Ναυτιλία

Γ. Αλαφούζος: Εξασφάλισε 116,3 εκατ. δολ. για τα δύο νεότευκτα VLCC της Okeanis Eco Tankers

Γιάννης Αλαφούζος

Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Kyklades Maritime


H ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers Corp., συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε δανειακές διευκολύνσεις για τη χρηματοδότηση δύο νεότευκτων πλοίων της από τις τράπεζες Credit Suisse και BNP Paribas. Επίσης βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξασφάλιση χρηματοδότησης και για τα άλλα δύο πλοία της που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Ειδικότερα, η εταιρία εξασφάλισε δάνειο συνολικού ύψους 116,3 εκατ. δολ. για τη χρηματοδότηση δύο πλοίων VLCC που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries. Από την Credit Suisse θα λάβει 58,125 εκατ. δολ. για το νεότευκτο hull 3051 και από την BNP Paribas, τα υπόλοιπα 58,175 εκατ. δολ. για το πλοίο hull 3089.

H κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου βήματος της εταιρίας για της εξασφάλιση χρηματοδότησης με ανταγωνιστικούς όρους για την απόκτηση των τεσσάρων τελευταίων πλοίων VLCC που έχει παραγγείλει.

Παράλληλα, η διοίκηση της Okeanis Eco Tankers Corp βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με άλλους εν δυνάμει δανειστές με στόχο να εξασφαλίσει κεφάλαια και για τα άλλα δύο πλοία της. Αν και η συμφωνία δεν έχει ολοκληρωθεί, η εταιρία εκφράζει τη πεποίθηση ότι θα υπάρξει θετική έκβαση μέσα στο Νοέμβριο του 2018.

Στο μεταξύ, η ναυτιλιακή ξεκίνησε τη διαδικασία μεταφοράς των μετοχών της από την Merkur Market του Χρηματιστηρίου της Νορβηγίας που διαπραγματεύονται σήμερα, στην Oslo Axess, την κύρια αγορά του ίδιου χρηματιστηρίου. Με την κίνηση αυτή θα έχει πρόσβαση σε επιλεκτική ομάδα δυνητικών επενδυτών (στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι υφιστάμενοι επενδυτές της) προκειμένου να συζητήσει το ενδεχόμενο αύξησης του κεφαλαίου της μέχρι και κατά 55 εκατ. δολ.

Η Okeanis Eco Tankers εισήλθε στο τέλος Ιουνίου 2018 στην αγορά Merkur Market της Νορβηγίας και άντλησε μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης 100 εκατ. δολ. Ο στόλος της αποτελούνταν αρχικά από τρία τάνκερ aframaxes και τρία suezmaxes, ενώ έχει υπό κατασκευή ένα ακόμη suezmaz και οκτώ VLCCs.

Τα τέσσερα πρώτα VLCC χρηματοδοτήθηκαν μέσω της συμφωνίας sale and leaseback που έκλεισε με τη νορβηγική Ocean Yield του εφοπλιστή Kjell Inge Rokke.  

Γιάννης Αλαφούζος

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Eλληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές στο μικροσκόπιο της Shell. Οι υποψήφιοι

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Γιατί άλλαξε το όνομα της Anangel Maritime Services

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Α. Μαρτίνος: Η νέα κίνηση της Μinerva Marine στην αγορά LNG


ΣΧΟΛΙΑ