Η μείωση των τιμών στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων spot για θαλάσσιες μεταφορές από την Κίνα προς την Ευρώπη συνεχίστηκε την περασμένη εβδομάδα.

Η μείωση, την οποία ο Drewry αποδίδει για άλλη μια φορά στη δυσκολία των μεταφορέων να διαχειριστούν την αυξανόμενη χωρητικότητα που αναπτύσσεται στο νερό λόγω των νέων εισερχόμενων πλοίων, ήταν πιο έντονη για τις αποστολές από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ, οι οποίες μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα 1.910 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, ποσοστό επίσης 59% χαμηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

1

Η μείωση του κόστους μεταφοράς στη διαδρομή Σαγκάη-Γένοβα ήταν ελαφρώς λιγότερο σοβαρή, μειούμενη κατά 9% στα 2.131 δολάρια, 57% χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Και για τους δύο θαλάσσιους διαδρόμους, οι αναλυτές αναμένουν περαιτέρω μειώσεις τις επόμενες εβδομάδες, λόγω της προσέγγισης της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας.

Μειώσεις παρατηρήθηκαν επίσης στις υπερατλαντικές διαδρομές από την Κίνα, με τους ναύλους να επιστρέφουν στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν στις αρχές του μήνα, μετά την ανάκαμψη των τελευταίων δύο εβδομάδων.

«Η δυναμική των Γενικών Αυξήσεων Ναύλων (GRIs) και των ακυρώσεων ταξιδιών», σχολίασε ο Drewry, «έχει πλέον εξασθενήσει, γεγονός που οδήγησε στη μείωση των ναύλων».

Συγκεκριμένα, οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες, μειώθηκαν κατά 4%, ανέρχονται τώρα στα 2.561 δολάρια (-54% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν),

Επίσης, οι ναύλοι προς τη Νέα Υόρκη, μειώθηκαν κατά 5%, ανέρχονται πλέον στα 3.571 δολάρια (-44%).

Τέλος, οι ναύλοι των υπερατλαντικών ναύλων παρέμειναν σταθεροί, με μια ελαφρά πτωτική τάση (-1%), και είναι επίσης πολύ πιο κοντά στα επίπεδα που επιτεύχθηκαν πριν από ένα χρόνο (1.926 δολάρια για τη διαδρομή Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη, 847 δολάρια για την αντίστροφη διαδρομή).

Η μακροπρόθεσμη πρόβλεψη παραμένει για περαιτέρω συρρίκνωση των τιμών spot κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αν και ο χρόνος και ο ρυθμός θα εξαρτηθούν από τις αλλαγές στους δασμούς που επιβάλλει ο Ντόναλντ Τραμπ και τις αλλαγές στη χωρητικότητα που ενδέχεται να προκύψουν από την επιβολή κυρώσεων των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, οι οποίες είναι αβέβαιες.

Διαβάστε επίσης:

Σε 102 πλοία με ελληνική σημαία συρρικνώθηκε ο στόλος της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων – Απαιτούνται μέτρα και κίνητρα ενίσχυσης του

ΙΟΒΕ: Στρατηγικής σημασία η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων

Αγόρασαν δύο πλοία ο Λου και ο Τζορτζ Κολλάκης με 56 εκατ. δολάρια