Ναυτιλία

Hyundai: Ρευστότητα 1,68 δισ. για επενδύσεις σε αυτόνομη πλοήγηση πλοίων, ρομποτική και κίνηση με υδρογόνο

Κέρδη για τα Ναυπηγεία Hyundai Heavy


Η αποτυχημένη εξαγορά από τον ναυπηγικό κολοσσό Hyundai Heavy Industries του μικρότερου ανταγωνιστή της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering μπορεί να εξελιχθεί σε μια μεγάλη ευκαιρία τεχνολογικής ανάπτυξης για τη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Νότιας Κορέας, καθώς έχει εξασφαλίσει τεράστια μετρητά για να επικεντρωθεί σε νέες αναπτυσσόμενες έρευνες κινητήρων όπως το υδρογόνο, η αυτόνομη πλοήγηση και τα ρομπότ.

Την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το σχέδιο συγχώνευσης των δύο κορεατικών ναυπηγείων, με το αιτιολογικό ότι θα διαμορφώνονταν μονοπωλιακές πολιτικές. Από τη θέση της ισχυρότερης και της μεγαλύτερης ναυπηγικής αγοράς στον κόσμο, η Hyundai Heavy είδε τις τριετείς προσπάθειές της για τη συμφωνία των 2 τρισεκατομμυρίων γουόν (1,68 δισεκατομμύρια δολάρια) να αποτυγχάνουν.

Αλλά οι παρατηρητές της ναυπηγικές βιομηχανίας λένε ότι αυτό που μπορεί να μοιάζει με όλεθρο θα μπορούσε να αποδειχθεί ευλογία.

«Στις αρχές του 2019, όταν η Hyundai Heavy ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να εξαγοράσει την DSME, ήταν μια εποχή που τα ναυπηγεία αγωνίζονταν να εξασφαλίσουν παραγγελίες και να ανταγωνιστούν όλους τους ανταγωνιστές τους μειώνοντας τις τιμές», δήλωσε ο Han Young-soo, αναλυτής της Samsung Securities.

«Αλλά τώρα όλοι οι Κορεάτες κατασκευαστές έχουν αρκετές παραγγελίες εξασφαλίσει εν μέσω αυξανόμενων τιμών. Η ναυπηγική αγορά εισέρχεται στον υπερκύκλο».

Η Hyundai Heavy εξασφάλισε παραγγελίες αξίας 3 τρισεκατομμυρίων γουόν, που είναι το 15% του στόχου παραγγελιών της για ολόκληρο το 2022.

Τώρα, με ένα αποτυχημένο σχέδιο συγχώνευσης, η Hyundai Heavy έχει 1,5 τρισεκατομμύρια γουόν μετρητά στο χέρι, μετρητά που επρόκειτο να χρησιμοποιήσουν για την απόκτηση της DSME.

Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι η τιμή της συμφωνίας θα μπορούσε να έχει αυξηθεί σε περίπου 6 τρισεκατομμύρια γουόν λαμβάνοντας υπόψη ότι η συμφωνία αφορούσε αποπληρωμή χρεών προς τους πιστωτές.

«Η Hyundai Heavy έχει πολλά περιθώρια να επενδύσει, ειδικά σε νέες επιχειρήσεις», πρόσθεσε ο Han.

Η Hyundai Heavy έκανε το ντεμπούτο της στην CES 2022. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chung Ki-sun παρουσίασε το όραμα της εταιρείας να γίνει «μελλοντικός κατασκευαστής», παρουσιάζοντας την αυτόνομη πλοήγηση, το υδρογόνο και τη ρομποτική ως τις τρεις βασικές τεχνολογίες στις οποίες πρέπει να επικεντρωθούν οι προσπάθειες της.

Πηγές αναφέρουν ότι μεγάλο μέρος των μετρητών που εξασφάλισε πρόσφατα θα μπορούσε να διοχετευθεί στις νέες αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις μηχανών ανάπτυξης.

Οι εταιρείες αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας πρόσφεραν επίσης ρόδινες προοπτικές για την οικονομική υγεία της εταιρείας μετά την αποτυχημένη συγχώνευση.

Διαβάστε επίσης:

Ευρωπαϊκό μπλόκο στη συγχώνευση των μεγαλύτερων ναυπηγείων του πλανήτη – Πώς σχετίζεται η απόφαση με τις τιμές του φυσικού αερίου

Εξειδικευμένα και προηγμένα πλοία ναυπηγούν οι Κορεάτες και Fincantieri για λογαριασμό Ευρωπαϊκών εταιρειών

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η συγχώνευση των Κορεάτικων Ναυπηγείων



ΣΧΟΛΙΑ