• Ναυτιλία

    Γ. Αγγελικούσης: Μία ακόμα καλή χρονιά για τον Έλληνα εφοπλιστή-θρύλο

    Αγγελικούσης

    Γιάννης Αγγελικούσης


    To 2018 βρίσκει τον Γιάννη Αγγελικούση εκεί που τον άφησε το 2017: στην κορυφή, διαθέτοντας τον στόλο με τη μεγαλύτερη αξία από κάθε άλλο Έλληνα εφοπλιστή. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, ο γνωστός πλοιοκτήτης έχει στην κατοχή του 129 πλοία, συνολικής αξίας 7,6 δισ. δολαρίων.

    Μεταξύ άλλων, η Maran Gas, του Γιάννη Αγγελικούση, διαθέτει στόλο με 11 πλοία αξίας 1,9 δισ. δολ. και έχει υπό κατασκευή άλλα 8 πλοία, αξίας 1,46 δισ. δολ. , με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 3,36 δισ. δολ. Ακολουθεί η Maran Tankers, με 48 πλοία κόστους 2,13 δισ. δολ. και επτά ακόμη παραγγελιών 0,57 δισ. δολ., συνολικής αξίας 2,7 δισ. δολ.

    Πρόκειται για μία ιδιάζουσα περίπτωση Έλληνα εφοπλιστή, καθώς ο Γιάννης Αγγελικούσης δεν εισάγει τις εταιρείες του στο χρηματιστήριο, αλλά επιμένει να διατηρεί την ιδιοκτησία τους, ενώ συνηθίζει να παραγγέλνει νεότευκτα πλοία, αντί να αναζητά ευκαιρίες στην αγορά των μεταχειρισμένων. Και για τα πλοία του αυτά επιλέγει ελληνικά πληρώματα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσει κάτι παραπάνω σε μισθούς – όπως έχει εξηγήσει ο ίδιος, τα ελληνικά πληρώματα “είναι καλύτερα και το αξίζουν”.

    Από τις φετινές κινήσεις του Έλληνα εφοπλιστή ξεχωρίζει η διεύρυνση της κοινοπραξίας του με τη ναυτιλιακή Nakilat του Κατάρ, με την απόκτηση δύο ακόμα πλοίων μεταφοράς LNG. Πρόκειται για την κοινοπραξία Maran Nakilat Co. Ltd., που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 2005 με τέσσερα πλοία, τα οποία το 2015 αυξήθηκαν σε 13. Με τη νέα κίνηση ο κοινός στόλος των δύο ναυτιλιακών αποτελείται πλέον από 15 πλοία.

    Οι δύο καινούργιες προσθήκες είναι τα πλοία Woodside Rogers και Woodside Goode, τα οποία είναι εξοπλισμένα με μοντέρνα τεχνολογία και έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co (DSME). Παράλληλα, τα δύο πλοία, με χωρητικότητα 159.800 cbm έκαστο, έχουν ναυλωθεί για μακροχρόνιο χρονικό διάστημα και είναι εξοπλισμένα με μοντέλα πρόωσης Dual-Fuel Diesel-Electric (DFDE).

    Μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση ήταν η συμφωνία του Γιάννη Αγγελικούση με την Ecochlor για 36 πλοία της Angelicoussis Shipping Group που θα αποκτήσουν το σύστημα διαχείρισης θαλασσέρματος της Ecochlor έως το 2020.

    Η συμφωνία αφορά σε συνολικά 36 πλοία τύπου suezmax, aframax, VLCC, mini-capesize και capesize, ενώ οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε Σιγκαπούρη, Ντουμπάι, Κατάρ και Κίνα από φέτος έως το 2020. Σύμφωνα με την Ecochlor, η Maran Tankers Management, που διαχειρίζεται τα τάνκερ της Angelicoussis Shipping Group, αναζητούσε ένα σύστημα διαχείρισης θαλασσέρματος “με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σε συνδυασμό με μία ασφαλή και εύκολη στη λειτουργία επιλογή για το πλήρωμά της”.

    Παράλληλα, το 2018 είναι και η χρονιά κατά την οποία η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, Μαρία, έκανε το μεγάλο βήμα, συνοδεύοντας τον πατέρα της στο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, όπου όσοι διάβασαν το βιογραφικό της σιγουρεύτηκαν ότι η 35χρονη Μαρία Αγελικούση είναι αυτή που θα αναλάβει τις τύχες της εταιρείας όταν ο πατέρας της αποφασίσει πως ήρθε η ώρα να αποσυρθεί. Και όπως φαίνεται, είναι ειλημμένη η απόφασή της να διατηρήσει τον “οικογενειακό” χαρακτήρα του ομίλου και να μην κάνει το βήμα της ένταξης σε κάποιο χρηματιστήριο.

    Αγγελικούσης
    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)

    Προτού εμφανιστώ ίσως να υπήρχε μία φυσική ανησυχία ότι δεν θα υπήρχε διαδοχή”, αναφερόταν στο βιογραφικό της, όμως πλέον η ανησυχία αυτή δεν υπάρχει. “Είμαι εδώ για να μείνω”, διαμηνύει.

    Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Αγγελικούση μπήκε στον δείκτη Nasdaq το 1989, σε μία πρωτοποριακή για την εποχή κίνηση, όμως το 2001 αποχώρησε, έχοντας εν τω μεταξύ επεκταθεί θεαματικά στην παγκόσμια ναυτιλία. Σήμερα η εταιρεία θεωρείται ένας από τους κολοσσούς του κλάδου.

    Στο μεταξύ, πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσω της Maran Gas Maritime ο κ. Αγγελικούσης φέρεται να διεκδικεί  φέρεται να διεκδικεί την προμήθεια της πρώτης πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) στην Αυστραλία. 
    Ο Έλληνας εφοπλιστή είναι μεταξύ αυτών που έχουν περάσει στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων με την AGL Energy για την παροχή μίας μονάδας FSRU για ένα εγχείρημα νότια της Μελβούρνης. Η AGL Energy θα ανακοινώσει την επιλογή της πιθανότατα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

    Αγγελικούσης
    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas Maritime

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιάννης Αγγελικούσης: Παραμένει στην κορυφή με αξία στόλου 7,6 δισ. δολ. Ποιοι εφοπλιστές ακολουθούν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: To deal του Γ. Αγγελικούση με την Ecochlor για 36 πλοία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Παύλος Κορώνης: Τα deals που διπλασίασαν τα χρήματα της Primebulk Shipmanagement



    ΣΧΟΛΙΑ