Ναυτιλία

Η διακήρυξη του Ποσειδώνα για την «απελευθέρωση» των ναυτικών

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Θόδωρος Αγγελόπουλος, Πήτερ Λιβανός, Πέτρος Παππάς, Γιάννης Κούστας, Χάρης Βαφειάς


Το «μεγάλο κόλπο» προσπαθούν να πετύχουν οι εφοπλιστές και οι σύμμαχοί τους, σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να «ελευθερώσουν» τους ναυτικούς, που βρίσκονται «φυλακισμένοι» στα πλοία, ελέω COVID -19.

Με την υπογραφή της Διακήρυξης του Ποσειδώνα από 300 και πλέον εταιρείες και φορείς, συμπεριλαμβανομένων σε πρώτη φάση και 13 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Metrostar του Θόδωρου Αγγελόπουλου, η GasLog του Πήτερ Λιβανού, η Star Bulk του Πέτρου Παππά, η Danaos του Γιάννη Κούστα, αλλά και η Stealth Maritime του Χάρη Βαφειά, θέτουν τα κράτη προ των ευθυνών τους. «Ελευθερώστε τους ναυτικούς», είναι το μήνυμα που στέλνουν.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού είδε ότι απλά παροτρύνοντας τις κυβερνήσεις να αποδεχθούν το γεγονός ότι οι ναυτικοί είναι «key workers» και να κάνουν τις μετακινήσεις τους εφικτές προς και από τα πλοία, δεν έχουν δει κανένα αποτέλεσμα, αποφάσισαν να αλλάξουν τακτική.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, λένε, και η πρώτη κίνηση έγινε πριν από ένα μήνα περίπου, όταν η Στρογγυλή Τράπεζα της Ναυτιλίας (όλες οι διεθνείς ναυτιλιακές Ενώσεις), έστριψαν τα πυρά τους, κατά του Τζεφ Μπέζος, του ιδρυτή της Amazon και πλουσιότερου ανθρώπου του κόσμου.

Αφού του υπενθύμισαν ότι η Amazon αυξάνει την κερδοφορία της ακόμα και μέσω πανδημίας, του…διεμήνυσαν ότι τα εμπορεύματά του, δεν θα μπορούσαν να φτάσουν στον προορισμό τους, χωρίς τα πληρώματα των πλοίων και τον κάλεσαν να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση ώστε να γίνει εφικτή η αλλαγή πληρωμάτων, βάση και του ψηφίσματος των Ηνωμένων Εθνών που αναφέρουν τους ναυτικούς ως key workers.

Η επόμενη κίνηση έγινε με την «Neptune Declaration on Seafarer Wellbeing and Crew Change», την Διακήρυξη του Ποσειδώνα. Η πανδημία του κορονοϊού και οι παρενέργειες που έχει δημιουργήσει στις μετακινήσεις, έχει σαν αποτέλεσμα περίπου 400.000 ναυτικοί να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε πλοία ακόμα και για περισσότερους από 18 μήνες.

Και οι άνθρωποι αυτοί συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο παγκόσμιο εμπόριο (τα πλοία μεταφέρουν πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου – ενέργεια, τρόφιμα, πρώτες ύλες, τελικά προϊόντα). Αλλά, παρ’ όλα αυτά, πολλές κυβερνήσεις στην πράξη αγνοούν κυριολεκτικά την ιδιότητά τους, ως «key workers» αρνούμενες να εφαρμόσουν όσα διεθνώς προβλέπονται.

Η κίνηση αυτή, όμως, δεν έχει σαν στόχο μόνο τις κυβερνήσεις, αλλά και πολλές εταιρείες που εμπλέκονται στην μεταφορική αλυσίδα, όπως για παράδειγμα μια μερίδα των ναυλωτών των πλοίων. Όπως επισημαίνουν στο mononews στελέχη της ναυτιλίας, «στην θεωρία, όλοι είναι δίπλα μας και θέλουν να βοηθήσουν. Όμως, όταν τους ζητάμε να το πράξουν, κάποιοι από αυτούς αρνούνται κατηγορηματικά, λέγοντας ότι είναι ευθύνη της ναυτιλιακής εταιρείας».

Σημειώνεται ότι δύο μεγάλοι ναυλωτές, όπως είναι η Trafigura αλλά και η Cargill συμμετέχουν στην διακήρυξη, γεγονός που κάνει την ναυτιλιακή βιομηχανία να φιλοδοξεί ότι όλο και περισσότεροι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στη μεταφορική αλυσίδα θα ενώσουν τις φωνές τους, συμμετέχοντας στην Διακήρυξη.

Τι ζητάνε

Οι συμμετέχοντες στην πρωτοβουλία αυτή κάνουν έκκληση για την εφαρμογή τεσσάρων κύριων δράσεων για την επίλυση της κρίσης:

• Αναγνώριση των ναυτικών ως “key workers” και προτεραιότητα στους εμβολιασμούς

• Εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων με βάση υπάρχουσες βέλτιστες πρακτικές

• Αύξηση της συνεργασίας μεταξύ διαχειριστών και ναυλωτών για τη διευκόλυνση των αλλαγών πληρωμάτων

• Διασφάλιση της αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ σημαντικών ναυτιλιακών κόμβων για τους ναυτικούς

Διαβάστε ακόμη:

Ναυπηγοεπισκευαστές: Να μην αφαιρεθούν αρμοδιότητες από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων – Προτείνουν να γίνει διαβούλευση

PwC Ελλάδας: Ετήσια ενημέρωση για χρηματοοικονομικά θέματα στον κλάδο της ναυτιλίας

H Okeanis Eco Tankers καλύτερη εταιρεία δεξαμενοπλοίων για το 2020 – Στα $16.000 την ημέρα ο ναύλος για το eco tanker «Nisos Anafi»

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ