• Ναυτιλία

    Διαμαρτυρία εγκλωβισμένων ναυτικών στη Σιγκαπούρη στο δεξαμενόπλοιο Στροφάδες της Eletson Corporation

    Eletson

    Από την δεξίωση της ηγεσίας της Eletson Corp, στα Ποσειδώνια, το 2008. Από αριστερά Βασίλης Κέρτσικωφ, Βασίλης Α. Χατζηελευθεριάδης, Λασκαρίνα Καρασταμάτη, Γιάννης Καρασταμάτης και Κωστής Κέρτσικωφ


    Εγκλωβισμένοι στη Σιγκαπούρη οι ναυτικοί του δεξαμενόπλοιου “Στροφάδες” της Eletson, το οποίο βρίσκεται σε κατάσταση κατάσχεσης.

    Η Eletson Corp όπως επίσης και οι Eletson GAS και Eletson Maritime, διοικούνται από τις οικογένειες Κέρτσικωφ, Καρασταμάτη και Χατζηελευθεριάδη.

    Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) δημοσιοποίησε επιστολή ανθυποπλοιάρχου για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

    Ειδικότερα, η ΠΕΜΕΝ, τονίζει στην ανακοίνωση της:

    «Λάβαμε επιστολή διαμαρτυρίας την οποία επισυνάπτουμε, από τον Ανθυποπλοίαρχο του Δ/Ξ “Στροφάδες” της ναυτιλιακής εταιρείας ELETSON CORPOR., για τις τραγικές συνθήκες που βιώνουν οι ναυτεργάτες του πλοίου λόγω της κατάσχεσης του πλοίου, με τον πολύμηνο εγκλωβισμό τους στην Σιγκαπούρη. Παρότι είναι γνωστό το γεγονός στο Υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, καμία επίλυση του προβλήματος για τον επαναπατρισμό τους δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Απαιτούμε τον άμεσο επαναπατρισμό των ναυτικών»

    Επισυνάπτεται η επιστολή του ανθυποπλοίαρχου:

    Κύριε Πρόεδρε,

    Καλημέρα σας και καλό μήνα.

    Είμαι ο ανθυποπλοίαρχος του Δ/Ξ Στροφάδες, της διαχειρίστριας εταιρείας ELETSON CORPORATION. Ο λόγος που σας γράφω το παρακάτω μήνυμα είναι για να γίνει γνωστό το θέμα και σε άλλους ναυτικούς που ίσως κάποια στιγμή αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα.

    Ναυτολογήθηκα επί του πλοίου τον μήνα Νοέμβριο του 2020. Τον Μάρτιο του 2021 το πλοίο τέλει υπό την κράτηση των αρχών της Σιγκαπούρης κατόπιν εντολής των ναυλωτών.

    Αυτό έχει ως συνέπεια και την απαγόρευση απόπλου από το λιμένα εφόσον πραγματοποιήθηκε κατάσχεση πλοίου. Θα ήθελα να τονίσω επίσης ότι οι αρχές της Σιγκαπούρης ως μέτρο προστασίας κατά του Covid-19 έχουν θεσπίσει τον εξής κανονισμό: “σε οποιοδήποτε πλοίο γίνει αλλαγή πληρώματος, αυτό θα πρέπει να αποπλεύσει εντός 48 ωρών”.

    Αυτό δεν μπορεί να συμβεί όμως στην δικιά μας ιδιάζουσα περίπτωση. Υπέβαλα την παραίτηση μου τον Ιούνιο δηλώνοντας ότι επιθυμώ τον επαναπατρισμό μου έως τα τέλη του μήνα. Στις αρχές Αυγούστου έστειλα complain form στην εταιρεία δηλώνοντας τη δυσαρέσκεια μου και την επιθυμία για τον επαναπατρισμό μου.

    Η εταιρεία έκανε κάποιες προσπάθειες για τον επαναπατρισμό μου και των υπολοίπων μελών του πληρώματος αλλά η MPA(Maritime and Port Authority of Singapore) αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα των ναυτικών που επιθυμούσαν τον επαναπατρισμό τους, εφόσον δεν τηρούνταν οι διατάξεις του παραπάνω κανονισμού που ανέφερα σχετικά με τον απόπλου του πλοίου εντός 48 ωρών.

    Έπειτα από αυτή την άρνηση των αρχών της Σιγκαπούρης απευθύνθηκα στη ΠΝΟ στις αρχές του Σεπτεμβρίου, εξηγώντας την κατάσταση και ελπίζοντας να βρεθεί κάποια λύση στο πρόβλημα. Η ΠΝΟ με τη σειρά της επιλήφθηκε επί του θέματος εκθέτοντας τα γεγονότα στους αρμόδιους φορείς (υπουργεία, προξενικό λιμενάρχη κλπ.).

    Στις 7 Οκτωβρίου 2021 η MPA, επιτρέπει τον επαναπατρισμό των μελών δίνοντας τις εξής λύσεις:1)αλλαγή πληρώματος του πλοίου με τοπικά πληρώματα Σιγκαπούρης

    2)έγγραφο από την Αρχή που να επιτρέπει ακόμα λιγότερη σύνθεση του πληρώματος

    3)14 μέρες SHN(stay home notice) για το πλήρωμα που πρόκειται να ναυτολογηθεί.

    Από τις 7 Οκτωβρίου μέχρι και σήμερα δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα μας για επαναπατρισμό. Αυτή τη στιγμή στο πλοίο έχουμε άτομο που είναι ναυτολογημένος από τον Ιούλιο του 2020. Η τελευταία ναυτολόγηση μέλους του πλοίου έγινε τον Φεβρουάριο του 2021. Στις 18 Νοεμβρίου 2021 θα έχω συμπληρώσει ένα χρόνο επί του πλοίου.

    Να σημειωθεί ότι από τη στιγμή που το πλοίο τέλει υπό την κράτηση των αρχών της Σιγκαπούρης έχει υπάρξει ο επαναπατρισμός τριών μελών, χωρίς όμως να έρθει αντικαταστάτης. Αυτό ήταν εφικτό να γίνει γιατί τα άτομα δεν αποτελούσαν τη βασική σύνθεση του πλοίου οπότε δεν χρειάζονταν αντικαταστατή.

    Με εκτίμηση,

    Κράββαρης Σπυρίδων.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ