• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή κατά της Glencore: Την κατηγορεί για προμήθεια ακατάλληλων καυσίμων

    • NewsRoom
    τάνκερ Serifos

    τάνκερ Serifos


    Ναυτιλιακή ελληνικών συμφερόντων κατηγορεί την Glencore ότι την προμήθευσε με ακατάλληλα καύσιμα.

    Πρόκειται για την Serifos Maritime Corp, εγγεγραμμένη ιδιοκτήτρια του δεξαμενόπλοιου Serifos χωρητικότητας 309.774 dwt (κατασκευής 2009), η οποία κατέθεσε αγωγή στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης, ισχυριζόμενη ότι ο κολοσσός του κλάδου εμπορευμάτων την εφοδίασε με μολυσμένα καύσιμα, τέσσερα χρόνια μετά την εμπλοκή του σε μια σειρά από αγωγές για το ίδιο θέμα.

    Το τάνκερ έχει σημαία Λιβερίας και το διαχειρίζεται η ναυτιλιακή Aeolos Management συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου. 

    «Με βάση τις προηγούμενες γνώσεις της η Glencore, ως παραγωγός καυσίμων πλοίων, ήξερε ότι πρέπει να διασφαλίσει ότι τα καύσιμα πληρούν τις προδιαγραφές… και επίσης γνώριζε καλά τους πιθανούς απειλητικούς, για τη ζωή, κινδύνους που μπορούν να έχουν τα μη συμμορφούμενα καύσιμα σε ένα πλοίο που διασχίζει τον ωκεανό», ανέφερε η καταγγελία, που κατατέθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το tradewinds.

    «Εάν μία εταιρεία παραγωγής καυσίμων τάνκερ αντιληφθεί από τους δείκτες ότι τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται ως μείγματα στα καύσιμα μπορεί να περιέχουν μη επιτρεπτά συστατικά, που δεν παράγονται στη διύλιση πετρελαίου, εναπόκειται σε αυτήν να καθορίσει τη φύση, την πηγή και τη συγκέντρωση των χημικών ουσιών στο προϊόν.”

    Το πλοίο Serifos παρέλαβε καύσιμα στη Σιγκαπούρη για ένα ταξίδι στη Γκαμπόν τον Μάρτιο του 2022 και τα έβαλε στην ίδια δεξαμενή με κάποια προηγούμενα καύσιμα. Κατά τις δοκιμές μετά την παράδοση εντοπίστηκαν μικρές ποσότητες οργανικών χλωριδίων.

    Σύμφωνα με τα επιχειρήματα της ιδιοκτήτριας εταιρείας Serifos Maritime ακόμη και μικρές ποσότητες αυτών των χλωριδίων μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα σε ένα πλοίο και το πλήρωμά του. Μάλιστα τόνισε ότι το VLCC άρχισε να αντιμετωπίζει «σημαντικά» προβλήματα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εκτραπεί τις πορείας του πολλές φορές για να αλλάξει το καύσιμο.

    Παράλληλα, η ναυτιλιακή υποστήριξε επικαλούμενη “πηγές” ότι η Glencore γνώριζε για τη μόλυνση ήδη από τον Φεβρουάριο του 2022.

    Παρόλα αυτά η εταιρεία δεν προέβη σε καμία ενέργεια για να διορθώσει το πρόβλημα και δεν ενημέρωσε τα προηγούμενα πλοία που είχε προμηθεύσει για τους σημαντικούς κινδύνους που αντιμετώπιζαν από το μολυσμένο καύσιμο, επισήμανε η Serifos Maritime Corp, στην καταγγελία της.

    Σύμφωνα με μια σειρά από αγωγές που κατατέθηκαν τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία Valero φέρεται να παρείχε στην Glencore μια κακή παρτίδα καυσίμων το 2018 που προμηθεύτηκαν περισσότερα από 100 πλοία.

    Από την πλευρά της η Valero υποστήριξε ότι είχε λάβει τα καύσιμα από την Trafigura ήδη μολυσμένα.

    Η Glencore αρνήθηκε να σχολιάσει αυτή το θέμα, αναφέρει το tradewinds.

    Η Serifos Maritime κατηγορεί τη Glencore για παραβίαση της σύμβασης, αμέλεια, εσκεμμένα ψευδή δήλωση και ζητά αποζημίωση, χωρίς να έχει γίνει γνωστό το ποσό που διεκδικεί.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ο όμιλος Hanwha θα επενδύσει 1,4 δισ. δολάρια στο ναυπηγείο της Daewoo Shipbuilding

    Οι ναύλοι στα LNG εκτοξεύθηκαν στα 300.000 δολάρια την ημέρα!



    ΣΧΟΛΙΑ