• Ναυτιλία

    Costamare: Από 2,70%-3,10% το εύρος απόδοσης για το 5ετες ναυτιλιακό ομόλογο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.

    Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.


    Aνάμεσα στο 2,70% και το 3,10% προσδιορίστηκε το εύρος απόδοσης του ναυτιλιακού ομολόγου της Costamare. Του πρώτου στο είδος του που βγαίνει στην ελληνική αγορά των χρηματιστηριακά διαπραγματεύσιμων, εταιρικών χρεογράφων.

    Οι διαδικασίες της δημόσιας εγγραφής ξεκινούν αύριο στις 10 το πρωί και ολοκληρώνονται την ερχόμενη Παρασκευή, 21 Μαίου, στις 4 το απόγευμα.

    Φορέας της ομολογιακής έκδοσης είναι η εταιρεία χαρτοφυλακίου Costamare Participation, με έδρα στη Λευκωσία της Κύπρου. Μητρική εταιρεία της οποίας είναι η ναυτιλιακή Costamare inc, στο διοικητικό και μετοχικό τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Πρόκειται για εταιρεία η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική αγορά της Wall Street, έχει αυτήν τη στιγμή χρηματιστηριακή αξία 1,26 δις δολάρια και θα είναι η εγγυήτρια του ομολόγου.

    Από την ελληνική αγορά στοχεύεται να αντληθούν μέχρι 100 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ζητούμενο ποσό τα 80 εκατ. ευρώ. Το νέο ομόλογο θα είναι 5ετές, με δικαίωμα πρόωρης προεξόφλησης ( ολικής ή μερικής) μετά από συμπλήρωση 2 ετών από την έκδοσή του και μέχρι 6 μήνες πρίν από τη λήξη του. Σε περίπτωση πρόωρης αποπληρωμής οι ομολογιούχοι θα παίρνουν ένα πρίμ από 1,5% έως 0,5% επί της εκάστοτε εξοφλούμενης οφειλής, ανάλογα με το πότε ενδέχεται να συμβεί αυτή.

    Πηγές της αγοράς εκφράζουν την αίσθηση ότι για το ναυτιλιακό ομόλογο θα υπάρξει πολύ μεγάλη ζήτηση, η οποία και θα υπερκαλύψει τα ζητούμενα 100 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά την απόδοση το ‘’στοίχημα’’ φαίνεται πως είναι να ‘’γράψει’’ κάτω από το 3% .

    Το ναυτιλιακό ομόλογο δεν συνοδεύεται από εμπράγματες εξασφαλίσεις, ενώ δεν έχουν αιτηθεί την εκτίμηση πιστοληπτικής ικανότητας, ούτε η εκδότρια ούτε και η εγγυήτρια εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση οι Έλληνες επενδυτές θα έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να…γνωρίσουν μια μεγάλη και ελληνικών συμφερόντων, ναυτιλιακή εταιρεία. Με το κόστος συμμετοχής στην ομολογιακή έκδοση να ξεκινά από τα 1.000 ευρώ.

    Αφαιρουμένων των συνεπαγόμενων εξόδων έκδοσης, τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα είναι 96,9 εκατ. ευρώ και θα παραμείνουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς ( σε δολάρια) της Costamare Participation.

    Προοριζόμενα να διατεθούν ώς εξής:

    Πρώτον, τα 85,6 εκατ. ευρώ θα διατεθούν άμεσα για την εξαγορά τριών εταιρειών με ισάριθμα πλοία ( MSC, MSC Ajaccio,MSC Amalfi) που πέρσι είχαν καθαρά κέρδη 14,8 εκατ. δολαρίων και σε βάθος περίπου τριών χρόνων από τώρα, αναμένεται να εισπράξουν ναύλα συνολικού ύψους 255 εκατ. δολαρίων.

    Δεύτερον, άλλα 9,8εκατ. ευρώ θα διατεθούν εντός 18 μηνών, για αγορές μετοχών πλοιοκτητριών εταιρειών ή πλοίων της Εγγυήτριας ή και τρίτων, κατόπιν αποτίμησης από εγνωσμένου κύρους εκτιμητή.

    Τρίτον, τα υπόλοιπα 1,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν εντός 18 μηνών για την κάλυψη κεφαλαίων κίνησης της Εκδότριας και των Θυγατρικών της, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

    Ποια είναι η ναυτιλιακή Costamare

    Η ναυτιλιακή Costamare ιδρύθηκε πρίν από 46,5 χρόνια από τον αείμνηστο Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο και μπήκε στο αμερικανικό χρηματιστήριο πριν από περίπου 10 χρόνια. Ο πρωτότοκος γιός του Κωστής, στον οποίο και έχουν περάσει τα διοικητικά ηνία, ελέγχει το 21,9% της εισηγμένης ναυτιλιακής. Ποσοστά 16,6% και 16,8% αντίστοιχα, είναι στα χέρια των δύο αδελφών του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, δηλαδή του Αχιλλέα ( του Costa Navarino) και του  Χρήστου. Μ’ άλλα λόγια και οι τρείς τους κατέχουν το 55,3%.

    Η ναυτιλιακή που είναι ηγέτιδα δύναμη στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατέχει έναν στόλο 82 πλοίων, εκ των οποίων τρία πρόκειται να πουληθούν, ένα είναι υπο ναυπήγηση και άλλα έξι μεταχειρισμένα, έχει συμφωνηθεί να αγοραστούν.
    Συνολικά η Costamare inc έχει ένα πλέγμα 95 θυγατρικών, εκ των οποίων οι 83 στη Λιβερία, οι 11 στα νησιά Μάρσαλ και η μία στην Κύπρο. Η μητρική εταιρεία έχει τη διοικητική έδρα στο Μονακό, ενώ έχει συσταθεί με τους νόμους των νησιών Μάρσαλ που δεν έχουν θεσμικό πλαίσιο για την πτώχευση…

    Η ναυτιλιακή έδειξε στην περσινή ετήσια χρήση, έσοδα 460,3 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 8,87 εκατ. Το σύνολο του ενεργητικού ανέρχεται στα 3 δις δολάρια, τα ίδια κεφάλαια είναι 1,34 δις, τα δανειακά βάρη είναι στα 1,6 δις ( στη συντριπτική πλειονότητα μακροπρόθεσμος) ενώ στα 191, 9 εκατ δολάρια φτάνουν τα ταμειακά διαθέσιμα σε μετρητά.

    Η αξία των πλοίων ώς ενσώματα πάγια αγγίζει τα 2,5 δις δολάρια, ενώ τα έσοδα από τις συμφωνημένες χρονοναυλώσεις υπολογίζονται στα 472 εκατ. δολάρια για το διάστημα από τον Μάιο έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2021. Τα αντίστοιχα έσοδα για το 2022 προβλέπεται ότι θα είναι 598 εκατ. δολάρια.

    Συντονιστές και κύριοι ανάδοχοι της ομολογιακής έκδοσης είναι η τράπεζα Πειραιώς, η Eurobank και η Euroxx χρηματιστηριακή.

    Διαβάστε επίσης

    Ιστορική πρωτιά: 19-21 Μαΐου η δημόσια εγγραφή για το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο της Costamare



    ΣΧΟΛΙΑ