Ναυτιλία

Γιώργος Οικονόμου: Νέα αποχώρηση πλοίων από το pool της Heidmar

  • Ερριέτα Κομνηνού
Οικονόμου ναυτιλία

Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


Η νέα συμμαχία της Heidmar, του παγκόσμιου pool δεξαμενόπλοιων, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, με την Signal Maritime Services του Ιωάννη Μαρτίνου, δέχθηκε το πρώτο πλήγμα -αν και αναμενόμενο κατά ορισμένους- με την αποχώρηση τριών τάνκερ aframax της International Seaways, από το στόλο της.

Τις αρχικές φήμες που κυκλοφόρησαν στην αγορά επιβεβαίωσε ο Ben Ognibene, CEO της Concord Tankers, η οποία θα εντάξει τα τρία πλοία στο δικό της Dakota Tankers aframax pool.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 112,792-dwt Seaways Redwood (κατασκευής 2013), το χωρητικότητας 112,989-dwt Seaways Yellowstone (κατασκευής 2009) και το χωρητικότητας 112,905-dwt Seaways Yosemite (κατασκευής 2009).

Στο pool Dakota Tankers περιλαμβάνονται δεξαμενόπλοια των ναυτιλιακών Atlas Maritime του Λ. Πατίστα, Chartworld Maritime του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, Emarat Maritime και TankerTime, ενώ με τα τρία νέα aframax ο αριθμός των πλοίων του θα ανέλθει στα 14.

Μιλώντας στο tradewinds, ο Ognibene, εξέφρασε την ικανοποίηση του που συνεργάζεται και πάλι με την Seaways. «Πρόκειται για μία πρώτης κατηγορίας εταιρεία με υψηλής ποιότητας πλοία, η οποία, όπως και εμείς, τιμά τις σχέσεις και μοιράζεται τον ίδιο ενθουσιασμό για την παγκόσμια αγορά των aframax».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ognibene κατά το παρελθόν διετέλεσε CEO της Heidmar.

Η Heidmar, ανήκει κατά 100% στη ναυτιλιακή Dryships, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Αν και αρχικά κατείχε το 49,8% της επιχείρησης εξαγόρασε το καλοκαίρι του 2019 το υπόλοιπο 50,2% καταβάλλοντας περίπου 17 εκατ. δολάρια.

Ο ισχυρός εφοπλιστής σε μία προσπάθεια ανανέωσης της εταιρείας αιφνιδίασε την αγορά  στις αρχές του έτους  όταν προχώρησε σε συμφωνία συνεργασίας με την Signal Maritime Services του Ιωάννη Μαρτίνου , η οποία ανέλαβε την εμπορική διαχείριση των 18 τάνκερ aframax του Sigma Pool της Heidmar.

Στόχος της νέας εταιρείας διαχείρισης της Heidmar είναι να σταματήσει τη «διαρροή» πλοίων από το στόλο της, παρά το γεγονός ότι ορισμένες από τις συνεργαζόμενες ναυτιλιακές εμφανίζονται επιφυλακτικές, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και εξετάζοντας και τις άλλες δυνατότητες που έχουν.

Σε αυτό το πλαίσιο, η απόφαση της International Seaways θεωρείται, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αναμενόμενη σε κάποιο βαθμό.

Οι αποσύρσεις πλοίων

Τον περασμένο Νοέμβριο, έντονο προβληματισμό προκάλεσε στη διοίκηση της Heidmar, η απόσυρση των οκτώ τάνκερ της ναυτιλιακής Ridgebury Tankers, από το pool της Blue Fin, και η μεταφορά τους στο ανταγωνιστικό pool Suez8, της Navig8, δεδομένου ότι κατά την τελευταία διετία ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που διαχειρίζεται έχει μειωθεί σε λιγότερα από 50 έναντι 100 που ήταν πριν.

Το στοίχημα για το επόμενο διάστημα θα είναι να σταματήσουν οι περαιτέρω διαρροές και να αντιληφθούν οι συνεργάτες τον τρόπο λειτουργίας και την αποδοτικότητα της Signal Maritime, η οποία είναι πλέον υπεύθυνη για τη διαχείριση του στόλου.

 


ΣΧΟΛΙΑ