• Ναυτιλία

    €500 εκατ. και ένα παράθυρο αξίας 4,5 δισ. περιλαμβάνει το Σχέδιο Ανάκαμψης για την ελληνική ακτοπλοΐα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Δράσεις ύψους μέχρι 500 εκατ. ευρώ, και ένα «επενδυτικό παράθυρο» αξίας 1 εκατ. ευρώ που μπορεί όμως να φτάσει και τα 4,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για την ελληνική ακτοπλοΐα.

    Ειδικότερα, η ελληνική ακτοπλοΐα περιλαμβάνεται στο έργο προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ για «Δημιουργία νέων ή αναβάθμιση βιομηχανικών μονάδων τελευταίας πράσινης τεχνολογίας, με υποχρεωτική λειτουργία τμήματος έρευνας και ανάπτυξης για την προώθηση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Ενίσχυση επενδύσεων μείωσης του αποτυπώματος CO2 στην επιβατηγό ναυτιλία. Ενίσχυση της νέας τεχνολογίας συλλογής του διοξειδίου του άνθρακα και αποθήκευσής του».

    Επίσης στην ψηφιακή δράση μέτρησης και παρακολούθησης της θαλάσσιας ρύπανσης και άλλα υπουργεία αξίας 174 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αποσκοπεί στη βελτίωση των τομέων του περιβάλλοντος και του πολιτισμού με ανάπτυξη «έξυπνων υποδομών» (Smart Infrastructure).

    Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανάπτυξη:

    (1) Πληροφοριακού Συστήματος οριοθέτησης υδατορευμάτων,

    (2) Ψηφιακής τράπεζας για συναλλαγές αναλογίας κτιρίου-οικοπέδου,

    (3) Ψηφιακής δράσης μέτρησης και παρακολούθησης των ατμοσφαιρικών ρύπων και της θαλάσσιας ρύπανσης,

    (4) Έξυπνης υποδομής για τα δημόσια κτίρια και

    (5) Ανάπτυξης διαδραστικών ψηφιακών υπηρεσιών και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου για την προώθηση πολιτιστικών εκθεμάτων με επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα στα μουσεία.

    Περιλαμβάνει επίσης παρεμβάσεις αναβάθμισης μικρότερων περιφερειακών λιμένων σε νησιά και περιοχές με αναπτυγμένη τουριστική δραστηριότητα, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.

    Το μέτρο «κλειδί»

    Το μικρότερο ποσό, μόλις 1 εκατ. ευρώ προβλέπεται για την κατάρτιση αναλυτικού σχεδίου και μελέτης για την σταδιακή ανανέωση του στόλου των επιβατηγών πλοίων της χώρας στο πλαίσιο του πράσινου μετασχηματισμού της οικονομίας.

    Ωστόσο, η υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός μηχανισμού μηχανισμού χρηματοδότησης της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Ένα project το οποίο σύμφωνα με μελέτη που έχει υλοποιήσει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος μπορεί να φτάσει τα 4,5 δισ. ευρώ για την πλήρη ανανέωση του ελληνικού στόλου, για όλες τις κατηγορίες ακτοπλοϊκών πλοίων.

    Μάλιστα την επισήμανση αυτή έκανε το ΝΕΕ κατά την διάρκεια της διαβούλευσης για την κατάρτιση του σχεδίου Ανάκαμψης. Σε εκείνη τη φάση, στο τέλος του 2020, η ακτοπλοΐα ήταν απούσα από τις προβλέψεις του Σχεδίου.

    Ο πρόεδρος του ΝΕΕ, Γιώργος Πατέρας με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Γιώργο Βερνίκο, επεσήμανε το συγκεκριμένο λάθος και ζητούσε, μια σειρά από μέτρα, αλλά κυρίως να ενταχθεί κατά προτεραιότητα το ζήτημα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου στο Σχέδιο Ανάκαμψης.

    Τι προβλέπει η μελέτη του ΝΕΕ

    Σήμερα ο ακτοπλοϊκός στόλος που εξυπηρετεί τις ανάγκες των ελληνικών νησιών αποτελείται από 105 πλοία. Μέχρι το 2030 τα 44 εξ αυτών θα είναι άνω των 40 ετών (42% του στόλου), ενώ για πρώτη φορά θα υπάρχουν πλοία άνω των 50 ετών (συνολικά 16).

    Την ίδια στιγμή οι εξελίξεις που αφορούν τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα με αποτέλεσμα να κρίνεται αναγκαία η πλήρης ανανέωσης του στάλου σε βάθος χρόνους.

    Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν για λογαριασμό του ΝΕΕ υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Τα 2 δις. θα αποτελούν το πρώτο επενδυτικό κύκλο διότι με τα κεφάλαια αυτά θα αντικατασταθούν 37 πλοία που είναι άνω των 30 ετών. Τα υπόλοιπα 2,5 δισ. θα επενδυθούν για την ανανέωση 43 πλοίων ηλικίας από 20 μέχρι 30 ετών.

    Η «βεντάλια» ενδέχεται αν ανοίξει περισσότερο αν υπολογιστούν και τα πλοία που σήμερα είναι κάτω των 20 ετών.

    Διαβάστε ακόμη:

    Στα κόκκινα η ακτοπλοΐα – Με ναυλώσεις στο εξωτερικό και πωλήσεις πλοίων αντιδρούν οι εταιρείες

    Καλπάζει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου – Υπερκέρδη για τα πλοία που είναι στη spot market αυτή τη περίοδο

    Κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές φέρνει το asset play στα containerships

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ