας τις παλιές ακριβές δομές χρηματοδότησης σε κάτι πιο ευέλικτο με πιο ανταγωνιστικούς όρους.

    Ωστόσο, ο κ. Καλογηράτος εκτιμά ότι όσο περνάει ο καιρός, θα υπάρξει περισσότερη τυποποίηση στον κλάδο. “Σίγουρα έχουν πολλά πλεονεκτήματα, ωστόσο το τελικό προϊόν μπορεί να μην είναι αυτό που βλέπουμε σήμερα”, είπε χαρακτηριστικά.

    (Στο κέντρο) Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Capital Product Partners Μαρινάκης
    (Στο κέντρο) Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Capital Product Partners

    Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο Robert Perri, CFO της TMS Cardiff Gas, λέγοντας ότι τα κινεζικά «σπίτια» χρηματοδότησης έχουν γίνει πολύ επιθετικά τα τελευταία δύο χρόνια. Θα παραμείνουν στην αγορά για μεγάλο χρονικό διάστημα, ωστόσο, υποστήριξε ότι οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους δεν θα παραδώσουν τα όπλα.

    “Κοιτάζοντας στη Δύση, οι δανειστές γίνονται όλο και πιο επιθετικοί καθώς αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να παραμείνουν στην αγορά. Έχουν γίνει πιο ανεξάρτητοι, προσφέρουν μεγαλύτερη μόχλευση και χαμηλότερο περιθώριο από ό,τι παλιότερα”, δήλωσε ο Perri.

    Ο Κώστας Φωστηρόπουλος, διευθυντής της Almi Tankers, δήλωσε ότι οι κινεζικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης προσφέρουν καλά προϊόντα στην αγορά, αλλά προειδοποίησε ότι μακροπρόθεσμα, όταν η αγορά βελτιωθεί, θα πρέπει να είναι πιο αυστηρές.

    Κώστας Φωστηρόπουλος

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ευ. Μυτιληναίος: Φέρνει νέο φορτίο αμερικανικού LNG στην Ελλάδα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Ποιες κατηγορίες πλοίων έστειλαν στα διαλυτήρια οι εφοπλιστές κατά το πρώτο δίμηνο του 2019

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αλ. Προκοπάκης: Το φιλόδοξο project της Probunkers μπαίνει στο επόμενο στάδιο



    ΣΧΟΛΙΑ