F

Ναυτιλία

Δημήτρης Προκοπίου: Ισχυρή κίνηση της Centrofin στην αγορά ξηρού φορτίου

  • Newsroom

Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής


Στη ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, κατέληξαν σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου που πούλησε η Scorpio Bulkers.

Η εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην πώληση των χωρητικότητας 81,200 dwt πλοίων τύπου kamsarmax, SBI Parapara, SBI Jive, SBI Swing και SBI Mazurka, που κατασκευάστηκαν το 2017.

Πληροφορίες που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι τα τέσσερα bulkers εξαγόρασε η Centrofin. Παράλληλα η Scorpio Bulkers πούλησε και ένα πέμπτο kamsasmax, το χωρητικότητας 81,200-dwt SBI Reggae (κατασκευής 2016), το οποίο σύμφωνα με πηγές της αγοράς απέκτησαν αγοραστές από τη Βόρειο Αφρική.

Από την πώληση και των πέντε πλοίων, η γερμανική ναυτιλιακή έβαλε στα ταμεία της 101,5 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με ανακοίνωση της.

Αν και η Centrofin δεν έχει επιβεβαιώσει την εξαγορά, πρόκειται για την μεγαλύτερη συναλλαγή που πραγματοποιεί η Scorpio Bulkers, από τον περασμένο Αύγουστο που ανακοίνωσε ότι αλλάζει στρατηγική και θα επενδύσει στα πλοία εγκατάστασης ανεμογεννητριών (WTIV), ξεκινώντας παράλληλα ένα πρόγραμμα πώλησης των bulkers του στόλου της.

Η Scorpio θα παραδώσει τα πλοία στους νέους ιδιοκτήτες το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Από τις αρχές του έτους η ναυτιλιακή έχει πουλήσει 19 φορτηγά πλοία, διαφόρων κατηγοριών, από ultramax μέχρι kamsarmax, με ημερομηνίες κατασκευής μεταξύ 2014 και 2017.

Αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές, έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία επενδύοντας σε πλοία που εκτιμούν ότι θα αποφέρουν κέρδη τα επόμενα χρόνια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τα πλοία που πούλησε η Scorpio Bulkers κατέληξαν σε ελληνικούς στόλους περίπου 12.

Μεταξύ άλλων, η ναυτιλιακή Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη,   εξαγόρασε το πλοίο SBI Cong κατασκευής 2015 στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua, έναντι 18,4 εκατ. δολαρίων.

Η  Alpha Bulkers της Άννας Αγγελικούση απέκτησε το φορτηγό πλοίο SBI Rock χωρητικότητας 82,057 dwt, κατασκευής 2016 στην τιμή των 18,1 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, το χωρητικότητας 81,200 dwt SBI Bolero, μεταβιβάστηκε στην ναυτιλιακή Titan Maritime, του Γιώργου Ρόκα, με την τιμή της συναλλαγής να κυμαίνεται στα 18 με 19 εκατ. δολάρια.

Ακόμη, η Blue Seas Shipping, ναυτιλιακή της οικογένειας Σιγάλα, εξαγόρασε το χωρητικότητας 63.700-dwt SBI Jaguar, έναντι 15,7 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Νικόλας Μαρτίνος: Νέο brand για τα bulkers και τα containerships της Thenamaris

Πόλυς Χατζηιωάννου: Νέα παραγγελία πλοίου και πλάνο ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers

Έπεσε στη θάλασσα το πρώτο LNG Carrier του Βαγγέλη Μαρινάκη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ