• Ναυτιλία

    Γ. Οικονόμου: Aλλαγή πλεύσης για το γνωστό εφοπλιστή

    Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου ξαφνιάζει για μία ακόμη φορά την αγορά. Μόλις τέσσερις μήνες μετά την ανακοίνωση της απόφασης του για τη δημιουργία νέας ναυτιλιακής, με αντικείμενο τα πλοία μεταφοράς LPG και LNG, όπως όλα δείχνουν… άλλαξε γνώμη.

    Συγκεκριμένα, ο γνωστός εφοπλιστής εγκατέλειψε τα αρχικά του σχέδια και απέσυρε την αίτηση που είχε καταθέσει στις χρηματιστηριακές αρχές για την εισαγωγή των μετοχών της νέας εταιρίας, με την ονομασία Gas Ships Limited, στην αγορά της Νέας Υόρκης.

    Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό σχέδιο ήταν η απόσχιση (spin off) από την Dryships, τεσσάρων πλοίων Very Large gas Carrier (VLGC), τα οποία ανήκουν στο στόλο της και η μεταφορά τους σε μία νέα εταιρία, η οποία επρόκειτο να εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Στόχος ήταν να διατηρήσει η μητρική Dryships το 51% του μετοχικού της κεφαλαίου και να διατεθεί στους μετόχους το υπόλοιπο 49% των τίτλων.

     

    Σημειώνεται ότι ο κλάδος των VLGC παρουσιάζει αρκετή κινητικότητα και υπάρχουν περιθώρια ενοποιήσεων, με τελευταίο παράδειγμα την πρόταση της BW να εξαγοράσει και να συγχωνευθεί με την Dorian LPG, του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, την οποία ο τελευταίος απέρριψε. 

    Αντίστοιχα και η απόφαση για απόσχιση του στόλου των VLGC, αξίας 86 εκατ. δολ. αποτελεί το πιο πρόσφατο από μία σειρά projects που επεξεργάζεται η Dryships, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο από το 2005.

    Yπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου ένα χρόνο, όπως είχε γράψει το mononews, ο κ. Οικονόμου έκανε άνοιγμα στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τύπου VLGC, με τη σύναψη συμφωνίας για την εξαγορά των τεσσάρων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LPG τύπου VLGC, που κατασκευάστηκαν στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

    Τα τρία πλοία παραδόθηκαν στο τέλος του 2017 και το τέταρτο φέτος, ενώ είναι ναυλωμένα σε τιμές που κυμαίνονται από 28.000 έως 30.000 δολ. ημερησίως.

    Κατά την τελευταία διετία, η Dryships έχει εξαγοράσει πάνω από 30 πλοία και σήμερα δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου, στα τάνκερ, στις υπεράκτιες και στα VLGC.

    Fuji LNG Χρήστος Οικονόμου
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου “Fuji LNG” της TMS Cardiff Gas είναι χωρητικότητας 147.895-cbm και κατασκευής του έτους 2004

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Το μεγάλο deal των 390 εκατ. δολαρίων για 5+4 πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Καραϊσκάκη: Σημαντική προαγωγή για την Ελληνίδα δικηγόρο από τη διεθνή νομική εταιρία HFW

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Η νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της Dryships



    ΣΧΟΛΙΑ