• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Υπερκέρδη 50 εως 80 εκατ. δολαρίων από την υπόθεση της Βενεζουέλας 

    tanker


    Πηγές, με γνώση της υπόθεσης, υπολογίζουν τα κέρδη κάποιων εκ των ελληνικών εταιρειών μεταξύ 50 και 80 εκατ. δολαρίων.

    Αίσθηση έχει προκαλέσει η ανάμιξη Ελλήνων πλοιοκτητών στη μεταφορά πετρελαίου από τη Βενεζουέλα παρά τις απαγορεύσεις που έχει επιβάλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τράμπ οι οποίες αποσκοπούν στην εκδίωξη του σοσιαλιστή προέδρου Νικολάς Μαδούρο μπλοκάροντας τις εξαγωγές αργού της χώρας.

    Αμερικανικά και αγγλικά μέσα δημοσιοποιούν διαρκώς νέα στοιχεία. 

    Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τα οποία δεν συμμορφώθηκαν με το αμερικανικό εμπάργκο στη Βενεζουέλα. 

    Τα πλοία αυτά ανήκουν στους, Γιώργο Προκοπίου, Ντίνο Μαρτίνο, Νίκο Μουνδρέα και Π.Κορώνη.

    Ωστόσο  την Τετάρτη δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, όπου καταγράφονται τα δεξαμενόπλοια, με βάση όχι τον αριθμό των πλοίων αλλά την χωρητικότητά τους, που προσέγγισαν τη Βενεζουέλα για να μεταφέρουν πετρέλαιο, τους τελευταίους 12 μήνες, περίπου. 

    Σύμφωνα με τη Lloyd’s τα 23,7 εκατ. τόνοι ανήκουν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ποσοστό δηλαδή 81,8%.

    Συγκεκριμένα αναφέρονται:

    -Όμιλος Αγγελικούση 4,6 εκατομμύρια dwt

    -Διαμαντής Διαμαντίδης τέσσερα εκατομμύρια

    -Οικογένεια Προκοπίου 3,5 εκατομμύρια τόνοι

    -Οικογένεια Ντίνου Μαρτίνου 2,5 εκατ.

    -Όμιλος εταιρειών Γιώργου Οικονόμου 2,3 εκατ.

    -Όμιλος εταιρειών Νίκου Μουνδρέα με 1,758 εκατ.

    -Όμιλος εταιρειών Θανάση Μαρτίνου με 1,745 εκατ.

    -Οικογένεια Γκότση με, 1,1 εκατ.

    -Οικογένεια Ανδρέα Μαρτίνου με 324.253 τόνους

    -Άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες με 2,071 εκατομμύρια και

    -Άλλοι πλοιοκτήτες με 5,3 εκατομμύρια τόνους.

    Τα πλοία ανήκουν σε μονοβάπορες εταιρείες και δεν επηρεάζονται σε αυτή τη φάση τουλάχιστον οι όμιλοι. Οι πλοιοκτήτες αναμένεται να απαντήσουν σε όσα τους καταλογίζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ και η όποια ζημιά υποστούν θα έχει να κάνει με το κάθε πλοίο ξεχωριστά και όχι στο σύνολο του στόλου τους.

    Πηγές, με γνώση της υπόθεσης, υπολογίζουν τα κέρδη κάποιων εκ των προαναφερόμενων εταιρειών μεταξύ 50 και 80 εκατ. δολαρίων, μέσα σε διάστημα μόλις ολίγων μηνών.



    ΣΧΟΛΙΑ