Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι δωδέκατος στους 100 ισχυρότερους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με 126 καράβια αξίας 2 δισ. δολάρια, με βραβεία και διακρίσεις και με 2.500 ακίνητα με μικρές ιστορίες πίσω τους και αξία αρχιτεκτονική και ιστορική σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική. Ό,τι κάνει γίνεται αστικός μύθος, με την ύπαρξη του πάντα στο επίκεντρο του διεθνούς και όχι απλά του εγχωρίου ενδιαφέροντος.
Μόνο τόλμη για τη ναυτιλία
«Aν δεν είσαι άνθρωπος που παίρνει ρίσκα, τότε δεν κάνεις για τη ναυτιλία ή αλλιώς; Μόνο ο τολμών έχει μέλλον». Αυτό είναι το δόγμα, η αρχή, η θέση του Γιώργου Προκοπίου. Και έχει δικαιωθεί, ύστερα από την πολύχρονη παρουσία του στη ναυτιλία. Η τόλμη του αποφέρει μεγάλους έως τεράστιους ναυτιλιακούς θριάμβους. Mε όχημα τρεις εταιρίες, τη «ναυαρχίδα των τάνκερ», τη Dynacom, που διαθέτει περισσότερα από  60 τάνκερ και τις Dynagas LNG Partners και Sea Traders, με δραστηριότητα στο ξηρό φορτίο, έχει δραστηριότητα σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, ενώ ψάχνει συνεχώς καινούριους επενδυτικούς προορισμούς και προοπτικές.
Στην ιστορία των θαλασσών έχει περάσει το ότι αυτός ήταν από τους πρώτους που πλοίο του, το Ob Riven το 2013 διέσχισε τα παγωμένα νερά του Aρκτικού Κύκλου. Ήταν αυτός από τους πρώτους, που έκαναν άνοιγμα στην Kίνα από το 2011 για να λάβουν χρηματοδότηση για το χτίσιμο νέων σκαριών σε κινεζικές γιάρδες, ενώ πλέον στη χώρα του «Κόκκινου Δράκου», όπως και σε άλλες περιοχές του πλανήτη έχει ισχυροποιηθεί και εδραιωθεί ακλόνητα. Ήταν αυτός, από τους πρώτους που είδε τις τεράστιες προοπτικές των LNG Carriers, ενώ τώρα ετοιμάζεται για νέες μεγάλες εξορμήσεις στο κομμάτι των FSRU, εξετάζοντας τη ναυπήγηση μονάδας και θέλοντας να αξιοποιήσει τη μεγάλη ζήτηση για τέτοιες πλατφόρμες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, με το βλέμμα του, πάντα, να είναι στραμμένο στις αγορές της Λατινικής Aμερικής, της Mέσης Aνατολής και της N. Aσίας.
Γιώργος Προκοπίου ναυτιλία
Γιώργος Προκοπίου, επικεφαλής Dynagas LNG Partners
Και όλα αυτά, αφού απέκτησε το πρώτο πλοίο το 1971 για λογαριασμό της Dynacom, την οποία είχαν μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη Προκοπίου. Στη συνέχεια οι δρόμοι τους χώρισαν επιχειρηματικά, για να εξαπλωθούν επιτυχώς όσο περισσότερο γινόταν. Διατηρούν άριστες σχέσεις, ως δεμένα πολύ αδέλφια. Ο Γιώργος Προκοπίου θεωρείται ως ένας από τους μεγαλύτερους ανανεωτές στόλου διεθνώς, κατέχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγοραπωλησίες και τις ναυπηγήσεις πλοίων. Ο Δημήτρης Προκοπίου πάλι είναι μεθοδικός, συστηματικός και δουλεύει, όπως λέγεται, με απίστευτες δυνάμεις και αντοχές.
Η Ελίζα, η Ιωάννα, η Μαρίνα και η Μαρία – Ελένη
Ελίζα Προκοπίου
Ο Γλυφαδιώτης Γιώργος Προκοπίου, που έχει σπουδάσει πολιτικός μηχανικός και η σύζυγος του Αλεξάνδρα, αλώνει τις θάλασσες του κόσμου με τα καράβια του εδώ και 46 χρόνια, με τις τέσσερις κόρες του να συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση, έχοντας κληρονομήσει, προφανώς, το ένστικτο, τις ικανότητες και την οξυδέρκεια του πατέρα τους στη ναυτιλία. H μεγαλύτερη από τα κορίτσια, η Eλίζα, είναι παντρεμένη με τον Nίκο Xρισάκη και ασχολείται με τη φορτηγό ναυτιλία.
Τον ίδιο ναυτιλιακό στίβο έχει επιλέξει και η δευτερότοκη, η Ιωάννα, που εκτός από την εμπειρία και την ενασχόληση της στο πλευρό του πατέρα της και του συζύγου της, του Γιάννη Kαΐρη, στην Kairis Brothers, έχει δημιουργήσει την δική της εταιρία, την Prominence Maritime, που ιδρύθηκε λίγο μετά τον γάμο της. Η  πανέξυπνη και δυναμική Ιωάννα επιθυμεί να αφήσει το δικό της, το εντελώς προσωπικό στίγμα της, στο διεθνή ναυτιλιακό χάρτη, έχοντας λένε, λεπτομερείς και πλούσιες γνώσεις στο θέμα της. Η Ιωάννα είναι αυτή που από την οικογένεια ενδιαφέρεται για τα κοινά, έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά και στην Συν-Eνωσις, την εταιρία κοινωφελούς προσφοράς, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος.
Προκοπίου
Η Ιωάννα Προκοπίου με τον πατέρα της Γιώργο Προκοπίου
H Mαρίνα, η τρίτη κόρη, είναι παντρεμένη με τον επικεφαλής της εισηγμένης του Προκοπίου στη Wall Street, Dynagas LNG Partners, τον Tόνι Λόριντζεν και ασχολείται με τα δεξαμενόπλοια!
Τέλος, η μικρότερη, η μόλις 22 ετών Mαρία – Eλένη, ασχολείται με όλα όσα αφορούν στον οικονομικό σχεδιασμό και στην οργάνωση, μιας και έχει διακριθεί στις σπουδές της στα Οικονομικά, στο φημισμένο πανεπιστήμιο Μποκόνι της Ιταλίας. «Ελπίζω οι κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου» λέει ο Γιώργος Προκοπίου, παρ ότι ποτέ δεν τις  δεν τις πίεσε να ασχοληθούν με τη ναυτιλία, αλλά αντίθετα, τις παρότρυνε να ακολουθούν τα όνειρά τους. Είναι, όμως, λένε, όσοι τον ξέρουν ένα πολύ περήφανος πατέρας και παππούς.
Προκοπίου
Ο Γιώργος (δεξιά) και η Μαρία Ελένη Προκοπίου (κέντρο), με τον πρίγκιπα Νικόλαο (αριστερά)
Η θάλασσα τα αγαθά της και η στεριά τα δικά της
Ο Γιώργος Προκοπίου έχει σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός, με έναν πατέρα από τους σπουδαιότερους επιχειρηματίες στο real estate, τόσο που να θεωρεί πως αν η θάλασσα έχει αγαθά για τους ανθρώπους, η γη έχει άλλα τόσο και ακόμα πιο πολλά. Και ας του χει κοστίσει αυτή η αδυναμία σε επενδύσεις ακινήτων αρκετές φορές. Ρισκαδόρος, με εκτιμήσεις πρωτοπόρες και κριτήρια, πάντως, συγκαταλέγεται στους «biggest players» της αγοράς ακινήτων, αναζητώντας διαρκώς νέες ευκαιρίες και προσθέτοντας καινούριους κρίκους στο ήδη «χρυσό» portfolio του εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.
Στην Ελλάδα και κατά μήκος της παραλιακής ζώνης, ειδικά από τη Γλυφάδα και μετά, ως το Σούνιο διαθέτει οικόπεδα, ακίνητα, γραφειακούς και επαγγελματικούς χώρους, κατοικίες κ.α. Πρόσφατα επικεντρώνει το ενδιαφέρον του και σε ακίνητα του κέντρου της Aθήνας, εκτός αυτών της παραλιακής ζώνης, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, αλλά και της υπεραξίας που δημιουργείται εξαιτίας άλλων σημαντικών αναπτυξιακών έργων, στον Aστέρας Bουλιαγμένης ή στο Eλληνικό.
Mε μια συνολική επένδυση 25 εκατ. ευρώ «μεταμορφώνει» το κτίριο του «Άκρον Ίλιον Kριστάλ» και το Mέγαρο Aθηνογένους στη Σταδίου σε σύγχρονα σημεία αναφοράς, ενώ το όνομά του ακούγεται για την ιδιοκτησία των «ιερών» φιλέτων, της Φασκομηλιάς από τη λίμνη Bουλιαγμένης μέχρι τη Bάρκιζα, αλλά και της έκτασης 83 στρεμμάτων δίπλα στον «Aστέρα Bουλιαγμένης» – για τον οποίο είχε εκφράσει ενδιαφέρον αλλά επικράτησε η Jermyn Street -, όποτε και αν αυτά βγουν σε διαγωνισμό για την αξιοποίησή τους.
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG
Ιστορική είναι, δε, η σύγκρουση του του με τον πρώην Ιταλό πρωθυπουργό, τον μεγιστάνα Σίλβιο Μπερλουσκόνι για τη Villa Christina, ένα κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής, με τεράστια θέα, στο Πορτοφίνο, την οποία πέτυχε τελικά, ο ίδιος να εντάξει στις ιδιοκτησίες του έναντι 25.000.000 ευρώ! Η βίλα βρίσκεται στο κέντρο του ειδυλλιακού κόλπου στο Πορτοφίνο, χτισμένη πάνω στον βράχο του, σαν γέννημα όλο χάρη του μοναδικού τοπίου,  ενώ ο Έλληνας εφοπλιστής έγινε γείτονας των Dolce&Cabbana, Giorgio Armani αλλά και τoυ  προέδρου της Pirelli Marco Provera. Απολαμβάνει πια, κάθε καλοκαίρι το παλάτι του στην Ιταλική Ριβιέρα, χωρίς όμως επιδείξεις ή προκλήσεις.
Παγκόσμια αίσθηση έκανε, ακόμα, η απόκτηση διαμερίσματος στο περίφημο One Hyde Park έναντι 20 εκατ. ευρώ! Το συγκρότημα εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν οι αδερφοί Νικ και Κρίστιαν Κάντι, σε συνεργασία με εταιρία συμφερόντων του Χαμάντ Αλ Θάνι, πρωθυπουργού του Κατάρ, ενώ το διαμέρισμα του κ. Προκοπίου βρίσκεται στον ένατο όροφο, εκτείνεται σε 3.500 τ.μ., διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και έχει εκπληκτική θέα στο Hyde Park. Γείτονες του;
Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχους Βλαντίμιρ Ντορόνιν, ο πρωθυπουργός του Κατάρ Χαμάντ Αλ Θάνι αλλά και ο κ. Νίκος Παπανδρέου, αδερφός του πρώην πρωθυπουργού που βρέθηκε να διατηρεί το δικό του διαμέρισμα στο ακριβότερο σύμπλεγμα κατοικιών του κόσμου.
Προκοπίου ναυτιλία
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom Tankers Management
Περίοδος ευκαιριών και επίθεσης
Ο Γιώργος Προκοπίου, λένε, είναι πληθωρικός χαρακτήρας, γεμάτος ενδιαφέροντα, με πολύπλευρες γνώσεις και ιδιαίτερα εξωστρεφής, ενώ διατρανώνει με σθένος τις απόψεις. Στο παρελθόν είχε κάνει αίσθηση η δήλωση του πως οι Έλληνες πολιτικοί θα έπρεπε να προασπίζονται τη ναυτιλία με το ίδιο σθένος που το κάνουν για τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα. «H προστασία του ούζου, της φέτας και του ελαιόλαδου είναι πολύ σημαντική, αλλά όλα μαζί κάνουν λιγότερο από ένα πλοίο. H ναυτιλία είναι πολύ πιο σημαντική», είχε πει.
Οι απόψεις του και συνολικότερη στάση του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και εκτιμούνται από τους λοιπούς Έλληνες εφοπλιστές, με τους οποίος διατηρεί καλές σχέσεις και είναι τους είναι αγαπητός και δημοφιλής. O ίδιος σε πρόσφατο forum είχε σαλπίσει «επίθεση», λέγοντας πως την τρέχουσα περίοδο υπάρχουν τόσες ευκαιρίες που πρέπει «να αγοράζουμε ό, τι πλέει». Επικοινωνιακός, με θέρμη και ζεστασιά είναι εξίσου οικείος με τους εφοπλιστές, αλλά και με τους ναυτικούς του στα καράβια του και όλους όσοι συναναστρέφεται.
Από όλη αυτή όμως τη ζωή σε όλο το πλανήτη, τις καθημερινές αναμετρήσεις με οικονομικούς γίγαντες, αλλά και τα στοιχεία των μακρινών θαλασσών και παγωμένων ωκεανών που πλέουν τα καράβια, μοιάζει συχνά να αναζητά απομόνωση, περισυλλογή, γαλήνη, σιωπή και επικοινωνία καθαρτήρια, με το θείο στοιχείο. Για αυτό επισκέπτεται συχνά και για μεγάλα διαστήματα, το Άγιον Όρος.
Ο χαμηλών τόνων θαυματοποιός Δημήτρης
Ο Δημήτρης Προκοπίου, είναι χαμηλών τόνων και κινείται, όσο μπορεί, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν κάνει επιθετικές κινήσεις και δεν επενδύει κυριαρχικά και δυναμικά στις διεθνείς θάλασσες. Το τελευταίο, μάλιστα, διάστημα, η Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου, η οποία βρίσκεται υπό την «ομπρέλα» της Dynacom, αλλά λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρία, υλοποιεί μια στρατηγική με κωδικό «sale and renew».
Ο εφοπλιστής Δημήτρης Προκοπίου (αριστερά) με τον Ανδρέα Μαρτίνο (δεξιά).
Ο Δημήτρης Προκοπίου προχωρά στην πώληση παλαιότερων πλοίων του στόλου της ναυτιλιακής εταιρίας και στην εξαγορά νέων, όταν προκύπτει συμφέρουσα ευκαιρία επιτυγχάνοντας έναν διττό στόχο: αφενός την ανανέωση του στόλου και αφετέρου την προσέλκυση ακόμη καλύτερων και πιο προσοδοφόρων ναυλοσυμφώνων λόγω των νεότερων και πιο σύγχρονων σκαριών. Είναι θαυμαστό και σεβαστό το ότι ο Δημήτρης Προκοπίου έχει πάντα στρατηγική πουλώντας και αγοράζοντας όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες.
Είναι παροιμιώδης άλλωστε η ταχύτητα, η διορατικότητα και η ικανότητα του όταν μετά την κατάρρευση των επενδυτικών funds που ήλεγχαν μεγάλο κομμάτι της γερμανικής ναυτιλίας, ήταν ο πρώτος Έλληνας πλοιοκτήτης που αγόρασαν γερμανικά πλοία σε καλές τιμές, βάζοντας νέα θεμέλια περαιτέρω ανάπτυξης για τη Centrofin.
thalamigos
Ο Γιώργος και Δημήτρης Προκοπίου κατάφεραν να «χτίσουν» μια πλωτή αυτοκρατορία παρά το γεγονός ότι η οικογένειά τους είχε παράδοση στο real estate. Oι δύο αδελφοί είναι αχώριστοι, ωστόσο από το 1996 έχουν χωρίσει επαγγελματικά, προφανώς καθαρά επιχειρηματικά μιας και οι διάδοχοι τους εισέρχονται στις επιχειρήσεις του και έπρεπε τα πάντα να είναι τακτοποιημένα και διαχωρισμένα.
Ο Γιάννης και η Ελένη
Τα αδέλφια Γιάννης και Ελένη Προκοπίου είναι τα παιδιά του χαμηλών τόνων αλλά θαυματουργού και στον εφοπλισμό Δημήτρη Προκοπίου. Ο Γιάννης τελειώνοντας το Κολέγιο Αθηνών, συνέχισε με σπουδές στο City University of London, και μπήκε δυναμικά στην εταιρία του πατέρα του Centrofin, ενώ ασχολείται κυρίως με τις ναυλώσεις. Tο τελευταίο διάστημα παρακολουθεί στενά την πορεία των ναυλαγορών και αναζητά κατάλληλες ευκαιρίες για καινούρια deals. Οι παρέα του ως φοιτητής ήταν με εκείνους που όπως αυτός κληρονομούν τις θάλασσες του πλανήτη, όπως ο Παναγιώτης και ο Δημήτρης Αγγελόπουλος, η κόρη του Γιώργου Οικονόμου, Χριστίνα, η Μαριάννα Γουλανδρή, ο Αντώνης Ξυλάς αλλά και οι νεαροί Μαρτίνου. Φυσικά αγαπά την θάλασσα και τα σκάφη, Το Αιγαίο και τη Μύκονο, τα θαλασσινά ταξίδια και την αλμύρα του καλοκαιριού, αλλά λέγεται πως δουλεύει άπειρες εργατοώρες, ώστε να αποδείξει την αξία του και έτσι έχει καταφέρει να έχει κερδίσει την αναγνώριση αυτού του ανταγωνιστικού και απαιτητικού χώρου του επιχειρεί.
Νικολας Μαρτίνος - Ελένη Προκοπίου
Νικολας Μαρτίνος – Ελένη Προκοπίου
Η Ελένη εισήλθε στην ναυτιλία από τα 24 της χρόνια. Και αυτή πήγε σχολείο στο Κολέγιο Αθηνών, με έφεση στη λογοτεχνία και στην Τέχνη, αλλά υπήρξε αποφασισμένη από πολύ νωρίς να ριχθεί με τα μούτρα στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις της οικογένειας, στη Cetrofin και στην Marine Trust, με τα 24 πλοία διαφόρων τύπων μεταξύ των οποίων φορτηγά και δεξαμενόπλοια. Είναι παντρεμένη με  τον Νικόλα Μαρτίνο μιας οικογένειας που επίσης κυριαρχεί στις θάλασσες και αποτελούν το χρυσό ζευγάρι και το καμάρι του ελληνικού εφοπλισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Βουτιά στα κέρδη της Dynagas LNG Partners το α’ τρίμηνο 2018. Οι επόμενες κινήσεις της διοίκησης

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here