• Ναυτιλία

    Πόλυς Χατζηιωάννου: Νέα παραγγελία πλοίου και πλάνο ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers

    Πόλυς Χατζηιωάννου


    Στην παραγγελία νέου φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου προχώρησε η ναυτιλιακή Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννουστο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου της για σταδιακά ανανέωση του στόλου της.

    Κατά τη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι τον Οκτώβριο του 2020, συνήψε συμφωνία για την απόκτηση ενός ιαπωνικής κατασκευής, φορτηγού πλοίου, κατηγορίας Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2022.

    Ταυτόχρονα, η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία sale and leaseback με γυμνή ναύλωση με τρίτη εταιρεία, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το 90% του νέου πλοίου,  ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο στη ρευστότητα της. Η ναύλωση θα ξεκινήσει μόλις το bulker παραδοθεί και θα έχει διάρκεια δέκα χρόνια, με υποχρέωση επαναγοράς σε προκαθορισμένη τιμή κατά τον τερματισμό της ναύλωσης, ενώ προβλέπει και την επιλογή εξαγοράς του πλοίου τρία χρόνια μετά την έναρξη της.

    Μάλιστα, ο γνωστός πλοιοκτήτης ανέφερε στους αναλυτές ότι μπορεί να προχωρήσει και σε δεύτερη παραγγελία νεότευκτου τους επόμενους μήνες.

    “Έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά επειδή οι τιμές στα νεότευκτα είναι χαμηλές, περίπου 5 ή 6 εκατ. δολάρια χαμηλότερα από τα προηγούμενα επίπεδα της αγοράς για παλαιότερα σχέδια”, επισήμανε, αποκαλύπτοντας ότι έκλεισε τη συμφωνία για το νέο kamsarmax σε τιμή κάτω των 30 εκατ. δολαρίων -επίπεδα που περιέγραψε ως ιστορικά χαμηλά για πλοίο ιαπωνικής κατασκευής.

    Ο Δρ. Λουκάς Μπάρμπαρης, Πρόεδρος της εταιρείας, σχολίασε: «Η οικονομική μας απόδοση βελτιώθηκε σταδιακά παράλληλα με την αγορά ναύλωσης κατά το τρίτο τρίμηνο. Ταυτόχρονα, εστιάσαμε στην ανάπτυξη ενός σχεδίου για την ανανέωσή του στόλου μας με μοντέρνα πλοία που συμμορφώνονται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Λόγω της αβεβαιότητας της αγοράς, παραμένουμε προσεκτικοί και πιστεύουμε ότι η ρευστότητας μας, που υπερβαίνει τα 130 εκατομμύρια δολάρια, μας παρέχει την απαιτούμενη ευελιξία”.

    Τα παλαιότερα πλοία του στόλου της Safe Bulkers είναι έξι panamax κατασκευής μεταξύ 2003 και 2005. Η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει στην πώληση τους την επόμενη χρονιά, όταν θα υπάρξει βελτίωση στην αγορά εμπορευμάτων.

    Έπεσε στη θάλασσα το πρώτο LNG Carrier του Βαγγέλη Μαρινάκη

    Performance Shipping: Εξαγόρασε το πέμπτο τάνκερ του στόλου της από την Pleiades Shipping

    Ελληνική ναυτιλιακή στρέφεται δικαστικά εναντίον κινεζικής ναυτιλιακής

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     



    ΣΧΟΛΙΑ