• Ναυτιλία

    Cosco: Το λιμάνι της Βαλένθια κερδίζει τον Πειραιά

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Cosco: Το λιμάνι της Βαλένθια κερδίζει τον Πειραιά

    Το λιμάνι της Βαλένθια


    Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις της έρευνας του Port Economics, που δημοσιεύθηκαν κατά αποκλειστικότητα στο Mononews στις 10 Δεκεμβρίου ότι το λιμάνι της Βαλένθια θα περάσει το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.

    Στην ανάλυση για το 9μηνο του τρέχοντος έτους που είχαμε δημοσιεύσει αναφέρονταν ότι “το λιμάνι του Πειραιά διατηρεί την τέταρτη θέση ανάμεσα στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, ωστόσο απειλείται από το λιμάνι της Βαλένθια, που είχε αύξηση κατά 6,7% στο εννεάμηνο”.

    Στα νεώτερα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν, στο 11μηνο, το λιμάνι του Πειραιά είχε μείωση στη διακίνηση των κοντέϊνερ 2,2%, ενώ το λιμάνι της Βαλένθια είχε αύξηση κατά 7,3%. Το κοινό στοιχείο είναι και στα δύο λιμάνια η κινεζική εταιρεία Cosco είναι η διαχειρίστρια των τέρμιναλ εμπορευματοκιβωτίων.

    Επισημαίνεται ότι το 2020 στο λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 5.437.000 κοντέινερ, ενώ στο λιμάνι της Βαλένθια 5.415.000 κοντέϊνερ. Με άλλα λόγια η Βαλένθια είχε αναπτύξει δυναμική ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου, προφανώς λόγω των ανακατατάξεων που σημειώθηκαν παγκοσμίως λόγω της πανδημίας.

    Η μείωση της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ίσως οφείλεται στην απεργία των λιμενεργατών στην δεύτερη και τρίτη προβλήτα, στην απεργία των ναυτικών, που μαζί τους απεργούσαν οι πλοηγοί, αλλά και από την κακοκαιρία που σημειώθηκε επί διήμερο και υποχρεώθηκαν να απομακρυνθούν πλοία, τόσο από τους προβλήτες, όσο και από την ράδα.

    Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη άποψη που υποστηρίζει ότι η τάση κόπωσης του λιμένα του Πειραιά διαφαινόταν από το προηγούμενο έτος όπου σημείωσε μείωση κατά 3,8% και στο 9μηνο του τρέχοντος έτους κατά 1% που δεν είχαν ξεκινήσει απεργιακές κινητοποιήσεις.

    Είναι γεγονός ότι η γενικότερη συμφόρηση που παρατηρείται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, εξ αιτίας των πρωτοκόλλων για το covid -19 επηρέασαν δραματικά τους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων, αύξησαν τους ναύλους και το σημαντικότερο άλλαξαν τα θαλάσσια δρομολόγια των πλοίων σε καθοριστικές γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

    Επί μήνες τα λιμάνια στα οποία παρατηρήθηκαν προβλήματα φορτοεκφόρτωσης ήταν της Σαγκάη, του Νίνγμπο, του Λος Άντζελες, το Πόρτ Κλανγκ της Μαλαισίας και πρόσφατα προστέθηκε και το λιμάνι του Πειραιά.

    Είναι γεγονός ότι η παγκόσμια κρίση συμφόρησης των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων που έχει ταλαιπωρήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού όλο το χρόνο μετατοπίζεται σε νέα γεωγραφικά σημεία, ενώ ορισμένα παλαιότερα προβληματικά λιμάνια επανέρχονται σε τροχιά.

    Για παράδειγμα στον Πειραιά, σύμφωνα με σχετική έρευνα, υπήρχαν στο λιμάνι 11 πλοία και σε αναμονή άλλα 12. Στο Πουσάν υπήρχαν 41 πλοία στο λιμάνι και άλλα 8 σε αναμονή. Στο Χόνγκ Κόνγκ ήταν στο λιμάνι 23 πλοία και σε αναμονή 9. Στη Σαγκάη ήταν στο λιμάνι 56 πλοία και σε αναμονή 18 πλοία. Στη Σιγκαπούρη ήταν 45 πλοία στο λιμάνι και σε αναμονή 14 πλοία.

    Στην Βαλένθια ήταν 12 πλοία και σε αναμονή 4 πλοία. Στο λιμάνι της Αλχεθίρας ήταν 7 πλοία και σε αναμονή άλλα 10 πλοία. Στη Βαλέτα δεν υπήρχε κανένα πλοίο στο λιμάνι και σε αναμονή 4 πλοία. Στο Λογκ Μπιτς ήταν στο λιμάνι 13 πλοία και σε αναμονή 29 πλοία και στο Λος Άντζελες ήταν στο λιμάνι 14 πλοία και σε αναμονή 22 και το τέλος στο Βανκούβερ ήταν 8 πλοία και σε αναμονή άλλα 9.

    Διαβάστε επίσης

    Μείωση της διακίνησης κοντέινερ είχαν στο 9μηνο ο Πειραιάς και η Αλχεθίρας



    ΣΧΟΛΙΑ