Ναυτιλία

Γιώργος Πατέρας: Έχουμε άριστη συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και με τη Μελίνα Τραυλού

  • NewsRoom
Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος


«Είμαστε περήφανοι για τη συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και την πληθώρα των μέτρων που λήφθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όπως η ψηφιοποίηση του Υπουργείου, τα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα για τον κλάδο του yachting, το νέο νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting που θα τεθεί σε ισχύ πριν απο την έναρξη της θερινής περιόδου, την ηλεκτρονική δήλωση απόπλου και κατάπλου και την ηλεκτρονική παραγγελία πλοηγών, για να ονομάσω λίγα.»

Τα λόγια αυτά ανήκουν στον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργο Πατέρα, ο οποίος μιλώντας στην κοπή της πίτας είπε:

«Πέρασαν τρία χρόνια από την προηγούμενη εκδήλωση κοπής της παραδοσιακής βασιλόπιτας, διάστημα στο οποίο η ναυτιλία μας αντιμετώπισε, με επιτυχία, πολλαπλές προκλήσεις. Υπηρέτησε με επιτυχία τις θαλάσσιες μεταφορές εντός και εκτός της χώρας. Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο supply chain στα λιμάνια, στα οδικά δίκτυα, στους αποθηκευτικούς χώρους ήταν πολλές.

Ναυτικοί, στελέχη γραφείων αλλά και φορείς συνεργάστηκαν ώστε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες, να μεταφερθούν πρώτες ύλες και προϊόντα, ώστε να εξυπηρετηθούν τα νησιά μας.

Επιπλέον, ψηφίσαμε και την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο στην ΕΕΕ, την κα Μελίνα Τραυλού, με την οποία συνεχίζουμε να έχουμε καλή συνεργασία.

Παράλληλα προχωράμε καλά προς το decarbonization της ναυτιλίας σύμφωνα με τους στόχους του IMO. Η ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογιας, η κατασκευή νέων μηχανών, η παραγωγή, αποθήκευση και διανομή των νέων καυσίμων, είναι τομείς που δεν ελέγχονται από την ναυτιλία.

Το ESG (Environmental Social Governance) αποτελεί πλέον κύριο θέμα στον χώρο μας. Στην πορεία αυτή είναι και η πρωτοβουλία του ΝΕΕ για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου που έχει δρομολογηθεί. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2023 θα έχουμε θετικά αποτελέσματα.

Αυτό το πλοίο, το Hellas Liberty, είχε 10.800 τόνους μεταφορική ικανότητα με μέγιστη ταχύτητα 11 κόμβους λέγανε ορισμένοι, παρόλο που δεν τα πιάνανε ποτέ ούτε και στην κατηφόρα!! Και με 28 άτομα πλήρωμα. Τότε, εποχή δύσκολη μετά τον πόλεμο, το ναυτικό επάγγελμα ήταν περιζήτητο παρά τις δύσκολες συνθήκες στα πλοία. Σήμερα παρά τις ανέσεις, τις καλές απολαβές, τις δυνατότητες εξέλιξης η θάλασσα δεν προσελκύει τους νέους και τις νέες.

Είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Το ΝΕΕ σε συνεργασία με την ΕΕΕ, οργανώνει μια καμπάνια ενημέρωσης της νεολαίας για το ναυτικό επάγγελμα και τη ναυτοσύνη.

Ως επίσημος σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα ναυτιλίας το ΝΕΕ διαθέτει μεγάλο θεματολόγιο: Θαλάσσιος τουρισμός, λιμάνια, μαρίνες, ασφάλεια, ναυπηγοεπισκευή, παραγωγή ναυτικών υλικών, νομικές υπηρεσίες, διαιτησίες που αποτελούν μέρη της ελληνικής ναυτιλιακής συστάδας, του maritimehellas. Ως θεσμός, καθήκον μας είναι να διαφυλάξουμε τις αξίες που παραλάβαμε και να πάμε μπροστά στις ανοιχτές θάλασσες».

Διαβάστε επίσης:



ΣΧΟΛΙΑ