• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Θερμό καλοκαίρι με επενδύσεις άνω των 2 δισ. δολαρίων

    (πάνω) Β. Μαρινάκης, Σ. Παληού, Α. Αγγελικούση (μέση) Ν. Τσάκος, Στ. Τσαντάνης (κάτω) Α. Μιχαλόπουλος, Π. Διαμαντίδης

    (πάνω) Β. Μαρινάκης, Σ. Παληού, M. Αγγελικούση (μέση) Ν. Τσάκος, Στ. Τσαντάνης (κάτω) Α. Μιχαλόπουλος, Π. Διαμαντίδης


    Ιδιαίτερα δραστήριοι ήταν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγορές πλοίων, επενδύοντας κεφάλαια άνω των 2 δισ. δολαρίων για να ενισχύσουν τους στόλους τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε για το mononews η VesselsValue, από τις αρχές Ιουνίου μέχρι τις 18 Αυγούστου, οι εγχώριες ναυτιλιακές απέκτησαν 62 πλοία συνολικής αξίας 2,3 δισ. δολαρίων.

    Το ενδιαφέρον τους εστιάστηκε στα δεξαμενόπλοια και στην αγορά ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, εντάχθηκαν σε ελληνικούς στόλους 30 τάνκερ αξίας 942,4 εκατ. δολαρίων και 23 bulker συνολικού κόστους 683,15 εκατ. δολαρίων.

    Κεφάλαια 597,5 εκατ. δολαρίων επένδυσε η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη για την απόκτηση ενός πλοίου LNG και τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είναι υπό κατασκευή.

    Τον Ιούνιο του 2022 η εταιρεία ανακοίνωσε την εξαγορά του LNG Carrier Asterix Ι, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, το οποίο αναμένεται να παραλάβει τον Ιανουάριο του 2023.

    Επίσης, θα εντάξει στο στόλο της τρία οικολογικά containerships μεταφορικής ικανότητας 13,278 teu έκαστο, με μηχανές διπλού καυσίμου και scrubber. Πρόκειται για τα Manzanillo Express, Itajai Express και Buenaventura Express τα οποία προγραμματίζεται να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023 αντίστοιχα.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού προκάλεσε αίσθηση στην αγορά με τη συμφωνία εξαγοράς ολόκληρου του στόλου των εννέα σύγχρονων πλοίων ultramax της Sea Trade Holdings με έδρα το Stamford, έναντι 330 εκατ. δολαρίων.

    Τα πλοία, που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2015 και 2018 στην Ιαπωνία, θα παραδοθούν στην εταιρεία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Εξαγορές τάνκερ

    H ναυτιλιακή Maran Tankers της Μαρίας Αγγελικούση, απέκτησε, σύμφωνα με την VesselsValue δύο δεξαμενόπλοια στην τιμή των 192 εκατ. δολαρίων, στο πλαίσιο των κινήσεων αναδιάρθρωσης του στόλου της.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για τα χωρητικότητας 300,000 dwt Hunter Disen και Hunter Frigg (που κατασκευάστηκαν αμφότερα το 2020), τα οποία εξαγόρασε στις αρχές του καλοκαιριού από την νορβηγική Hunter Group. Σύμφωνα με το marine traffic τα πλοία έχουν μετονομαστεί σε Maran Mars και Maran Mira, αντίστοιχα.

    Δύο τάνκερ ενέταξε στον στόλο της και η Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, σύμφωνα με την VesselsValue, επενδύοντας 19ο εκατ. δολάρια. Κατά την Intermodal το ένα VLCC είναι το Elandra Everest, χωρητικότητας 299,999 dwt που κατασκευάστηκε το 2020, και άλλαξε χέρια στην τιμή των 95 εκατ. δολαρίων.

    Στην εξαγορά τεσσάρων τάνκερ προχώρησε η ναυτιλιακή United Maritime Corporation, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη.

    Η εταιρεία επεκτάθηκε στα δεξαμενόπλοια με την απόκτηση δύο aframax μεταφοράς αργού πετρελαίου και δύο LR2 product tankers. Η συνολική αξία της συναλλαγής ανήλθε στα 79,5 εκατ. δολάρια και θεωρείται, σύμφωνα με την εταιρεία, προνομιακή σε σχέση με τα τωρινά επίπεδα κόστους για αντίστοιχες επενδύσεις.

    Τα δύο aframax δεξαμενόπλοια (crude tankers) κατασκευάστηκαν το 2006 σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας και έχουν χωρητικότητα περίπου 114,000 dwt. Τα δύο LR2, χωρητικότητας 109,000 dwt, κατασκευάστηκαν το 2008 σε ναυπηγείο της Κίνας.

    Η ναυτιλιακή Newport, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή, συνδέεται με την εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων της δανέζικης Lauritzen.

    Πρόκειται για τα χωρητικότητας 38,200 dwt, Milau Bulker και Eva Bulker, κατασκευής 2012 και τα δύο, τα οποία κατά την Intermodal απέκτησε έναντι 23 εκατ. δολαρίων έκαστο. Μάλιστα, το Eva Bulker έχει μετονομαστεί σε Agia Fotini, σύμφωνα με το marinetraffic.

    Άλλες κινήσεις

    Στην Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, κατέληξε το χωρητικότητας 82.308 dwt φορτηγό πλοίο Nord Luna, κατασκευής 2020. Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε κατά την Intermodal στα 36,5 εκατ. δολάρια.

    Η εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή Performance Shipping της οικογένειας Παληού, πρόσθεσε στον στόλο των δεξαμενόπλοιων της, το Maran Sagitta (χωρητικότητας 105,071 dwt), που κατασκευάστηκε το 2009, καταβάλλοντας 27,6 εκατομμύρια δολάρια. Το πλοίο που μετονομάστηκε σε P. Sophia ανήκε στην Maran Tankers, της Μαρίας Αγγελικούση.

    Transmed Shipping του Χαράλαμπου Μυλωνά εξαγόρασε το suezmax Marvin Star (χωρητικότητας 158,000 dwt, κατασκευής 2009) έναντι 26,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 29,8 εκατ. δολάρια.

    Με ένα τάνκερ τύπου MR ενίσχυσε τον στόλο της η ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη, που παραμένει εστιασμένη στον τομέα μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Πρόκειται για το Hafnia Green, χωρητικότητας 40,000-dwt και κατασκευής 2007, που πουλήθηκε στην τιμή των 11,9 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Velos Topaz και σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρείας στη second hand αγορά μετά από περίπου οκτώ μήνες.

    Η χαμηλών τόνων ναυτιλιακή εταιρεία Aerio Shipmanagement εξαγόρασε το δεξαμενόπλοιο Daisy M, χωρητικότητας 50,319 dwt και κατασκευής 2008. Σύμφωνα με την Intermodal, η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2008 από τον Αθανάσιο Κοσσίδα, κατέβαλε 15 εκατ. δολάρια για τη συναλλαγή.

    Διαβάστε ακόμη:

    Μάριος Ηλιόπουλος: Πούλησε με μεγάλο κέρδος το Aegean Myth – Το αγόρασε 10 εκατ. και το πούλησε 30 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ