Με θέμα τις απεργιακές κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει τα σωματεία της ΠΕΝΕΝ (ναύτες) για σήμερα και της ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ( Μηχανικοί) για τις 15 -17 Δεκεμβρίου στα πλοία RO RO, τα εννέα σωματεία που συγκροτούν την πλειοψηφία των ναυτικών σωματείων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,, συνεδρίασαν και κατάληξαν σε ένα κείμενο στο οποίο επισημαίνουν ότι μόνο η ΠΝΟ μπορεί να συζητήσεις με τις εταιρείες και τους συλλογικούς τους φορείς τα αιτήματα των ναυτικών.

Αναλυτικά, η δήλωση του γενικού γραμματέα της ΠΝΟ, Εμμανουήλ Τσικαλάκη και των εννέα σωματείων, έχει ως εξής:

1

«Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων με τις εξαγγελλόμενες απεργίες της ΠΕΝΕΝ στα πλοία Ro-Ro για 11 Δεκεμβρίου 2025, αλλά και ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στις 15-17 Δεκεμβρίου 2025, συνεδρίασε σήμερα η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για εκτίμηση της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί σε συνέχεια της Α.Π. 299 από 10-12-2025 ανακοίνωσης που μας κοινοποιήθηκε από την ΠΕΝΕΝ, με τίτλο «Συμφωνία σταθμός για τα ναυτεργατικά προβλήματα στα Ro-Ro» και ενημερώνει ότι επήλθε συμφωνία με την εταιρεία ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ, πλοιοκτήτρια στο Ro-Ro «ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ» και για το οποίο δεν ισχύει η απεργία.

Στο Α.Π. 289 με ημερομηνία 8/12/2025 η ΠΕΝΕΝ προκηρύσσει την απεργία στα πλοία Ro-Ro όπου μεταξύ των κλαδικών αιτημάτων που βάζει, υπάρχουν και δύο αιτήματα τα οποία δεν νομιμοποιείται η ΠΕΝΕΝ και κανένα πρωτοβάθμιο σωματείο να διαπραγματευτεί με καμία εταιρεία ή με το υπουργείο και τις Λιμενικές Αρχές. Τα αιτήματα αυτά είναι ο καθορισμός των οργανικών συνθέσεων στα Ro-Ro και η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με βάση τα ισχύοντα στην ακτοπλοΐα.

Η συντριπτική πλειοψηφία της ΠΝΟ κατά την σημερινή της συνεδρίαση, αφού συζήτησε διεξοδικά όλα τα παραπάνω, καταγγέλλει τον Αντώνη Νταλακογεώργο, ως προβοκάτορα και διασπαστή της συλλογικής διαπραγμάτευσης, που είναι η μόνη η οποία μπορεί να προστατεύσει τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τα Προεδρικά Διατάγματα για την στελέχωση των πλοίων όπως και όλο το νομοθετικό φάσμα που διαπερνά οριζοντίως και καθέτως την ναυτεργασία και οποιεσδήποτε παρεμβάσεις σε αυτά, γίνονται μόνο από τα ανώτερα θεσμικά όργανα της ναυτεργασίας, που είναι η ΠΝΟ και της εργοδοσίας μέσω των συλλογικών φορέων τους αλλά και του Υπουργείου.

Ως εκ τούτου, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για το περιεχόμενο της συμφωνίας που ενημερώνει ο Νταλακογεώργος και έχει ως αποτέλεσμα το Ro-Ro «ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ», να μην απεργεί ενώ όλα τα υπόλοιπα να είναι δεμένα.

Καλούμε την εταιρεία ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ να δημοσιεύσει το περιεχόμενο της συμφωνίας που επικαλείται ο Νταλακογεώργος και προειδοποιούμε ότι, πέραν των κλαδικών αιτημάτων που αφορούν τους Ναύτες, εάν η εταιρεία έχει υπεισέλθει σε ζητήματα θεσμικά όπως αναφέρουμε παραπάνω, αναγνωρίζοντας στον Αντώνη Νταλακογεώργο τέτοιο ρόλο, έχει κάνει σοβαρό λάθος.

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αναμένει τη συμφωνία μεταξύ της εταιρείας ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ και Νταλακογεώργου, για να καθορίσει τις μετέπειτα ενέργειες της».

Διαβάστε επίσης:

Το λιμάνι της Βαρκελώνης επενδύει 1,7 δισ. δολάρια για την αποανθρακοποίηση

Πανηγυρική «Ημέρα Ελλάδος – Αμερικής» στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (βίντεο)

Dynagas LNG Partners (Γιώργος Προκοπίου): Διαθέτει 10 εκατ. δολάρια για αγορά των κοινών μετοχών της