Ναυτιλία

Clarksons: Πολύ καλές προοπτικές για πετρέλαιο και φυσικό αέριο, επιφυλάξεις για το dry bulk

ναυλαγορά ναυτιλία


Οι μεταφορές πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι οι δύο τομείς της παγκόσμιας ναυτιλίας με τις καλύτερες προοπτικές, εκτιμά το διευθυντικό στέλεχος της Clarksons Research Services, Stephen Gordon, που αντίθετα είναι πολύ πιο επιφυλακτικός απέναντι στην αγορά του ξηρού φορτίου.

Μιλώντας σε σεμινάριο στην Ιαπωνία, ο Gordon επεσήμανε ότι το ξηρό φορτίο πιέζεται από την αδύναμη ζήτηση, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές ενεργειακών προϊόντων από τις ΗΠΑ και η ενεργοποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων από την 1η Ιανουαρίου 2020 παρέχουν στήριξη στα τάνκερ και στα πλοία μεταφοράς αερίου. Όσο για τα containerships, θεωρεί πως βρίσκονται «κάπου στη μέση».

Ειδικά για την αγορά του φυσικού αερίου, ο Gordon δήλωσε: «Μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για τα επόμενα χρόνια τόσο για το LNG όσο και για το LPG… Πολλή διακίνηση LNG πρόκειται να έρθει».

Σύμφωνα με την πρόβλεψη της Clarksons, οι θαλάσσιες μεταφορές LNG θα αυξηθούν φέτος στα 344 εκατομμύρια τόνους, από 318 εκατομμύρια τόνους το 2018, ενώ για το 2020 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση, στα 369 εκατομμύρια τόνους. «Έως το 2026, ο στόλος των πλοίων LNG θα είναι μεγαλύτερος από τον στόλο των VLCCs σε αριθμό», δήλωσε το στέλεχος της Clarksons.

Παράλληλα, η Clarksons εκτιμά πως η ζήτηση για τάνκερ παραγώγων μπορεί να διπλασιαστεί το 2020 και το εμπόριο αργού πετρελαίου να ενισχυθεί κατά 600.000 βαρέλια ημερησίως, λόγω των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.

«Γενικά, η διάθεση και οι προοπτικές για τα τάνκερ είναι πολύ καλύτερες απ’ ό,τι πριν από έναν χρόνο. Θα μπορούσαμε να έχουμε μία αρκετά καλή χρονιά για την αγορά των τάνκερ του χρόνου», δήλωσε ο Gordon.

Πάντως, παρά τις δεδομένες δυσκολίες στο ξηρό φορτίο, ο Gordon δεν αποκλείει μία άνοδο της αγοράς προς το τέλος της χρονιάς και ένα καλό 2020, εφόσον επιταχυνθεί ο ρυθμός των διαλύσεων και ανακάμψουν οι όγκοι των εμπορευμάτων.

Όσον αφορά στην τάση των scrubbers, εν όψει και της 1ης Ιανουαρίου 2020, η Clarksons εκτιμά πως μέχρι τον Ιανουάριο το 10 με 11% του παγκόσμιου στόλου (σε όρους τονάζ) θα έχει εγκατεστημένα scrubbers, ενώ το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 15% έως το τέλος του 2020. Ένα ακόμα 4% του παγκόσμιου στόλου θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο το LNG.