ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Διοικητική Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ συνεχίζει την επικοινωνία της με τις ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς ανέφερε τις πρώτες σημαντικές αυξήσεις στον όγκο διαμετακόμισης από την έναρξη της περιφερειακής κρίσης στα τέλη του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε σημειώθηκε το υψηλότερο μηνιαίο ποσοστό επιστροφής πλοίων τον μήνα Οκτώβριο από την έναρξη του πολέμου στη Μέση Ανατολή.
Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Οσάμα Ραμπί, συναντήθηκε με εκπροσώπους 20 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών και οργανισμών και συζήτησε τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα και την περιοχή Μπαμπ ελ-Μαντέμπ.
Επισημαίνεται ότι η Αρχή της Διώρυγας διοργανώνει περιοδικές συναντήσεις, οι οποίες, όπως αναφέρει, αποσκοπούν σε «διαβούλευση σχετικά με τα σχέδια και τα χρονοδιαγράμματα πλεύσης για την επόμενη περίοδο».
Ο Ναύαρχος Ραμπί «προσκαλεί» επίσης τις ναυτιλιακές εταιρείες να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον δοκιμαστικά ταξίδια.
Μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου, η Αρχή ανακοίνωσε ότι η χωρητικότητα που διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.
Ο αριθμός των πλοίων, ωστόσο, υστερεί, με βελτίωση μόλις 2%, αλλά καταδεικνύει επίσης ότι τα μεγαλύτερα πλοία πραγματοποιούν τη διέλευση σε σχέση με πέρυσι.
Πάνω από 4.400 πλοία πραγματοποίησαν τη διέλευση τους τέσσερις μήνες, με 229 πλοία να επιστρέφουν στη διώρυγα τον Οκτώβριο.
Ωστόσο, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ θέλει να επαναφέρει τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες στη Διώρυγα.
Η CMA CGM, η οποία έχει στείλει μικρότερα πλοία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας με συνοδεία από την EUNAVFOR Aspides, έστειλε πρόσφατα δύο από τα μεγαλύτερα πλοία της μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Η CMA CGM έστειλε τα πλοία της, χωρητικότητας άνω των 17.000 TEU, στην τελευταία δοκιμή, αλλά δεν έχει ακόμη στείλει τα ναυαρχίδα του στόλου, χωρητικότητας 23.000 TEU, πίσω στη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Αρχή ενημέρωσε επίσης ότι η CMA CGM ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τα ταξίδια του ομίλου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Ομοίως, άλλοι μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd, δήλωσαν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις.
Η MSC Mediterranean Shipping Company δήλωσε ότι αναμένει «γρήγορη επιστροφή των πλοίων με κατεύθυνση το νότο την επόμενη περίοδο».
Η Evergreen δήλωσε ότι είναι έτοιμη να επαναλάβει τα δρομολόγια μόλις η κατάσταση σταθεροποιηθεί πλήρως και μόνιμα, και η COSCO αναμένει επίσης ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, με την επιστροφή της σταθερότητας, θα κατευθύνουν πλοία μέσω της Διώρυγας.
Ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Ναυτιλίας Inchcape, ωστόσο, επεσήμανε ότι ένα από τα βασικά εμπόδια παραμένει η ασφάλιση.
Ο Abdel Aziz Nabil δήλωσε στη συνάντηση ότι το υψηλό κόστος της θαλάσσιας ασφάλισης για τη διέλευση από την περιοχή παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο και πιστεύει ότι είναι ο κύριος λόγος για την καθυστέρηση στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων πολλών ναυτιλιακών εταιρειών στη Διώρυγα του Σουέζ.
Διαβάστε επίσης:
Νικόλας Μαρτίνος (Thenamaris): Παρήγγειλε δύο τάνκερ αξίας 162 εκατ. δολαρίων
MSC: Μεταφέρει 12 πλοία στο νηολόγιο των Ινδιών για να επωφεληθεί από τις αλλαγές του Μόντι
Costamare (Κωστής Κωνσταντακόπουλος): Ναυπηγεί 6 πλοία κοντέινερ και διαχειρίζεται 69 πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Ζήτησε κανόνα απλής πλειοψηφίας στη Γερουσία για να τελειώσει το shutdown
- Στουρνάρας (ΤτΕ): Οι κίνδυνοι για τη ζώνη του ευρώ είναι καθοδικοί
- Η «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.» μετονομάζεται σε «Y/KNOT Invest A.E.»
- ΟΗΕ-Σερβία: Ο ΟΗΕ καταγγέλλει αδράνεια της δικαιοσύνης ένα χρόνο μετά την τραγωδία του Νόβι Σαντ