• Ναυτιλία

    Στα κόκκινα η ακτοπλοΐα – Με ναυλώσεις στο εξωτερικό και πωλήσεις πλοίων αντιδρούν οι εταιρείες

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Το μεγάλο ζήτημα των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα μας, πρόβλημα το οποίο ξεκίνησε με την μεγάλη οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας από το 2010 και μετά, και τώρα επιδείνωσε η πανδημία του κορονοϊού, αναδεικνύεται μέσα από τις τελευταίες κινήσεις των εταιρειών.

    Μετά τις πρόσφατες προφητικές δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλη Σακκέλη, ότι είναι πολύ πιθανό καλά πλοία της ακτοπλοΐας μέχρι το τέλος καλοκαιριού να πουληθούν ή να ναυλωθούν, αφού πολύ απλά οι εταιρείες δεν βγαίνουν, ακολούθησε η κίνηση της Blue Star Ferries του ομίλου Attica, να ναυλώσει ένα από τα καλύτερα συμβατικά του Αιγαίου, το «Blue Star 1”, στην Ιρλανδία.

    Και χθες κυκλοφόρησε η είδηση ότι η Seajets του Μαρίου Ηλιόπουλου, συμφώνησε να αγοράσει τέσσερα πλοία από την Golden Star των αδελφών Στεφάνου, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν στη Seajets μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιρειών είναι σε εξέλιξη εδώ και περισσότερο από ένα μήνα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Golden Star συμφώνησε να δώσει τα πλοία της γιατί για δεύτερη συνεχή χρονιά τα οικονομικά των εταιρειών, αν δεν αλλάξει κάτι θα είναι στα «κόκκινα».

    Όπως μάλιστα ανέφερε στο mononews στέλεχος της ακτοπλοΐας, αναφορικά με την επόμενη μέρα στον κλάδο: “Και ο Θεός βοηθός”.

    Τα πλοία που περιλαμβάνει κατ΄ αρχάς η συμφωνία είναι τα ταχύπλοα SUPERRUNNER, SUPERSPEED και SUPERCAT καθώς και το συμβατικό πλοίο SUPERFERRY II. Εφόσον η συμφωνία ολοκληρωθεί η SeaJets θα φτάσει να διαχειρίζεται ένα στόλο από 22 πλοία, εκ των οποίων 18 ταχύπλοα και τέσσερα συμβατικά οχηματαγωγά – επιβατικά.

    Η κατάσταση

    Το 2020 για τις εταιρείες της ακτοπλοΐας στη χώρα μας έκλεισε με ζημιές 130 εκατ. ευρώ αφού τα έσοδα που χάθηκαν ανήλθαν σε 300 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα οι οιωνοί και για τη φετινή χρονιά δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί, λόγω της πανδημίας, ενώ από πέρσι η ακτοπλοΐα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα ένα μεγάλο ζήτημα, την αύξηση κατά 60% περίπου των τιμών των καυσίμων.

    Η άσχημη κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα στο σύνολό της αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα που εξέδωσαν οι δύο εισηγμένοι στο Ελληνικό χρηματιστήριο ακτοπλοϊκοί όμιλοι, Attica Group και ΑΝΕΚ, για το 2020.

    Ειδικότερα η Attica παρουσίασε για το 2020 ενοποιημένες πωλήσεις 290,40 εκατ. ευρώ έναντι 405,40 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019 (μείωση εσόδων 28%), αριθμός που αντιστοιχεί και με την μείωση των δρομολογίων κατά 27% σε σχέση με το 2019, λόγω του των απόνερων που δημιούργησε στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες η πανδημία του κορονοϊού.

    Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 40,47 εκατ. Ευρώ έναντι78,02 εκατ. Ευρώ στη χρήση 2019 (μείωση 48%).

    Για τη χρήση του 2020 προέκυψαν, σε ενοποιημένη βάση, ζημίες 49,37 εκατ. ευρώ έναντι κερδών μετά από φόρους 20,85 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019. Από τις ζημίες αυτές, ποσό 24,58 εκατ. ευρώ αφορά πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής της τιμής των καυσίμων, οι οποίες διενεργήθηκαν πριν τη μεγάλη διεθνή πτώση των τιμών των καυσίμων.

    Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου στις 31.12.2020 ανήλθε σε 430,54 εκατ. ευρώ (410,76 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019), από τα οποία 405,49 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (391,70 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019) και 25,05 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (19,06 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019).

    Όσον αφορά την ΑΝΕΚ, το 2020 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 497.000 επιβάτες, λιγότερους δηλαδή από τους μισούς σε σχέση με όσους διακίνησε το 2019 (1,044 εκατ το 2019), 115.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 202.000 (μείωση κατά 43%) και 121.000 φορτηγά έναντι 129.000 (μείωση κατά 7%).

    Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα να μειωθεί ο κατά 49,4 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2020 ο οποίος ανήλθε σε 124,5 εκατ. ευρώ έναντι 173,9 εκατ. ευρώ τη χρήση 2019. Μείωση κατά 25,5 εκατ. ευρώ εμφάνισαν τα ενοποιημένα μικτά κέρδη τα οποία για τη χρήση 2020 ανήλθαν σε 14,8 εκατ. ευρώ έναντι 40,3 εκατ. ευρώ το 2019.

    Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους για το 2020 ανήλθαν σε ζημιές 14,1 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι κερδών 3,8 εκατ., ευρώ το 2019.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ναυτιλία: 230.000 ναυτικοί εγκλωβισμένοι για μήνες στα πλοία λόγω COVID-19

    Navigator Shipping Forum: Τεράστιες οι προκλήσεις για την υγεία των ναυτικών, υψηλό το ποσοστό των αυτοκτονιών

    Οι κρουαζιέρες της Norwegian Cruise Line στην Ελλάδα για το 2021

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ