F

Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις σε νεότευκτα τάνκερ ύψους 2,01 δισ. δολ. από τις αρχές του έτους

Μ. Αγγελικούση, Αν. & Φ. Λαιμός, (κάτω) Ευ. Πιστιόλης, Ν. Μαρτίνος


Νέες παραγγελίες τάνκερ ύψους 2,01 δισ. δολαρίων έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη άνοδο του συγκεκριμένου τομέα της ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, οι εγχώριες ναυτιλιακές είτε με την υπογραφή νέων συμφωνιών είτε με την άσκηση option προηγούμενων συμβάσεων έχουν παραγγείλει φέτος 33 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 9 VLCC (αξίας 872 εκατ. δολαρίων), 8 aframax, 7 LR2, 4 suezmax, 4 MR2 και ένα MR1.

Την ίδια χρονική περίοδο του 2020, είχαν γίνει παραγγελίες αξίας 1,88 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές.

Όπως αναφέρουν αναλυτές, μπορεί τα ναύλα στη spot αγορά των τάνκερ να παραμένουν φέτος σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο, οι νέες παραγγελίες διεθνώς είναι αυξημένες, λόγω των προσδοκιών για ανάκαμψη του τομέα το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Affinity (Shipping) την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021 ο αριθμός των νέων παραγγελιών τάνκερ εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2015.

Συγκεκριμένα, έχουν γίνει συνολικές παραγγελίες 143 τάνκερ από τις αρχές του έτους, με την μερίδα του λέοντος, να αφορά στην κατηγορία MR, συνολικά 57 πλοία.

Συνολικά το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 410 τάνκερ, χωρητικότητας 53 εκατ. dwt, ή ποσοστό 8,6% περίπου του υφιστάμενου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με την Affinity, στο τέλος Αυγούστου υπήρχαν παραγγελίες για 135 MR, 109 aframax, 77 VLCC, 59 suezmax, 25 handysize τάνκερ και μόνο πέντε panamax, εκ των οποίων τα τρία LR.

 

Οι πρωταγωνιστές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Maran Tankers, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, έχει προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCC που θα κινούνται και με καύσιμο LNG. Η κατασκευή τους θα γίνει στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και το κόστος τους εκτιμάται στα 417,2 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα η εταιρεία έχει προχωρήσει σε πωλήσεις των παλαιότερων VLCC του στόλου της.

Η Central Mare του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη πραγματοποίησε παραγγελία τεσσάρων τάνκερ VLCC στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Heavy Industries. Με βάση τα στοιχεία της VV το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σε 366 εκατ. δολάρια.

Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση έχει υπό κατασκευή τέσσερα τάνκερ αξίας, σύμφωνα με την VesselsValue, 250 εκατ. δολαρίων.

Enesel και Thenamaris

Στην ενίσχυση του στόλου της με νέα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου προχώρησε η ναυτιλιακή Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού. Οι νέες συμφωνίες παραγγελίας και οι option που περιλαμβάνουν αφορούν σε πέντε τάνκερ, συνολικής αξίας 249 εκατ. δολαρίων, κατά την VV.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία υπέγραψε φέτος συμφωνία με το κινέζικο ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding  που προβλέπει την κατασκευή δύο τάνκερ aframax/LR2, χωρητικότητας 114,000 dwt, με option για ένα ακόμη ίδιο πλοίο.

Το κόστος, κατά τις πληροφορίες, θα ανέλθει στα 50 εκατ. δολάρια για κάθε τάνκερ και η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2023.

Επίσης, προχώρησε σε συμφωνία και με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, για την κατασκευή ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 114,940 dwt, με option για ένα δεύτερο πλοίο. Στην ιστοσελίδα της η εταιρεία αναφέρει ότι η παραλαβή τους αναμένεται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 και το δεύτερο του 2023.

Η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, σύμφωνα με την Allied Shipbroking,  έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo για την κατασκευή αρχικά δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt, ενώ άσκησε option για δύο ακόμη ίδια δεξαμενόπλοια, κόστους 36 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2022.

Διαβάστε ακόμα:

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ