• Ναυτιλία

    Γιάννης Κούστας: Νέα εξαγορά από την Danaos – Απέκτησε και έκτο capesize

    Δρ Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής

    Δρ Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής


    Με την εξαγορά ενός ακόμη capesize συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την εταιρεία Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Advanced Shipping & Trading αναφέρει ότι η ναυτιλιακή απέκτησε το χωρητικότητας 175,879 dwt φορτηγό πλοίο West Trader, κατασκευής 2009, στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων.

    Εάν επιβεβαιωθεί η εξαγορά, πρόκειται για το έκτο capesize που προστίθεται στον στόλο της.

    Νωρίτερα φέτος, η Danaos εξαγόρασε πέντε capesize από την China Development Bank Leasing στη συνολική τιμή των 103 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για τα πλοία Bulk Integrity και Bulk Peace κατασκευής 2010, Bulk Achievement και Bulk Ingenuity που ναυπηγήθηκαν το 2011, καθώς και το Bulk Genius, κατασκευής 2012. Η παράδοση τους στην εταιρεία θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

    Η Danaos Corporation μετά από χρόνια δραστηριοποίησης στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έχοντας χτίσει έναν στόλο με 68 containerships, έδειξε φέτος τη διάθεσή της να δραστηριοποιηθεί και πάλι στην αγορά ξηρού φορτίου, επενδύοντας στη ναυτιλιακή Eagle Bulk.

    Η Eagle Bulk με έδρα το Στάμφορντ του Κονέκτικατ, έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους φορτηγών πλοίων κατηγορίας Supramax/Ultramax στον κόσμο.

    Η ναυτιλιακή του κ. Κούστα, προκάλεσε αίσθηση φέτος το καλοκαίρι στην ναυτιλιακή κοινότητα με την αθόρυβη και σταδιακή συγκέντρωση του 9,99% μετοχών της Eagle Bulk, ενώ μετά τις επιπλέον αγορές που ακολούθησαν, ο εφοπλιστής και η Danaos Corporation να κατέχουν πλέον ποσοστό 16,7% του μετοχικού της κεφαλαίου.

    Βλέπουμε ευκαιρίες στο ξηρό φορτίο

    Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου του 2023, ο CEO της Danaos Γιάννης Κούστας αναφερόμενος στο ενδιαφέρον του για την αγορά ξηρού φορτίου, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλιακή έχει σημαντική εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα τόσο ως ιδιοκτήτρια όσο και ως διαχειρίστρια.

    Βγήκαμε από τον συγκεκριμένο τομέα πριν από χρόνια, που ήταν μία σωστή απόφαση για εκείνη την εποχή, και τώρα βλέπουμε ξανά ευκαιρίες, τόνισε.

    «Δεδομένης της ισχύος του ισολογισμού μας, είμαστε σε μοναδική θέση να χρησιμοποιούμε κεφάλαια με διάφορους τρόπους για να αυξήσουμε τη βάση εσόδων και τα κέρδη μας. Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μας, με συμβάσεις πολυετούς ναύλωσης, παρέχει ισχυρά έσοδα και προβολή ταμειακών ροών», πρόσθεσε.

    «Αν και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να προστατεύουμε τον βασικό μας στόλο προσθέτοντας σε αυτόν πλοία επόμενης γενιάς, ο απώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους μας και θα εξετάσουμε με προσοχή τις καλύτερες ευκαιρίες για να το πράξουμε», υποστήριξε.

    Διαβάστε ακόμη:

    Seaven (Οικογένεια Τσαλαμανιού): Με ελληνική σημαία το 18ο πλοίο της

    Γιώργος Οικονόμου σε Ανδρέα Μιχαλόπουλο για τη διαμάχη στην Performance: Ας με πάρει τηλέφωνο – Δεν καταλαβαίνω τι φοβάται

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 8,91 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ