• Ναυτιλία

    Γιάννης Κούστας (Danaos): Επενδύσεις 241 εκατ. δολ. για δύο νεότευκτα containerships και δύο capesize

    Δρ. Γιάννης Κούστας, CEO Danaos

    Δρ. Γιάννης Κούστας, CEO Danaos


    Στην παραγγελία δύο νέων containerships και στην εξαγορά δύο μεταχειρισμένων capesize προχώρησε η ναυτιλιακή Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, αυξάνοντας το βιβλίο των παραγγελιών της στα 12 πλοία.

    Όπως επισήμανε ο εφοπλιστής κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τετάρτου τριμήνου του 2023, «πρόσφατα παραγγείλαμε δύο ακόμη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8,258 teu στο ναυπηγείο Yangzijiang και τώρα έχουμε συνολικά τέσσερα πλοία υπό κατασκευή στο συγκεκριμένο ναυπηγείο με προγραμματισμένες παραδόσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και το πρώτο τρίμηνο του 2027».

    «Και τα δώδεκα πλοία που περιλαμβάνονται στο ναυπηγικό μας πρόγραμμα θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης μεθανόλης και είναι σχεδιασμένα με βάση τα πιο σύγχρονα οικολογικά χαρακτηριστικά. Η ζήτηση για θέσεις παράδοσης στα ναυπηγεία είναι πολύ υψηλή, καθώς η βιομηχανία κινείται γρήγορα προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα με τη λειτουργία πράσινων πλοίων», πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με την Danaos το συνολικό κόστος κατασκευής των δύο νέων containerships θα ανέλθει στα 188,4 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, η ναυτιλιακή που έκανε πέρυσι άνοιγμα και στην αγορά ξηρού φορτίου, ολοκλήρωσε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 την παραλαβή επτά capesize, την εξαγορά των οποίων είχε συμφωνήσει νωρίτερα το προηγούμενο έτους.

    Επιπλέον, αυτόν τον μήνα έκλεισε συμφωνία για την απόκτηση δύο ακόμη μεγάλων φορτηγών πλοίων, κατασκευής 2010 και 2011. Το κόστος εξαγοράς ανήλθε συνολικά στα 52,8 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους αναμένεται τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

    Σύμφωνα με τον κ. Κούστα, η Danaos «συνεχίζει να διαφοροποιεί την πηγή των εσόδων της και προσπαθεί να επωφεληθεί από την ανοδική πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου».

    Την ίδια ώρα, παραμένει σε ετοιμότητα για νέες εξαγορές. «Συνεχίζουμε να διερευνούμε ενδιαφέρουσες ευκαιρίες στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου», επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

    Τα προσαρμοσμένα κέρδη για το τρίμηνο του 2023 μειώθηκαν στα 136 εκατομμύρια δολάρια, από 141,6 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 1,3% το τέταρτο τρίμηνο στα 249,3 εκατομμύρια δολάρια από 252,4 εκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2022.

    Διαβάστε ακόμη:

    Η Αγγελική Φράγκου πούλησε δύο πλοία για 63,1 εκατ. δολάρια

    StarBulk (Πέτρος Παππάς): Ναυπηγεί 5 πλοία και πούλησε άλλα 5 με 112 εκατ. δολάρια

    Νικόλας Μαρτίνος: Η Thenamaris ενισχύει τον στόλο της με 4 μεγάλα bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ